2018-12-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
SSRI kan knappast påverkat eller ens vara av betydelse för utfallet i ärendet. Detta är ingen mördardrog.
haha cirka en halv miljon i Sverige (om inte mer) som tar den
Citera
2018-12-11, 22:46
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Detta kan O ha berättat för läkaren på vårdcentralen, om han sökt där för allehanda problem och fått förtroende för den han mötte. Tror inte att dokumenten raderas efter morden, utan innan. Kanske är detta något som ingår i begreppet "planering"?

Innan spekulationerna går för långt, undrar jag om det är mot SSRI-preparat man bör titta eller inte. Var O sjuk? Vad sa polisen om detta? Vad kan de dölja på uppmaning av släkten?

Jag tror att postaren Dreba spekulerade kring vad som hade hänt, snarare än hade förstahandsinformation.

Polisen bekräftade att det inte fanns något som tydde på psykisk ohälsa hos någon av föräldrarna så jag tror inte att Oskar nyligen börjat med antidepressiv medicin.
Citera
2018-12-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag tror att postaren Dreba spekulerade kring vad som hade hänt, snarare än hade förstahandsinformation.

Polisen bekräftade att det inte fanns något som tydde på psykisk ohälsa hos någon av föräldrarna så jag tror inte att Oskar nyligen börjat med antidepressiv medicin.

Menar man inte ”galenskap” när man talar om psykisk ohälsa i det här sammanhanget? Sas det verkligen så ordagrant - psykisk ohälsa (jag minns inte själv)
Citera
2018-12-11, 22:53
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Menar man inte ”galenskap” när man talar om psykisk ohälsa i det här sammanhanget? Sas det verkligen så ordagrant - psykisk ohälsa (jag minns inte själv)

Jag minns inte om de sade psykisk ohälsa eller psykisk sjukdom men jag uppfattade det som att det inte fanns något som tydde på att föräldrarna mådde dåligt psykiskt.
Citera
2018-12-11, 22:55
Medlem
Citat:
Jag minns inte om de sade psykisk ohälsa eller psykisk sjukdom men jag uppfattade det som att det inte fanns något som tydde på att föräldrarna mådde dåligt psykiskt.

Det är ju lite svårt att tänka sig å andra sida att de mådde psykiskt bra med tanke på utgången.
Citera
2018-12-11, 22:57
Medlem
von Hindenburgs avatar
Det mest fascinerande med den här tråden är alla de som vägrar acceptera att det var ett gemensamt beslut av föräldrarna.

Jag vet inte om de tillhör familjen Brenton eller bara är korkade men något är det.
Citera
2018-12-11, 22:57
Medlem
Citat:

Ja, #Dreba spekulerar enbart. Har inte visat någon bekräftad förstahandsinformation, men är duktig på att spekulera. #Dreba har bara läst i tråden och gissat på det han/hon läst, det syns tydligt om man läser historiken.

Lite elakt att jag sätter ner foten på den punkten, men jag vill inte att tråden spårar ur igen enbart på fantasier och gissningar.
Citera
2018-12-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det är ju lite svårt att tänka sig å andra sida att de mådde psykiskt bra med tanke på utgången.

undrar om de var troende
Citera
2018-12-11, 22:58
Medlem
Citat:
Detta kan O ha berättat för läkaren på vårdcentralen, om han sökt där för allehanda problem och fått förtroende för den han mötte. Tror inte att dokumenten raderas efter morden, utan innan. Kanske är detta något som ingår i begreppet "planering"?

Innan spekulationerna går för långt, undrar jag om det är mot SSRI-preparat man bör titta eller inte. Var O sjuk? Vad sa polisen om detta? Vad kan de dölja på uppmaning av släkten?

Låter inte rimligt att en läkare som har sekretess skulle berätta om en enskild patient för någon annan.
Om hen nu inte skulle skriva anonymt på ett närforum vill säga.
Citera
2018-12-11, 22:59
Medlem
Citat:
Bevittnade barnen att modern blev dräpt?
Nej, sannolikt inte. Barnen dog först är det mest sannolika utifrån kända fakta.
Citera
2018-12-11, 22:59
Medlem
Saxat från Höglunds blogg:

"Pianolärarinnan beskrev den 11-åriga som pigg, levnadsglad, musikalisk, ambitiös och sprallig. Ändå fick flickan bara några månader senare diagnosen ME."

"Flickan hade inför sin pianolärare haft synpunkter på hur hon hade behandlats av sin pappa. Han hade uppträtt både kritiskt och kontrollerande mot sina barn. När pianoläraren i augusti 2017 skrev ett mejl till pappan och undrade om dottern skulle fortsätta med sina pianolektioner till hösten, hade pappan svarat att dottern hade blivit svårt sjuk och att hon förmodligen aldrig skulle kunna ta några några pianolektioner mer."

Så verkar ganska klarlagt vid det här laget att OH var tokig. Frågan är hur HB inte kunde inse det absurda i det hela.
Citera
2018-12-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
haha cirka en halv miljon i Sverige (om inte mer) som tar den
Det går inte att utesluta att någon som får SSRI får sänkt tröskel för "förbjudna tankar/handlingar" en tid efter insättning, men jag finner det ytterst marginelt att det skulle ha kunnat påverka även mamman att fatta detta beslut gemensamt, notera att det var ett beslut i samförstånd mellan föräldrarna. Vi behöver inte älta det där med pappan som ensam förövare något mer. Det är helt uteslutet numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in