Citat:
Ursprungligen postat av
BrunoC
En aspekt som inte tagits upp i tråden är ju hur feminism och sociala medier förstört sådana här unga tjejer.
Innan feminismens intåg brukade tjejer i deras ålder fokusera på att bilda familjer, skaffa ungar och någon hobby som t. ex. matlagning som också hjälpte till att skapa ett bättre vardagsliv i framtiden.
Men idag? Fan, nu ska kvinnorna spendera sina bästa år på att dra ut på vandringsturer och vara på "äventyr" för att "hitta sig själv" (trots att i alla fall ena flick blivit avråd av äldre i sin familj) för att sen spamma Instagram med selfies och ge intrycket av man är någon wonderwoman som klarar allt och kan vara precis lika duktig som män.
Det är synnerligen en ofantlig narcissism kring det hela.
Så här är det: Att resa gör absolut nada för en kvinna.
Jag har aldrig stött på en kvinna som blev en bättre människa eftersom att hon var en erfaren äventyrare. Aldrig någonsin.
Tvärtom, ju fler platser en kvinna har besökt själv, desto mer självisk, divig, dryg och vedervärdig människa blir hon generellt.
Män å andra sidan lär sig åtminstone någonting från erfarenheter och resor och använder den kunskapen till att förhoppningsvis förbättre sig själva även ifall erfarenheterna i sig själva var negativa. Men kvinnor funkar inte så.
När man hör "en erfaren man", så tänker man på en ansvarig och mogNen man med kompetens som vet vad han gör tack vare sin livserfarenhet. När man hör "en erfaren kvinna", så vrider män sig bara i magen innan ordet "luder" blir första tanken.
Nä nä, nu är du ute och cyklar och drar för långt gående slutsatser, baserat på jag vet inte vad.
Jag är kvinna men inte feminist. Att resa i ungdomen hör till, men världen har förändrats sedan jag själv åkte iväg till Israel och kibbutz. Men det är ju en annan sak, att åka till något organiserat.
Det finns män som råkat ut för döden på sina resor också.
Min syn på saken är att vare sig man är man eller kvinna så bör man ta reda på landets seder och bruk, vara försiktig, hålla sig till det som turistbyrån rekommenderar.
Det fanns män som ville dra in mig i sin fantasivärld, bara man var ute och gick, men jag har "gut feeling" så tack vare den har jag nog undkommit en del.
Men globalistälskare tror ju att allt "hör ihop" och det finns inget ont "bara man möter människan som den är" och det är helt förkastligt! Tänk på så mycket verbalt stryk missionären som åkte till ön utanför Indien för att missionera. Men det var ju kristet, så det gick väl jättebra att kritisera det.
Det finns naiva människor, både män och kvinnor.