2018-12-11, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Ja, #Dreba spekulerar enbart. Har inte visat någon bekräftad förstahandsinformation, men är duktig på att spekulera. #Dreba har bara läst i tråden och gissat på det han/hon läst, det syns tydligt om man läser historiken.

Lite elakt att jag sätter ner foten på den punkten, men jag vill inte att tråden spårar ur igen enbart på fantasier och gissningar.
Men det var väldigt sickliga och träffsäkra spekulationer. det får man ge honom.
Citera
2018-12-11, 23:02
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag tror att postaren Dreba spekulerade kring vad som hade hänt, snarare än hade förstahandsinformation.

Polisen bekräftade att det inte fanns något som tydde på psykisk ohälsa hos någon av föräldrarna så jag tror inte att Oskar nyligen börjat med antidepressiv medicin.
Märkligt om föräldrarna skulle vara krya i huvudet när de begick en så sjuk och bestialisk handling. Polisen borde ha menat att ingenting tydde på det innan för om de menar att inget tyder på det nu är det en ytterst märklig slutsats.

Tillägg. SSRI i sig orsakar inte galenskap utan då finns allvarliga psykisk sjukdom latent.
Citera
2018-12-11, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyarkul
Saxat från Höglunds blogg:

"Pianolärarinnan beskrev den 11-åriga som pigg, levnadsglad, musikalisk, ambitiös och sprallig. Ändå fick flickan bara några månader senare diagnosen ME."

"Flickan hade inför sin pianolärare haft synpunkter på hur hon hade behandlats av sin pappa. Han hade uppträtt både kritiskt och kontrollerande mot sina barn. När pianoläraren i augusti 2017 skrev ett mejl till pappan och undrade om dottern skulle fortsätta med sina pianolektioner till hösten, hade pappan svarat att dottern hade blivit svårt sjuk och att hon förmodligen aldrig skulle kunna ta några några pianolektioner mer."

Så verkar ganska klarlagt vid det här laget att OH var tokig. Frågan är hur HB inte kunde inse det absurda i det hela.
Lika galen? Gjorde OH galen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nej men galen. Han måste blivit omplacerad sen.

Ja det blev han. Till bårhuset om det undgått dig.
Citera
Medlem
Citat:

"Pianolärarinnan beskrev den 11-åriga som pigg, levnadsglad, musikalisk, ambitiös och sprallig. Ändå fick flickan bara några månader senare diagnosen ME."

"Flickan hade inför sin pianolärare haft synpunkter på hur hon hade behandlats av sin pappa. Han hade uppträtt både kritiskt och kontrollerande mot sina barn. När pianoläraren i augusti 2017 skrev ett mejl till pappan och undrade om dottern skulle fortsätta med sina pianolektioner till hösten, hade pappan svarat att dottern hade blivit svårt sjuk och att hon förmodligen aldrig skulle kunna ta några några pianolektioner mer."

Så verkar ganska klarlagt vid det här laget att OH var tokig. Frågan är hur HB inte kunde inse det absurda i det hela.
Problemet är ju bara att Höglund inte suttit inne med några fakta i detta fallet när hon bloggade mycket tidigt. Jag trodde Höglund hade tagit bort sina spekulationer från internet, det blev ju massiv kritik kring innehållet och spekulationerna som verkar ha varit "en vän, som hört en vän, som hade en vän..."
Citera
2018-12-11, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det mest fascinerande med den här tråden är alla de som vägrar acceptera att det var ett gemensamt beslut av föräldrarna.

Jag vet inte om de tillhör familjen Brenton eller bara är korkade men något är det.
Konstigt är det. Nu ver vi ju. Är människor sura för att de hade fel?
Citera
2018-12-11, 23:06
Medlem
Citat:

Ja, hur kunde hustrun inte stoppa allt... var hon likadan mot barnen? Kritisk och kontrollerande...
Citera
2018-12-11, 23:07
Medlem
Citat:
Nej, sannolikt inte. Barnen dog först är det mest sannolika utifrån kända fakta.

Bra, tack. Nicket Dreba gissade skickligt. Fortsätter på spåret "planlagt ond" då. Vad har du för uppfattning om allt som hänt?
Citera
2018-12-11, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja, hur kunde hustrun inte stoppa allt... var hon likadan mot barnen? Kritisk och kontrollerande...
Likadan? Ja hon planerade att döda sina barn sedan höst.
Citera
2018-12-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Men det var väldigt sickliga och träffsäkra spekulationer. det får man ge honom.
Nej, jag har skrivit dessa saker i tråden och även en till, det var inte #Dreba's uppgifter ursprungligen. Det är därför jag skriver som jag skriver. Om jag minns rätt så hade tre skribenter utöver mig skrivit dessa saker innan.
Citera
2018-12-11, 23:09
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ja, #Dreba spekulerar enbart. Har inte visat någon bekräftad förstahandsinformation, men är duktig på att spekulera. #Dreba har bara läst i tråden och gissat på det han/hon läst, det syns tydligt om man läser historiken.

Lite elakt att jag sätter ner foten på den punkten, men jag vill inte att tråden spårar ur igen enbart på fantasier och gissningar.
Oavsett. Hur kan man inte sluta sig till att de led av psykisk ohälsa? Det är självklart att något inte var som det skulle i deras huvuden. Psykisk ohälsa är en bred term.
Citera
2018-12-11, 23:10
Medlem
Det verkar vara en trådsanning att ME-diagnosen ställts av läkare i Tyskland. Enligt Sverige idag (se länk) var det en skånsk läkare som gav flickorna diagnosen. Finns det någon ME-expertis i Skåne? Åh, andra sidan, har föräldrarna "rätt" personlighet kan de beställa vilken diagnos de vill av läkaren.

https://www.svtplay.se/video/18309406/sverige-idag/sverige-idag-11-dec-17-30-1?start=auto&tab=2018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in