2018-12-08, 06:56
Medlem
DigitalNomadXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Tack för svaren!

Ang. Bitcoin.se, finns det billigare alternativ?
Billigast är nog banköverföring till Bitstamp, Kraken eller Coinbase.
Citera
2018-12-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalNomadX
Billigast är nog banköverföring till Bitstamp, Kraken eller Coinbase.

Tack igen, ska titta på det.
Citera
2018-12-09, 17:15
Medlem
Är det värt att köpa bitcoin xbt på Avanza just nu? För 1000kr, dvs mest prova på skoj som nybörjare?
Kommer låta den ligga där i flera år.

Vad betyder 135,43 sek (efter kurs idag -10,75%)?
En bitcoin ligger väl på över 30 000sek idag?
Vad borde kursen ligga på för att du skulle köpt bitcoin xbt?
Citera
2018-12-09, 18:21
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kijah
Är det värt att köpa bitcoin xbt på Avanza just nu? För 1000kr, dvs mest prova på skoj som nybörjare? Kommer låta den ligga där i flera år.

Avanza säljer inga kryptovalutor.
Dom säljer certifikat som är en skuldsedel, den tänkt att följa Bitcoin priset ungefär.
Det finns olika varianter av certifikat..
Avanzas certifikat handlas bara på Avanza..

Certifikat är inte kryptovalutor....
Citera
2018-12-09, 22:34
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kijah
Är det värt att köpa bitcoin xbt på Avanza just nu? För 1000kr, dvs mest prova på skoj som nybörjare?
Kommer låta den ligga där i flera år.

Vad betyder 135,43 sek (efter kurs idag -10,75%)?
En bitcoin ligger väl på över 30 000sek idag?
Vad borde kursen ligga på för att du skulle köpt bitcoin xbt?

Den absolut enda anledningen att köpa ett certifikat jag ser är att slippa skatteskiten som kommer med crypto. Men det gör det inte till en värd anledning. Det är bättre att äga sin egna privata nyckel och inte något digitalt löfte tycker jag. Jag skulle inte lita på Avanza om det brakar ihopså att säga.

Skapa ett konto på Kraken, gör en sepa-överföring och köp btc. Det är rätt enkelt.

Tycker dock inte du ska köpa än. Det finns rätt stor risk att marknaden faller hårt och testar nivår i $800-1000- klassen. Det är enbart bara bra dock så man kan samla på sig på dom projekt man verkligen tror på. I nuläget Finns ingenting som direkt stödjer att crypto ska vara värt stora summor. Anledningen till förra årets bull var kaotiska svärmen av ICO's där typ 80% mer eller mindre var en liten idé, och där en väldigt stor procent fortfarande bara är en idé... om knappt det.
Så håll still i båten, för över mer än 1000 kr till kraken och slå till när tiden är rätt. Det är mitt tips.
Citera
2018-12-10, 12:03
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Kostar det något att skicka Bitcoin från en hardware wallet typ Trezor till en annan typ Ledger Nano? Eller för att uttrycka det på ett annat sätt - kostar det något för mig att skicka Bitcoins från min hardware wallet till kompisens hardware wallet?

Att det kostar att skicka från ex Exodus och Jaxx vet jag.
Citera
2018-12-10, 21:55
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocken.Bruse
Kostar det något att skicka Bitcoin från en hardware wallet typ Trezor till en annan typ Ledger Nano? Eller för att uttrycka det på ett annat sätt - kostar det något för mig att skicka Bitcoins från min hardware wallet till kompisens hardware wallet?

Att det kostar att skicka från ex Exodus och Jaxx vet jag.

Det bör vara samma kostnad mellan alla dessa wallets, skillnaden är om man sätter avgiften manuellt eller låter wallet programvaran själv detektera och analysera hur upptagen blockkedjan är och därefter sätta ett pris.

En högre avgift får din transaktion att komma före i kön att verifieras.

Det är i din wallets programvarumässiga kod och analysmetod som det finns små skillnader som gör vissa wallets lite dyrare eller billigare när dom automatiskt väljer fee.
Citera
2018-12-11, 12:38
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
Det bör vara samma kostnad mellan alla dessa wallets, skillnaden är om man sätter avgiften manuellt eller låter wallet programvaran själv detektera och analysera hur upptagen blockkedjan är och därefter sätta ett pris.

En högre avgift får din transaktion att komma före i kön att verifieras.

Det är i din wallets programvarumässiga kod och analysmetod som det finns små skillnader som gör vissa wallets lite dyrare eller billigare när dom automatiskt väljer fee.
Tack för den infon. Jag har alltså bara köpt en Trezor och har ännu varken fått några Bitcoins eller mottagit några så jag kan noll... jag menar verkligen NOLL i ämnet. Men en följdfråga... hur mycket är avgiften (lägsta möjliga)? Jag antar att den tas ut i procent?
Citera
2018-12-11, 12:42
Medlem
Hur stor är chansen för Bitcoin att återhämta sig och åter bli populärt bland den stora massan i takt med att kontanter försvinner från samhället.
Känns som det perfekta sättet för oss att undkomma statens långa smutsiga händer.
Citera
2018-12-11, 14:10
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excitner
Hur stor är chansen för Bitcoin att återhämta sig och åter bli populärt bland den stora massan i takt med att kontanter försvinner från samhället.
Känns som det perfekta sättet för oss att undkomma statens långa smutsiga händer.

Det finns stor möjlighet att marknaden återhämtar sig. hur lång tid det kan ta är omöjligt att säga, kan ha en kryptovinter i flera år om det ska vara så.
Det är dock inte ett perfekt sätt att undkomma staten. Egentligen är det statens våta dröm att kunna följa dina transaktioner. Det är även en stor del därför jag är övertygad om att krypto är framtiden. Hur stor del av denna marknad som överlever vet ingen.
Citera
2018-12-12, 10:45
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Jag fyller på med en fråga till vad beträffar mitt inlägg ovan där jag undrade hur många (lägsta möjliga) procent avgiften är... vem tillfaller avgiften? När det gäller wallets typ mjukvaruwallets som Exodus, Jaxx osv kan jag tänka mig att det är sajtägaren som kammar hem avgiften men vem tar hem avgiften när det gäller hårdvaruwallets typ Trezor, Ledger osv? Företaget som sålt hårdvaruwalleten dvs de som äger Trezor, Ledger osv?
Citera
2018-12-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bocken.Bruse
Jag fyller på med en fråga till vad beträffar mitt inlägg ovan där jag undrade hur många (lägsta möjliga) procent avgiften är... vem tillfaller avgiften? När det gäller wallets typ mjukvaruwallets som Exodus, Jaxx osv kan jag tänka mig att det är sajtägaren som kammar hem avgiften men vem tar hem avgiften när det gäller hårdvaruwallets typ Trezor, Ledger osv? Företaget som sålt hårdvaruwalleten dvs de som äger Trezor, Ledger osv?

Avgift när du gör vad? wallets och trezor/ledger tar ingen avgift alls om du skickar eller tar emot vad jag vet, du betalar bara den normala transaktionsavgiften på blockkedjan till mine'are.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in