2018-12-21, 21:52
Medlem
KungKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Har aldrig blivit så upprörd än när jag ser videon. Darrar totalt.

Hur i helvete kan vi inte höra mer från politiker och från Danmark?
Det här är för fan anledning till att gå i krig. Äckliga jävla avskum till människor.

Håller med. Vidrig video av ett vidrigt mord...

Men hur ska det hjälpa att gå i krig med Marocko? Hela landet kan väl inte ställas till svars liksom, och varför ska massa danska soldater sätta livet till för att några inavlade jävlar utfört detta dåd? Känns ju ganska kontraproduktivt.
Citera
2018-12-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Farligheten i Marocko, beror på var i landet man är. Atlasbergen är sedan många år kända för problemungar efter vägarna. Kvinnosynen däremot är bedrövlig, oavsett religion. Att bara skylla på muslimer håller inte.

Givets så handlar det inte om islam utan om en efterbliven inavlad klankontext som råder i dessa bedrövliga skithålsländer.

Utan att vara insatt i detta fall så gissar jag på att kvinnorna träffat en "charmig" och rätt omanlig pellejöns som haft som avsikt att knulla dem. Han försökte först fredligt, men kvinnorna sa nej vilket kränkte honom enormt. Då försökte han istället våldta dem, vilket inte var så lätt så han blev tvungen att mörda dem istället.
Citera
2018-12-21, 22:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Givets så handlar det inte om islam utan om en efterbliven inavlad klankontext som råder i dessa bedrövliga skithålsländer.

Utan att vara insatt i detta fall så gissar jag på att kvinnorna träffat en "charmig" och rätt omanlig pellejöns som haft som avsikt att knulla dem. Han försökte först fredligt, men kvinnorna sa nej vilket kränkte honom enormt. Då försökte han istället våldta dem, vilket inte var så lätt så han blev tvungen att mörda dem istället.
Han består av 9-13 misstänkta och enligt de rapporter som kommit hittills handlar det om ett terrordåd med politiska motiv.
Citera
2018-12-21, 22:11
Medlem
ETANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Har sett många liknande filmer och måste säga att hon höll sig vid liv väldigt länge. Det var riktigt dåligt - medvetet eller omedvetet - utfört.

Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Ungefär så resonerade offren...

Va fan vet du om det? Offrena åkte ner på en resa för att uppleva naturen och skapa minnen för livet som miljontals andra gör till Marocko varje år.

Inte satt dom hemma bakom om skärm och skrev på internet om saker dom inte har en aning om iallafall.
Citera
2018-12-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Marocko blev invaderat av araber efter åratal av strider med berberna. Araberna hade som svårast att penetrera Marocko men de lyckades och tog sig enda upp till Spanien.

Det är araberna som gjort landet så korrupt, berberna är ett stolt och starkt folk som blivit förtryckta i sitt eget land av främmande människor.

Kungen är en arab t.ex.

Kungens far är en arab, mor är en berber.
Citera
2018-12-21, 22:18
Avslutad
Blev det ingen film på Norskan?
Citera
2018-12-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han består av 9-13 misstänkta och enligt de rapporter som kommit hittills handlar det om ett terrordåd med politiska motiv.

Enligt terrorexperter är detta tillvägagångssätt (brottshandling) mycket ovanlig mot kvinnor. Flera terrorexperter diskuterar sin syn i Berlinske, se länk.

https://www.berlingske.dk/samfund/terrorekspert-meget-usaedvanligt-hvis-is-islamister-er-gaaet-direkte-efter
Citera
2018-12-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ETAN
Va fan vet du om det? Offrena åkte ner på en resa för att uppleva naturen och skapa minnen för livet som miljontals andra gör till Marocko varje år.

Inte satt dom hemma bakom om skärm och skrev på internet om saker dom inte har en aning om iallafall.

Kanske du som behöver göra en reality check?

Åk inte till muslim/afrikanländer.

Som vit kvinna. Eller ens som vit man.
Citera
2018-12-21, 22:24
Medlem
ETANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Han har helt rätt faktiskt, hur sjukt det än låter.
Det finns ganska gedigen forskning gjort av två professorer (Flynn och Vahanen) där de visar sambandet mellan länders utveckling och genomsnittliga IQ. Av förklarliga skäl har denna rapport fått extremt mycket kritik, men det är dock inte lätt att dementera. Dessa herrar är inga duvungar och vet vad de gör.

Det är förmodligen det starkaste, om inte det enda sambandet som är geneomgående i princip alla världens länder. Vissa länder sticker naturligtvis ut, andra kan ses som undantag, och då inte uteslutande påverkade av andra faktorer som makt och politik, men i övrigt stämmer det förbluffande bra.

Det är väldigt svårt att förklara tex Afrikas dåliga utveckling på annat sätt än låg IQ. Vissa länder har en genomsnittlig IQ på under 70, vilket i våra områden är ett av kriterierna att klassas som utvecklingstörd. Det är egentligen inte alls konstigt varför vissa länder är så underutvecklade.

Det är därför inte heller speciellt konstigt att förklara vissa länders olika kulturer, religioner och samhällsstrukturer kontra andra lämders tro på vetenskap och utveckling.

Det är ju knappast raketforskning. Det är ju egentligen väldigt enkelt.

Ni som tror att kvinnorna går i tält i Marocko, åk ner och ta en titt. Fast det vågar ni väl inte nu.

Angående intelligens osv. går jag inte in på det eftersom jag inte har en aning. Pratar om det som jag vet.

Att åka ner som tjej med ”skinn på näsan” i vanliga sommarkläder är inga problem om du har en hjärna. Men tjejer som åker ner för att få bekräftelse och som går på vsd som helst kan råka illa ut. Detta gäller inte bara i Marocko.
Citera
2018-12-21, 22:26
Medlem
ETANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Kanske du som behöver göra en reality check?

Åk inte till muslim/afrikanländer.

Som vit kvinna. Eller ens som vit man.

Varför inte det? Tillbringar många månder om året i muslimland/afrikaland, inga problem med det. Gjort i flera år.
Citera
2018-12-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Men det har alla andra miljoner som är på samma ställe året om. Fågelskådare, backpackare och treckers.

Du borde testa att resa för att vidga dina vyer och våga mer kanske? Börja med att kontakta en psykolog på Kry.se. Snart sitter du på ett plan bort ifrån Åmål med en värmande känsla i ditt bröst istället för den där Kjell Höglund låten i skallen varje morgon.

Jag har varit i Tunisien en gång, det räcker för mig. Jag fattar inte varför folk åker till sådana länder förutom vädret. Eländig mat, eländig musik, folk som tränger sig på och försöker sälja prylar på gatan konstant. Böneutrop som ekar, Döda getter som hänger i skyltfönster. I saluhallar flyter blod på golvet.
Kvinnorna går omkring insvepta i tyg från topp till tå. I dikena ligger drivor av sopor nästan över allt.

Men jag håller med dig om att en del borde åka för att vidga sina vyer och bli av med de romantiska vanföreställningarna.
Citera
2018-12-21, 22:27
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETAN
Nä och det är ju tragiskt! Men då får vi ju alla låsa in oss, speciellt om vi bor i Sverige för här är det ju bombningar, våldtäkter och skjutningar varje dag.

Res inte utomlands, du kan råka möta en salafist som hugger huvudet av dig. Iofs finns gott om salafister här i Sverige också. Det är bara en tidsfråga innan nått större händer även här.

Jag reser gärna, men inte till shithole countries som knappt kan visa några tecken på civilisation. Där kvinnor säljs som djur, där slavhandel pågår. De flesta skitländerna som finns råkar vara muslimska eller afrikanska. Tror säkert jag skulle kunna ha en trevlig semester där, men när det finns 150 andra länder med betydligt mer normalt funtade folk, utan kusingiftermål som std, ja då väljer jag självklart de istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in