Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Du antar att föräldrarna resonerar som människor utanför deras bubbla. De var instängda med svarta tankar över julen och en stor del av hösten. De gjorde kanske avsteg från hur de normalt skulle ha resonerat. För deprimerade, dock ej vårdsökande, kan svartsynen breda ut sig på bekostnad av de realistiska möjligheterna. Man bör inte formulera försåtliga frågor bara för att vinna givna poänger. Föräldrarna tror jag älskade sina barn. Jag vidhåller det, med reservation för att det skulle komma fram något som visar att de plågat sina barn. Än har vi inte hört om något sådant. Det vi vet om är att barnen inte orkade gå till skolan, i tre år för ett av barnen.
Nej i vart fall Oskar var inte isolerad utan att kunna prata med någon om framtiden med. Hans chef vittande nyligen hur de samtalat i över en timme om framtiden, barnens sjukdomar. Hur de planerat för framtiden vid ett möte 21/12.
Sorgligt nog har det väl redan kommit fram att barnen plågades i dödskamp när de mördades.
Det finns, som någon skrev, en obehaglig antydan om ilska och agression när någon stryps/kvävs till döds.
Föräldrana hade planerat morden länge enligt polisen. De hade alla möjligheter att ombesörja för att döda barnen mer smärtfritt utan dödsångest. De hade till och med kunnat dela med sig till barnen av de lugnande droger de själva tog.
Jag tror man måste försöka förstå vad det var polisen egentligen meddelade på PK. Att dessa mord var brutala överfall utan minsta försök till att lindra barnens dödsupplevelse. Trots att det bevisligen hade gått att ge barnen del av de preparat föräldrana själva tog. Detta var en medveten egoistisk handling av mördarna.