2018-12-15, 22:20
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
NEJ, Tänk efter nu.
Har polisen sagt att det var den ENDA substansen?
Har polisen dementerat nån annan substans?
Dom bekräftade bara att dom hittat lugnande, men dom uteslöt inte nån annan substans.
Sen ville dom inte säga mer om det.
Det finns fler substanser, men anhöriga vill inte att det skall komma ut.
Fundera istället på VARFÖR.

Många ser inte skogen för alla träden, men tänker man efter lite är det solklart hur det ligger till och hur fröet såddes.
Citera
2018-12-15, 22:25
Medlem
Undra om de blev avslöjande/påkomna innan jul, då de enligt tråden fick nåt tragiskt besked som troligtvis skyndade på dödsprocessen. Det som göms i snö komme upp i tö.
Citera
2018-12-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Hur var hon sista tiden?

Har ända sen Dag 1, suttit med den här tråden. Jag lika lite som ni andra ver hur allt gick till i huset på Björkvägen i Bjärred. Vill inte skriva så mycket här, men ibland kan man inte låta bli. Tänk bara lite på hur ni uttrycker Er.
Tänk på att M••••s, och L••a och barnens kusiner säkert är inne här då och då.
Fundera lite på kontrollerande fader, kontrollerande make....?
Livet har ställts på sin spets för familjen....Dödslängtan uttalades av en av flickorna.....Allt tippade över......
Citera
2018-12-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Har ända sen Dag 1, suttit med den här tråden. Jag lika lite som ni andra ver hur allt gick till i huset på Björkvägen i Bjärred. Vill inte skriva så mycket här, men ibland kan man inte låta bli. Tänk bara lite på hur ni uttrycker Er.
Livet har ställts på sin spets för familjen....Dödslängtan uttalades av en av flickorna.....Allt tippade över......

Inget elakt har skrivits om familjen. Dock får anhöriga faktiskt ta det att spekulationer pågår när folk känner sig snuvade på sanningen som dols. Det är inte deras fel. Felet ligger hos den som sådde fröet och den som dansade efter dennes pipa.
Citera
2018-12-15, 22:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24

Jag väljer att tro på den info du lämnat.
Citera
2018-12-15, 22:39
Medlem
Citat:
Jag har mina erfarenheter.......
Du har dina erfarenheter.

Så är det. Min erfarenhet här har jag hämtat från årliga och flertaliga EU-konferenser jag själv deltagit i. Det handlade om erfarenhetsutbyte av kunskap/forskning inom visst ämnesområde inom EU.

Exakt hur det gick till på Os konferenser har jag självklart ingen aning om.
Senast redigerad av Remark 2018-12-15 kl. 22:49.
Citera
2018-12-15, 22:44
Medlem
Citat:
Nu tror inte jag me är giltig här. Men om det skulle va så. Varför skulle två akademiker söka information hos knäppa patientorganisationer eller i slaskpressen? Akademiker brukar ta information från bättre källor än så. Forskning, facktidiningar.
Tja kanske för att det i den där knäppa patientföreningen (tack - känns fint) finns alla slags människor t.o.m akademiker. Ja sjukdomen drabbar läkare, lärare, psykologer, ingenjörer och barn. Många i den knäppa patientföreningen är högst kompetenta att ta del av forskningsrapporter skrivna både på svenska och utrikiska språk. Sen finns det anhöriga som också kan vara både jurister och brandmän.
Citera
2018-12-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Min teori är att det inte var bestämt att det skulle ske just då. Tillfället kan ha gjort att ena flickan mördades i någon from av desperat impuls. Efter det fanns det ingen återvändo. Lugnande kan föräldrarna ha tagit efteråt för att våga avsluta sig själva. Likaså kan breven ha skrivits efter barnen var döda.

Eller så hade de helt kallblodigt planerat in just det datumet men trots det klarat av att leva helt som vanligt in i det sista.

Jag tänkte att eftersom de själva skrev att planerat det sedan i höstas och det händer ett halvår senare.
Det är så mycket i det här som är så konstigt.
Och hur hade alla spekulationerna gått om ingen diagnos(slaskdiagnos) råkat finnas?
Citera
2018-12-15, 22:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Me är inte ens en fråga här. Kemi är......
Du har inte lust att redogöra för hur du kan vara så säker på din sak? Att H var drivande, att H förgiftade barnen.
Citera
2018-12-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Så var det dags igen. Nu en artikel i *xpressen som förklarar morden i Bjärred med sjukdomen ME. Att en à två dårar till föräldrar mördat sina oskyldiga barn saknas i ingressen... det vanliga alltså...

https://www.expressen.se/nyheter/me-epidemi-i-norge-barn-isoleras-och-sondmatas/

Där ser man också vad det handlar om, att det är psykiskt, antingen prestera mer än man har förmåga till hon pressade kroppen hårt med fyra jobb, idrott och juridikstudier.
eller då de har ofta också upplevt saker i livet som inte alla upplevt.
och att flickor drabbas oftast.

Något med flickorna fick en läkare att spekulera i ME och eftersom skolorna behövde intyg för hemundervisning fick flickorna varsin diagnos på ME.
Men varför? Var de hårt drivna hemifrån eller ofta upplevt något som inte alla upplevt?
Citera
2018-12-15, 23:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Snälla, så okontrollerat språkbruk, första flickan var "osövd", den andra flickan sövd så hon inte skulle höra den första.

Du förstorar detta, det finns två föräldrar som mördat och jobbigast av allt hade pappan. Stackare.

Du har totalt fel.
Bägge flickorna var vid fullt medvetande när de mördades.
Sannolikt finns avvärjningsskador på mördare.
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-16 kl. 00:05.
Citera
2018-12-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Så var det dags igen. Nu en artikel i *xpressen som förklarar morden i Bjärred med sjukdomen ME. Att en à två dårar till föräldrar mördat sina oskyldiga barn saknas i ingressen... det vanliga alltså...

https://www.expressen.se/nyheter/me-epidemi-i-norge-barn-isoleras-och-sondmatas/

Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Där ser man också vad det handlar om, att det är psykiskt, antingen prestera mer än man har förmåga till hon pressade kroppen hårt med fyra jobb, idrott och juridikstudier.
eller då de har ofta också upplevt saker i livet som inte alla upplevt.
och att flickor drabbas oftast.

Något med flickorna fick en läkare att spekulera i ME och eftersom skolorna behövde intyg för hemundervisning fick flickorna varsin diagnos på ME.
Men varför? Var de hårt drivna hemifrån eller ofta upplevt något som inte alla upplevt?

Tyckte det var intressant det som stod i artikeln som handlar om ME och Bjärred fallet.

”På sjukhuset tar man emot cirka 60 patienter med ME-symptom varje år. Han beskriver vilka han möter på sjukhuset. Den ”duktiga flickan” är överrepresenterad.
– Det är oftast duktiga plikttrogna ungdomar som ställer höga krav på sig själv. De som är vana vid att gå till skolan trots att de är sjuka. Och det är fler flickor som drabbas. Det går fyra flickor på varje pojke. Och de har ofta också upplevt saker i livet som inte alla upplevt.”

Det här passar in i Bjärred fallet eller hur? Duktiga flickor med höga krav på sig själva?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in