2018-12-22, 04:16
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Det är sjukt, men lika sjukt är det att inte försöka övertala sin 24 åriga dotter att inte bergsklättra i afrika med en annan blondin.
om du ej förstår risken är du lika sjuk i huvudet som dessa psykfall som länka filmen.
vad härnäst? låt handikappade barn få klappa tigrar på zooet?
Håller med. Men tyvärr, så är det inte många 24 åringar som lyssnar på vad föräldrarna säger. Fast jag vet ju inte om mamman ens försökte övertala dottern. Hemskt hur som helst:-(
Citera
2018-12-22, 05:05
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag missade helt norskan. När syntes hon?

Norskan har en huvudroll i slutet av filmen.
Citera
2018-12-22, 05:55
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Har det framkommit några uppgifter ifall de blivit våldtagna? Flera personer som påstår det i tråden, men jag kan inte hitta några uppgifter om det i media:-/
Citera
2018-12-22, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Har det framkommit några uppgifter ifall de blivit våldtagna? Flera personer som påstår det i tråden, men jag kan inte hitta några uppgifter om det i media:-/

Var en nyhetssida som påstodd att brutal våldtäkt skett och polisen där sa att man inte kan utesluta våldtäkt. Eftersom de inte dementerat våldtäkt så kan vi utgå frå natt de blivit våldtagna. I videon var kvinnan endast klädd i underkläder och tröja med 4 araber runt sig så det säger väl sig självt också samt att hon hade blodiga händer och blåsslagen innan de skar halsen och huvudet av henne.
Citera
2018-12-22, 07:11
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
De verkar sakna spärrar.
De delar inte våra värdering om rätt och fel helt enkelt.
Det är också därför jag inte kan se videon i just det här fallet. Jag har sett massa andra videor från afrika och sydamerika. Varför bär den här emot så mycket? I min värld är oskyldiga kvinnor och barn fredade, något man ska skydda. Att slakta en helt oskyldig kvinna på detta sätt är nåt helt otänkbart. Men för ISIS är hyllat och hedervärt. Dessa vidriga människor är anti-materia
Citera
2018-12-22, 07:47
Medlem
Ett lite paradoks. Att Kim Wall blev parterad kan man skriva. Men INTE att dessa tjejer fick huvden avskurna.
Citera
2018-12-22, 07:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Icke-problemet menar du? Klicka bakåt ett par sidor ser du också norska terrorexperter som nämner att ISIS sällan gör detta mot kvinnor

Än mindre i Marocko.

Nej för det vanliga är ju att de våldtas och stenas till döds eller helt sonika avrättas. Men eftersom de bara halshuggs ibland är allt frid och fröjd?
Citera
2018-12-22, 08:08
Medlem
snigel1s avatar
Religiösa fundamentalister som dödar i Allahs namn finns det många av. Frågan är hur man minskar deras längtan efter att få dekapitera folk. Döda dem? Nja då får de ju bara som de vill, komma till himlen och sätta på oskulder. Nix, det är genom förövarnas familjer man löser problemet.

Israel hade för några år sedan problem med självmordsbombare på bussar och offentliga platser. Det man gjorde var att leta upp tokmuslimens närmaste familj. Familjen betyder mycket mer för den enskilde i den kulturtraditionen än vi västerlänningar någonsin kan förstå.

Man åkte hem till närmaste kända släktingar utrustade med bulldozers och gav dem möjlighet att lämna bostaden varefter bulldozern gjorde sitt. Sedan hem till nästa i släktledet. Sa jag det att man konfiskerade samma släktingars finansiella tillgångar innan hembesöket?

Oj va snabbt viljan att träffa oskulder avtog. Potentiella piff och puffare fick istället för oskulder träffa jävligt sura anhöriga som plockade dem vid minsta försök till promenader med bombbälten. Bra kulturell vuxenuppfostran!
Citera
2018-12-22, 08:15
Medlem
22juni41s avatar
Citat:

Hon i klippet saknade byxor, vad tror du?
Citera
2018-12-22, 09:02
Medlem
Citat:
Håller med. Men tyvärr, så är det inte många 24 åringar som lyssnar på vad föräldrarna säger. Fast jag vet ju inte om mamman ens försökte övertala dottern. Hemskt hur som helst:-(
24-åringens (danskans) mamma ville inte att dottern skulle åka.

Citat:
Louisa Vesterager Jespersen var et eventyrlystent menneske. Hun jagtede oplevelser, og det var også netop det, hun gjorde, da hun tidligere i december drog af sted mod Marokko for at holde jul i det afrikanske land.

Mod familiens vilje.

»Vi havde ellers frarådet hende at tage derned, fordi det er sådan et kaotisk sted, og man har før hørt om folk, der er blevet slået ihjel dernede,« fortæller Helle Jespersen.
https://www.bt.dk/krimi/24-aarige-louisa-fundet-draebt-i-marokko-nu-taler-moderen

Hon varnar även andra för att resa till Marocko.

Citat:
«Reis aldri til Marokko. De har slaktet min datter Louisa og hennes venninne med en skarp gjenstand. Så jula står i sorgens tegn», skriver Jespersen på Facebook.
https://www.dagbladet.no/nyheter/moren-til-dansk-drapsoffer---de-har-slaktet-min-datter/70579320
Citera
2018-12-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Det är sjukt, men lika sjukt är det att inte försöka övertala sin 24 åriga dotter att inte bergsklättra i afrika med en annan blondin.
om du ej förstår risken är du lika sjuk i huvudet som dessa psykfall som länka filmen.
vad härnäst? låt handikappade barn få klappa tigrar på zooet?
On du läser intervjun med ena flickans mamma, så berättade hon att hon försökte få sin dotter att inte åka ner. Mamman hade sagt till hennes dotter att de har en annan kvinnosyn där nere samt att andra flickor har försvunnit. Men dottern verkade ha blivit indoktrinerad via skola och samhälle. På hennes Facebook kunde man se att hon gillade öppna gränsee och hade "Likeat" sidor som hyllade flyktingar osv...

Låt det här bli en läxa. Om ni älskar era barn. Var tydliga med era döttrar och söner. Berätta vad Islam står för. Berätta att det finns bättre och sämre kulturer här i världen. Berätta att mämniskosynen och framför allt kvinnosynen skiljer sig åt mellan kulturerna.
Utöver detta så måste vi alla kämpa för att vänstern ska släppa sitt tag om våra skolor och universitet. Så att våra barn kan undvika att bli indoktrinerade och fördummade.
Citera
2018-12-22, 09:13
Medlem
benditists avatar
Dekapiterades kvinnorna?
Hade dom samlag? (förmodligen tilltvingade med våld).

Följdfrågor som kanske förtjänar en egen trådstart:

Om kvinnornas huvuden avlägsnades med vassa föremål från dess position för allmän beskådan och blev våldtagna borde även det ha ett visst nyhetsvärde.
Varför väljer då västerländsk media att tiga om det?

Hmm, kan till en viss del förstå varför redaktionerna motsätter sig att rapportera dessa bestialiska detaljer.
Alla vet att det brinner redan, varför kasta i mer bränsle? Dagen då brasan övertänds kommer allt närmare. Våra nyhetsredaktioner gör allt i sin makt för att förhindra det. Om allt hemskt som sker i världen rapporterades in i minsta detalj, ovinklat, opixlat så skulle vi snart inte ha några nyhetsredaktioner kvar längre.
Vi skulle förgöra oss själva. Det skulle bli krig. Vi är så onda, även vi "goda" västerlänningar. Vi skulle inte kunna hejda oss om vi lät all hat komma upp till ytan.

Tänk er följande scenario:
Två Marockanska muslim tjejer i färd med att bestiga Kebnekajse. Dom blir i sin tur bestigna av flera lokalbor som svurit trohet för Jesus Kristus och hans heliga far. Allt filmas och i slutet av klippet halshuggs kvinnorna.
Klippet sprids över hela världen.

Vad tror ni konsekvenserna av ovannämnda handling skulle bli? Hur skulle muslimredaktionerna rapportera? Skulle muslimerna tiga? Skulle dom tycka att kvinnorna för skylla sig själva som beger sig ut på dessa barbariska platser?

Tänk om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in