Citat:
Ursprungligen postat av
kijah
Är det värt att köpa bitcoin xbt på Avanza just nu? För 1000kr, dvs mest prova på skoj som nybörjare?
Kommer låta den ligga där i flera år.
Vad betyder 135,43 sek (efter kurs idag -10,75%)?
En bitcoin ligger väl på över 30 000sek idag?
Vad borde kursen ligga på för att du skulle köpt bitcoin xbt?
Den absolut enda anledningen att köpa ett certifikat jag ser är att slippa skatteskiten som kommer med crypto. Men det gör det inte till en värd anledning. Det är bättre att äga sin egna privata nyckel och inte något digitalt löfte tycker jag. Jag skulle inte lita på Avanza om det brakar ihopså att säga.
Skapa ett konto på Kraken, gör en sepa-överföring och köp btc. Det är rätt enkelt.
Tycker dock inte du ska köpa än. Det finns rätt stor risk att marknaden faller hårt och testar nivår i $800-1000- klassen. Det är enbart bara bra dock så man kan samla på sig på dom projekt man verkligen tror på. I nuläget Finns ingenting som direkt stödjer att crypto ska vara värt stora summor. Anledningen till förra årets bull var kaotiska svärmen av ICO's där typ 80% mer eller mindre var en liten idé, och där en väldigt stor procent fortfarande bara är en idé... om knappt det.
Så håll still i båten, för över mer än 1000 kr till kraken och slå till när tiden är rätt. Det är mitt tips.