2007-03-19, 11:38
Medlem
Jag är tämligen säker på att jag sett en polare mappa c:\program mot "d:\Installerade program" eller något sådant. Det var INTE en vanlig windowsgenväg, utan en hårdare variant. Det gick utmärkt för honom att installera program i c\program och då dök de sedan upp på d-disken. Där lagrades de rent fysiskt.

Har någon någon idé om hur detta var gjort? Går detta isf att göra till en nätverksenhet?
Citera
2007-03-19, 11:44
Medlem
Legimitations avatar
Kan det vara detta du söker? Link Folder
Citera
2007-03-19, 11:50
Medlem
xeroc81s avatar
Om du vill mapp en katalog till en annan katalog så kan du använda Junction http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/Junction.mspx
I kommandoprompten skriver du:
junction -d "C:\Virtual Program" "D:\Installerade program"
Installerar du ett program i C:\Virtual Program så installeras dom på D:\Installerade program.
Fungerar bara i windows XP/2000/Vista(?)
Citera
2007-03-19, 11:56
Medlem
micaeles avatar
Detta går att göra med Windowsverktyg också. Då kanske på ett mer svårförstått sätt.

Kod:
fsutil hardlink create NewLocation ExistingLocation

Huruvida det fungerar på kataloger också vet jag icke.
Citera
2007-03-19, 12:41
Medlem
Stockos avatar
Programmering -> Datoranvändning

/Mod
Citera
2007-03-19, 12:57
Medlem
Ahh, många bra tips! Tack, tack!

Det verkar dock inte finnas något program som fixar att mappa c:\program mot p:\ om p är en nätverksenhet...

Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Programmering -> Datoranvändning
Aj fan, självklart. Sorry.
Citera
2007-03-19, 13:28
Medlem
Licorices avatar
Kan även dela ut den mappen som du vill mappa och sen köra en map network drive..
t.ex om du delar ut temp katalogen så blir det \\datornamn\temp och så väljer du vilken enhet du vill att den ska vara..
Citera
2007-03-19, 13:57
Medlem
zorc7251s avatar
När du formaterar en hårddisk kan du välja att montera den i en befintlig mapp om jag inte minns fel. Men då får du iof ingen d: disk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in