2018-12-17, 10:49
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det sa han inte alls, vilket jag påpekade för dig här. Varför fortsätter du att ljuga? Nu har jag ertappat dig med så många lögner att du borde gå och lägga dig, dra täcket över huvudet och skämmas.

Eftersom du är så bokstavstrogen så ska man väl skriva att det var förhösledaren som återgav i skrift vad Kristoffer berättade den 8/5.
"Då Familyguy var slut, ungefär vid 21:00, så skulle Vatchareeya åka hem. Kristoffer hade
dock druckit en "kvällsöl" så han kunde ej skjutsa Vatchareeya."

Att han senare ändrar sig är inget ovanligt. Det gör han ofta.

Så korkad som du är så tror du säkert att förhörsledaren själv hittade på det där med kvällsölen?
Citera
2018-12-17, 10:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Eftersom du är så bokstavstrogen så ska man väl skriva att det var förhösledaren som återgav i skrift vad Kristoffer berättade den 8/5.
"Då Familyguy var slut, ungefär vid 21:00, så skulle Vatchareeya åka hem. Kristoffer hade

Att han senare ändrar sig är inget ovanligt. Det gör han ofta.

Så korkad som du är så tror du säkert att förhörsledaren själv hittade på det där med kvällsölen?
Texten du citerade är, som jag skrev, ur FL:s sammanfattning av förhöret, så Kim ändrade sig inte. FL återger förhöret felaktigt.
Citera
2018-12-17, 11:07
Medlem
Combivals avatar
Snacka om att försäga sig ofta:

H: Jo. Det var därför hon var tvungen att gå hem…åkte hem……gå hemåt där..hemma
där….åka hem…åka från mig där vid nie för att hon inte kunde stanna så länge.

H: Nää. Hon bara kramade om mig och så gick vi…gick hon hem.

H: Jaa, efter några…efter att jag hade druckit ölen och efter hon hade åkt…eller gått hem

H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi
höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag
och lämnade av henne i torsdag och så…ehh…
…..åkte jag och lämnade av…ehh…så
här…kompisarna i…
F: Vilken henne var du och lämnade av?
H: Nej, men jag sa…pjott ahh….jag…
Citera
2018-12-17, 11:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Texten du citerade är, som jag skrev, ur FL:s sammanfattning av förhöret, så Kim ändrade sig inte. FL återger förhöret felaktigt.

Källa på det tack!
Citera
2018-12-17, 12:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Du har alltså ingen källa på att förhörsledaren återger förhöret felaktigt? Du är snabb att kalla andra lögnare, det är otroligt lågt. Vad jag har sett i olika trådar så är det du som oftast blir ertappad med lögner. Ditt sjuka sätt att tänka hör inte hemma inom rättsväsendet.
Citera
2018-12-17, 14:46
Medlem
Citat:
Varför säger Kristoffer själv i förhör att han inte kunde skjutsa hem henne för att han hade druckit?
H: …att…ja, men då kommer jag och pluggar hos dig typ. Och så kom åkte..sa hon vilken tid jag skulle gå komma och hämta hon och så plockade jag upp hon då och så…ehh…kom hon till mig och pluggade och sånt och så…typ…så tog jag en öl och så…i och med det så ville hon ju inte ha skjuts av mig tillbaka i och med att jag var alkoholpåverkad dels så ............då gick hon och då försvann hon tydligen
Enlig FUP 1532

Enligt förhöret med KJ är det Bangsuan som avråder att han skjutsar hem henne.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-17 kl. 14:52.
Citera
2018-12-17, 15:33
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
H: …att…ja, men då kommer jag och pluggar hos dig typ. Och så kom åkte..sa hon vilken tid jag skulle gå komma och hämta hon och så plockade jag upp hon då och så…ehh…kom hon till mig och pluggade och sånt och så…typ…så tog jag en öl och så…i och med det så ville hon ju inte ha skjuts av mig tillbaka i och med att jag var alkoholpåverkad dels så ............då gick hon och då försvann hon tydligen
Enlig FUP 1532

Enligt förhöret med KJ är det Bangsuan som avråder att han skjutsar hem henne.

Så lät det inte från början.

Han ändrade sig i nästa förhör..
Citera
2018-12-18, 02:46
Medlem
Citat:
Så lät det inte från början.

Han ändrade sig i nästa förhör..
Bangsuan avråder KJ från att skjutsa hem henne därför hon har andra planer än att gå hem, som hon inte talar om för KJ.
Man kan inse att Bangsuan styrs av en beställare, jag anser det är på hans inrådan som hon kommer och besöker KJ för läxläsning.
När Bangsuan lämnar KJ:s bostad och går mot Lejonbacksvägen slår hon av mobilen på onormalt sätt, där orsaken är att hennes färdväg skall inte kunna fastställas och det är på inrådan av beställaren.
Nu fanns ett vittne som i bil möter Bangsuan ca 21,30 efter Lejonbacksvägen, som gör att hennes färdväg kan fastställas och sannolikt blir hon attackerat och kidnappad någonstans på Lejonbacksvägen.
Enligt obduktionsprotokollet hade hon skador i ansiktet och på halsen samt att hon fått slag med tillhygge mot huvudet som orsakat inre blödning.
Hon hade också släpskrap på ena baken som visar att hon dragits in i en skåpbil där mordet och styckningen skett.
En person som sent den kvällen rastade sin hund påträffade en parkerad liten Ford bil efter en avtagsväg inne i skogen och en skummis med solglasögon satt i framsätet och sannolikt under ett skynke satt kumpanen och gömde sig.
De helt säkert inväntade en senare tid för att placera kroppsdelarna i värnet som finns vid Mjösjöberget genom skottgluggen på isen, där polisen sedan med hundarna Kompis och Uno fick mycket starka markeringar, därför finns ingen tvekan utan kroppsdelarna placerades där på isen av gärningsmännen.

Att placera in KJ som gärningsmannen blir till en omöjlighet, efter att Bangsuan lämnat bostaden drack han fem öl och sedan åkte han till föräldrahemmet där brodern och en kompis fanns.
KJ sade att han kom till föräldrahemmet 22.00 som intygas av brodern och hans kompis.
Det fanns ingen tid för något mord av KJ som borde vara självklart, och han kan aldrig ha transporterat några kroppsdelar med sin bil, som är rena påhittet.
Citera
2018-12-18, 04:34
Medlem
Mordet på Bangsuan planerades av en beställare (anstiftare) som hade anlitat två gärningsmän som passade på att Bangsuan skulle komma efter Lejonbacksvägen när de sedan slog till mot henne.
Beställaren som planerade mordet var gjort på det sättet att det var mycket lätt att ringa in den mannen, sedan inträffar alltid oberäknade händelser som avslöjar det hela.
I det här fallet var det ett vittne som i bil mötte Bangsuan på Lejonbacksvägen, som medförde att många pusselbitar kom på plats, att det var ett planerat mord och hennes mobil blev avslagen för att hennes färdväg skulle inte kunna fastställas.
Sedan genom obduktionsprotokollet kan inses att Bangsuan blev misshandlad, sannolikt vid kidnappningen vid Lejonbacksvägen.
En Ford skåpbil fanns parkerad efter en avtagsväg inne i skogen sent samma kväll som Bangsuan försvann gör att det blir misstänksamt att bilen och männen varit inblandad i mordet, och därför borde bilen ha spårats upp.
Kroppsdelarna kom till Gula huset och därintill, där den sannolika orsaken var att beställaren ville ha alibi att han inte var gärningsmannen.
Naturligtvis var det gärningsmännen som placerade dem där, som gjorde att också KJ fick alibi.
Det bevisar att ingen plantering har skett av beställaren eller gärningsmännen att KJ skulle få skulden för mordet.
Nu finns det väldigt många som inte kan acceptera sanningen att det fanns en beställare och lejda gärningsmän, sannolikt med utländsk bakgrund, som utförde mordet på Bangsuan mot betalning.
Därför jag anser gärningsmännen har utländsk bakgrund är att jag kan aldrig tro att någon från orten skulle acceptera något sådant som hände med Bangsuan.
Om så skulle ha skett hade de blivit fast omedelbart, därför Boden är en liten ort, men är det personer utifrån blir det en annan sak.
KJ fick skulden för ett mord som han aldrig utfört och inte heller hade kunnat utföra.

Anklagelserna som görs mot KJ att han var gärningsmannen är desperata anklagelser, där många inte kan acceptera att han var helt oskyldig.
Citera
2018-12-18, 14:00
Medlem
Fagro, vem är denna beställare du pratar om? Varför skulle dom flyttat kroppsdelarna för att ge KJ alibi? Hur visste dom att KJ hade span? Vad är anledningen att man tar upp två lejda gärningsmän som håller till i Boden i tre veckor? Vem har råd med detta? Varför kan det inte ha varit KJ som satt under lakanet?
Citera
2018-12-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Fagro, vem är denna beställare du pratar om? Varför skulle dom flyttat kroppsdelarna för att ge KJ alibi? Hur visste dom att KJ hade span? Vad är anledningen att man tar upp två lejda gärningsmän som håller till i Boden i tre veckor? Vem har råd med detta? Varför kan det inte ha varit KJ som satt under lakanet?
Jag tänker inte peka ut beställaren, men han fanns på orten.
Den som finansierade mordet på Bangsuan var beställaren, och därför kunde han ställa krav mot gärningsmännen att de flyttar kroppsdelarna till Gula huset och därintill, beställaren ville sannolikt inte bli misstänkt som gärningsmannen, det medförde att KJ fick alibi därför han var under spaning när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Gärningsmännen fanns i Boden men hade utländskt ursprung.
Helt omöjligt att KJ var någon gärningsman för Bangsuan.

Självklart var det gärningsmännen som placerade kroppsdelarna i Gula huset och därintill.
Eftersom beställaren var bortrest från Boden när kroppsdelarna kom till fyndplatsen, kan inte han vara gärningsmannen.
KJ hade spaning på sig när kroppsdelarna kom till fyndplatsen, därför kan både beställaren och KJ uteslutas som gärningsmännen.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-18 kl. 14:34.
Citera
2018-12-18, 17:49
Medlem
Ok , det finns luckor i spaningen på KJ och tid för honom att flytta detta. Även KJ kan mycket väl ha haft en partner i detta.

KJ's misstänksamma avvikelse ifrån sitt älskade air-soft spel dagen efter är mystisk. Hans krypande och kravlande under sökande.

Varför drack KJ den där Burn drycken? Så uppenbart han gjorde det för att dölja att han varit på platsen innan och hans DNA annars funnits på drycken.

KJ är en obehaglig person som troligen mördade för sin egen lusts skull och för att "prova" något.

Lönnmördare som tar sig upp till norra Sverige väcker en del uppmärksamhet och särskilt när dom stannar nästan tre veckor. Otroligt riskmoment för människor att röra sig i ett sökområde och flytta likdelar, en sak att en galning som KJ gör det, men att några inhyrda proffs skulle göra sådant finner jag föga troligt. Varför skulle dom riskera och återvände dom ifrån utlandet eller visste beställaren redan att denna situation skulle uppstå?

Bangsuans privatliv blev väldigt väl kartlagt och hon hade mycket kommunikation via sociala medier, skickade stora mängder SMS och verkade vara väldigt kommunikativ allmänt så att beställaren helt skulle gå under radarn. För någon form av relation måste dom väl ändå haft?? Eller valde beställaren ut Bangsuan på måfå ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in