2018-12-10, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Visst självklart kan polisen kontrollera det hela med Hanssons - det har säkert redan gjorts.

Men om nu den där sista tidningsartikeln från 24/8, där bara en enda mördare omnämns i singular, är korrekt och inte en felskrivning - hur får man då ihop det med att både Hanna och Oskars bevittnat skrev under testamentet? Ett testamente som bara de skriver som vet att barnen aldrig kommer att överleva dem?

Det var så det mycket osannolika konspirerade kring hur många olika testamenten som kan ha funnits, kom upp. Om föräldrarna höll fram flera testamenten för olika situationen beroende på vem som skulle leva när de själva dog?

Oerhört långsökt och närmast som en sämre deckare, håller med.
Men det var detta vi spånade kring.

Tids nog, ja, faktiskt i morgon, så får vi se hur mycket era liderliga fantasier stämmer överens med verkligheten.
Citera
2018-12-10, 16:11
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
https://polisen.se/aktuellt/pressmeddelanden/2018/december/presstraffen-i-polisomrade-malmo-11-december-2018/

Är pressträff samma sak som presskonferens? Eller är det mer något de kör varje vecka dit journalister kan komma och få information men som inte direktsänds/sänds någonstans?
Citera
2018-12-10, 16:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Är pressträff samma sak som presskonferens? Eller är det mer något de kör varje vecka dit journalister kan komma och få information men som inte direktsänds/sänds någonstans?

Tänkte precis ställa samma fråga. I vilket fall som helst kan vi konstatera att Bjärredsfallet kommer att
avhandlas på den *ordinarie* pressträffen vilket betyder att fallet inte får en egen presskonferens s.a.s.

Vi får hoppas att någon Skåne-media är på tårna och rapporterar direkt!!
Citera
2018-12-10, 16:25
Medlem
Jag lovar på heder och samvete att acceptera polisens slutsatser oavsett vad de kommer att vara. Jag kommer även att avsluta mitt deltagande i denna tråd. För jag är helt säker på att den kommer att leva sitt liv även i morgon eftermiddag. Till största delen med utgångspunkt från att polisen har gjort en undermålig utredning och att den ensamma mördaren har lyckats med det perfekta mordet.
Möjligen kommer informationen att vara så knapphändig att det inte kommer att gå att dra några som helst slutsatser från innehållet. Då får jag helt enkelt leva med ovissheten.

Men nu är slutet nära och det känns bra!
Citera
2018-12-10, 16:28
Medlem
Reviewss avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-haller-presstraff-om-doda-familjen-i-bjarred

"Omständigheter kring fallet är fortfarande oklara. Polisen vill i nuläget inte kommentera vad förundersökningen har visat utan hänvisar till tisdagens pressträff.

– Vi ska göra vårt absolut bästa för att ge en sådan tydlig bild som möjligt, säger Ewa-Gun Westford, polisens presstalesperson".
Citera
2018-12-10, 16:59
Medlem
Jag avslutar också mitt engagemang i tråden OM polisen redogör för vem som mördade vem och OM de slagit slint för bara en förälder och inte två. Väldigt viktigt. Om polisen säger att det är två föräldrar i samförstånd så fortsätter tråden i en never ending story men det begriper väl alla.

Barnens, offrens, diagnoser är väl inte intressant ur polisiärt avseende.

Jag hoppas att polisen beskriver dessa barnamord och mördare på samma sätt som andra ”vanliga” mord på pressträffar. Varken mer eller mindre. Det gagnar ingen att vara otydlig. Föräldrar till mördare och offer har det alltid tufft.
Citera
2018-12-10, 17:20
Medlem
Äntligen kommer vi få tillförlitliga svar på förundersökningen från polisen!

För min del spelar det ingen roll vem som får rätt eller fel. Huvudsaken är att vi nu äntligen får fler svar på vad som egentligen hände och varför.

Det verkar som att vi är flera som känner att det sedan ska bli skönt att förhoppningsvis kunna släppa denna tråden helt.

Lex Agnes och Moa
Citera
2018-12-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Äntligen kommer vi få tillförlitliga svar på förundersökningen från polisen!

För min del spelar det ingen roll vem som får rätt eller fel. Huvudsaken är att vi nu äntligen får fler svar på vad som egentligen hände och varför.

Det verkar som att vi är flera som känner att det sedan ska bli skönt att förhoppningsvis kunna släppa denna tråden helt.

Lex Agnes och Moa

Ja eller hur. Den här rundgången är verkligen tröttsam. Tänk om man kunde få en regering också så kunde man fokusera lite på det egna livet.

Vad spännande. Får nästan ta och poppa lite popcorn tror jag.
Citera
2018-12-10, 17:25
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
https://polisen.se/aktuellt/pressmeddelanden/2018/december/presstraffen-i-polisomrade-malmo-11-december-2018/

Det skulle man ju verkligen vilja ta del av i realtid!

Men då är man väl beroende av att några journalister är där och rapporterar direkt?
Undrar om några är det......

Går man annars in och läser på länken till polisen? För att få den information de ska delge?
Citera
2018-12-10, 17:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja. Nu får vi hoppas att alla vidriga spekulationer i denna tråd om Oscar får ett slut när polisen ytterligare en gång till markerar att det var ett gemensamt beslut till följd av döttrarnas dåliga livskvalitet.

Jag trodde inte polisen skulle ta upp fallet igen men jag tror som du skriver att de vill förtydliga att det var ett gemensamt beslut.
Citera
2018-12-10, 17:26
Medlem
harperlees avatar
Även Aftonbladet har uppmärksammat att polisen nu skall meddela resultaten av förundersökningen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1EawB/polisen-vantas-ge-svar-om-bjarred-arendet

Citat:
På måndagen meddelade polisen att deras förundersökning är i det närmaste klar.

– Det återstår bara en del administrativa åtgärder, säger Ewa-Gun Westford, polisens presstalesperson.

Med anledning av ärendets känsliga karaktär vill hon inte föregå tisdagens pressträff, som hålls på Rättscentrum i Malmö klockan 10.15.

– Vi kommer att berätta muntligen hur arbetet gått till. Eftersom fallet varit så medialt och medborgare varit så intresserade så vill vi ge informationen vid ett och samma tillfälle, säger Ewa-Gun Westford vid polisen.
Citera
2018-12-10, 17:28
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Håller med om både rundgång och resten här.
Men jag är i grunden tveksam till om det är sjukdomar som varit dominerande i detta fall. Det räcker liksom inte.

Jag tycker inte heller att det räcker med sjukdomar enbart...
Ska följa upp det polisen har att säga....men om de inte har allt på bordet klart
så kommer väl tråden att fortsätta....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in