2018-12-22, 10:29
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Jag kan inte begripa att människor kan vara så grymma och känslokalla. Hur fan kan man sända bilder och video till en mor, vars dotter har blivit halshuggen?! Vad fan är det för fel på mänskligheten? Önskar att alla dessa personer blev gripna och straffade, men det lär ju inte hända.

Om du läser flertalet av kommentarerna här får du nog svar på din fråga. Det är SD-svansen och deras meningsfränder som anser att mamman förtjänade detta eftersom hon yppat en förhoppning om att dådet inte skall leda till ytterligare hat. Plus att dottern såklart förtjänade att bli slaktad eftersom hon backpackade i muslimska Marocko...

Jag för min del har inte ens en spottloska till övers för dem som skickat mamman dessa bilder.
Dylika klipp borde f.ö. betraktas som likskändning och störande av griftefriden och behandlas rättsligt på samma sätt som spridande av barnporr.
Citera
2018-12-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Nja.
Jag kan tänka mig att marockaner i allmänhet AVSKYR sådant här ungefär lika mycket som svenskar i allmänhet, dvs inte speciellt mycket. De kanske inte ursäktar islamism lika mycket som vi eller belönar dem med jobb och bostad men det betyder inte att de på riktigt AVSKYR företeelsen.
Jag utgår från att deras uttryckta ogillande är om inte spelat så åtminstone tandlöst. Om de visar att de på allvar utrotar de medeltida tendenserna ändrar jag mig gladeligen.

Tror du ja.
"vardagslivet" är inte heller lätt för muslimska kvinnor oavsett land
här är afghanistan (där ingen turist blivit halshuggen)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJwx6Q/ingen-tid-i-livet-ar-bra
Citera
2018-12-22, 10:32
Medlem
Agent.Smiths avatar
Var tjejerna kristna? Isåfall är motivet helt och hållet religiöst. Mängder av kristna slaktas av muslimer världen över. Fråga kopterna i Egypten hur dom har det.

Europa har redan haft ett fall i Frankrike där en fransk präst blev halshuggen av en muslim.
Citera
2018-12-22, 10:33
Medlem
NegerKungs avatar
Här är en video på en av kvinnorna när dom halshugger henne. Helt jävla sjukt..

https://theync.com/complete-video-adolescent-danish-decapitated-in-morocco.htm
Senast redigerad av NegerKung 2018-12-22 kl. 10:44.
Citera
2018-12-22, 10:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Visst, de är smala, taniga och tunna tjejer. Men på videon avlägsnar de huvudet otroligt snabbt. Det är ju ändå skeletthalsen de skall igenom? Verkar som de har en riktigt vass kniv. Som kan skära genom ben?

Någon som är kunnig på detta område? Det såg väldigt enkelt ut.

För övrigt hoppas jag de blir våldtagna & torterade i ett Marockanskt fängelse dygnet runt med bara vatten och bröd som föda för att hålla dem vid liv tills de dör av ålder om sisådär 30-40 år.
Finns inga ben i halsen att skära igenom, man skär mellan hals-/nackkotorna.
Citera
2018-12-22, 10:36
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Finns inga ben i halsen att skära igenom, man skär mellan hals-/nackkotorna.

Oh. Okej. Så man kan undvika skelettdelen. Man lär sig något nytt varje dag.
Citera
2018-12-22, 10:37
Medlem
Xpander-s avatar
Slutklämmen är, är du ung kvinna som inte kan skydda dig själv, res runt och klättra på stenar i Mellanöstern och Afrika, blir du av med huvudet, hey inget problem, det finns fler blondiner.

Varför skaffa familj och grejer när man kan klättra på en sten och tälta bland fårknullande islamister.

https://www.aftonbladet.se/a/wEQVvd

https://twitter.com/sotiridi/status/1076110345633189888?s=19
Senast redigerad av Xpander- 2018-12-22 kl. 10:42.
Citera
2018-12-22, 10:38
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Visst, de är smala, taniga och tunna tjejer. Men på videon avlägsnar de huvudet otroligt snabbt. Det är ju ändå skeletthalsen de skall igenom? Verkar som de har en riktigt vass kniv. Som kan skära genom ben?

Någon som är kunnig på detta område? Det såg väldigt enkelt ut.

För övrigt hoppas jag de blir våldtagna & torterade i ett Marockanskt fängelse dygnet runt med bara vatten och bröd som föda för att hålla dem vid liv tills de dör av ålder om sisådär 30-40 år.
Mellan halskotor fins det utrymme. Möjligen gick kniven in där. Såg vidrigheterna på filmen och har aldrig fått en sådan lust att tortera någon som då. Så jävla avskyvärt gjort!
Citera
2018-12-22, 10:43
Medlem
OldMKenseys avatar
Finns det uppgifter om de blev våldtagna först? Var det isåfall med huvud eller utan?
Citera
2018-12-22, 10:44
Medlem
benditists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
?

Muslimska kvinnor och barn har slaktats i arabvärlden likvärdigt scenariot du nämner sen staten Israel bildes av protestantkristna väst 1948. En miljon civila irakier dog tex. under Irakkriget. Sett ur det perspektivet har faktiskt muslimerna hållit sig rätt lugna.

Ligger Kebnekajse i Israel?
I mitt exempel så dör civila Marockaner vid foten av berget Kebnekajse anno 2018.
Var, hur och när dessa avskyvärda handlingar utförts har också stor betydelse.

Det som händer i och runt omkring muslim territorium är av mindre intresse, har ej lika stor nyhetsvärde, slagkraft som om i exemplet ovan.
Men så fort det händer två "västerländska" skandinaver (istället för t ex två civila irakier, som ni tog upp som exempel) så har det Mera nyhetsvärde för oss.

Kristna i Mellanöstern har ej lika mycket nyhetsvärde.
Muslimer som blir våldförda i vårt avlånga land av skandinaver skulle med all sannolikhet orsaka ramaskri utav dess like som inte ens vi civiliserade pk Svenskar skulle kunna skydda oss mot.
Citera
2018-12-22, 10:51
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
?

Muslimska kvinnor och barn har slaktats i arabvärlden likvärdigt scenariot du nämner sen staten Israel bildes av protestantkristna väst 1948. En miljon civila irakier dog tex. under Irakkriget. Sett ur det perspektivet har faktiskt muslimerna hållit sig rätt lugna.

Långt fler muslimer (anhängare till pedofilen, bedragaren och horbocken Muhammed, förbannad vare han) har slaktats av andra muslimer än av kristna eller Israel.

Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Mellan halskotor fins det utrymme. Möjligen gick kniven in där. Såg vidrigheterna på filmen och har aldrig fått en sådan lust att tortera någon som då. Så jävla avskyvärt gjort!

Det finns alldeles säkert hadither om sånt. "O troende, så här skolen I hugga huvudet av de otrogna hundarnas skökor sedan I våldtagit dem. Allah vet sannerligen bäst". Pedofeten Muhammed visste ju allt om hur kamelpiss botar sjukdomar och hur tjuvars händer ska choppas av, varför skulle han inte ha lämnat efter sig lite halshuggningsråd också?

(Usch vilka dumma kommentarer jag skrev den här gången.)
Senast redigerad av Ördög 2018-12-22 kl. 11:08.
Citera
2018-12-22, 10:51
Medlem
Hva ønsker ekstremistene å oppnå med å legge ut filmene på nettet?

Tenk på dette: Så lenge vi deler og fokuserer på filmene gir vi terroristene den oppmerksomhet de ønsker og støtter dermed deres handlinger ved å helle bensin på bålet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in