2018-12-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ok?

Har vi en konsensus om adresser och våningsplan? Jag är osäker. Är det SG 50, bv och N 38 5 tr? Såg TV 4 - Nyheterna från SG och våningsplanet var i vart fall inte uppenbart. Lätt att gå fel och bli bortkollrad.
Citera
2018-12-09, 23:53
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Har vi en konsensus om adresser och våningsplan? Jag är osäker. Är det SG 50, bv och N 38 5 tr? Såg TV 4 - Nyheterna från SG och våningsplanet var i vart fall inte uppenbart. Lätt att gå fel och bli bortkollrad.
Konsensus vet jag inte men starka indicier tyder på första våningen när det gäller SG50. Film från sydnytt och namn som får en att reagera.
Citera
2018-12-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Konsensus vet jag inte men starka indicier tyder på första våningen när det gäller SG50. Film från sydnytt och namn som får en att reagera.

Du menar bottenvåningen då?
Citera
2018-12-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nej han är hittad och tillbaka. Vet dock inte om det var någon av de andra två som detta gäller. 3 rymde ju totalt den gången men var i landet de tillhör vet jag inte.

Jag tänkte på mellanbrodern, han som eldade på en polisbil och satte det på FB.
Citera
2018-12-10, 00:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Du menar bottenvåningen då?
Brudens anhöriga är skrivna på 1:a vån. En halvtrappa upp. Dvs "markplan".
Citera
2018-12-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Brudens anhöriga är skrivna på 1:a vån. En halvtrappa upp. Dvs "markplan".

OK. Halvtrappa ger 10nn. Då håller i så fall hypotesen där i alla fall. Trots en del (troliga) rökridåer genom TV 4. Om det var där det small.
Citera
2018-12-10, 06:34
Medlem
Kan inte låta bli att undra vad den sprängskadade 18-åringen hade gjort för att skickas till ett låst HVB-hem. Och är han inblandad i någon av de olika konflikterna som pågår i Malmö, eller var han bara en springpojke?
Citera
2018-12-10, 07:07
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
18 år tydligen. Vuxen med andra ord. Dina ord är vänsterklichéer..

Nej det är sunt förnuft. Men ja det var en liten anspelning på ”det är baaaaaarn” men poängen är dock att dessa individer värvas in i kriminaliteten vid låg ålder typ 10-årsåldern. 10-åringar gör givetvis inga genomtänkta karriärsval.
Det gör naturligtvis väldigt få 18-åringar heller.

Men på tal om vänsterklicheer så hemfaller du åt intellektuell ohederlighet.
18-åringen började inte sin kriminella bana iom detta. Varför tror du han satt på HVB-hem?
Det rör sig om ännu en slyngel som värvats i unga år eftersom han varit värvbar. Och detta är samhällets och ytterst föräldrarnas fel.
Senast redigerad av Lian.Vendl 2018-12-10 kl. 07:10.
Citera
2018-12-10, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Nej det är sunt förnuft. Men ja det var en liten anspelning på ”det är baaaaaarn” men poängen är dock att dessa individer värvas in i kriminaliteten vid låg ålder typ 10-årsåldern. 10-åringar gör givetvis inga genomtänkta karriärsval.
Det gör naturligtvis väldigt få 18-åringar heller.

Men på tal om vänsterklicheer så hemfaller du åt intellektuell ohederlighet.
18-åringen började inte sin kriminella bana iom detta. Varför tror du han satt på HVB-hem?
Det rör sig om ännu en slyngel som värvats i unga år eftersom han varit värvbar. Och detta är samhällets och ytterst föräldrarnas fel.

Du menar att om en kille är så grovt kriminell att han tvångsplaceras på ett HVB-hem redan när han är 18 år (eller när han var yngre än så?), så är det inte hans fel?
Citera
2018-12-10, 07:26
Medlem
Jag bor precis i närheten där det hände i Söderkulla och jag tycker så synd om mina grannar som bor i trappan som fick uppleva detta. Tack och lov hade barnfamiljen en säkerhetsdörr och paret bredvid med djur var inte hemma. Med tanke på smällen vet jag inte hur jag sov igenom det.

Ett par fönster var sprängda, likaså den ena dörren till paret som i princip hängde. Den andra dörren finns det bild på. Det var köttflisor lite här och där. Det är alltså första våningen, och om inte minne sviker helt så behöver man en tag för att komma in för att porten inte öppnas förrens 06:00, men kan ha fel. Och för ett som vill veta vad "allvarligt skadad" ska betyda i detta fallet, han sprängde av sin arm.
Citera
2018-12-10, 07:46
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluuevelvet
Jag bor precis i närheten där det hände i Söderkulla och jag tycker så synd om mina grannar som bor i trappan som fick uppleva detta. Tack och lov hade barnfamiljen en säkerhetsdörr och paret bredvid med djur var inte hemma. Med tanke på smällen vet jag inte hur jag sov igenom det.

Ett par fönster var sprängda, likaså den ena dörren till paret som i princip hängde. Den andra dörren finns det bild på. Det var köttflisor lite här och där. Det är alltså första våningen, och om inte minne sviker helt så behöver man en tag för att komma in för att porten inte öppnas förrens 06:00, men kan ha fel. Och för ett som vill veta vad "allvarligt skadad" ska betyda i detta fallet, han sprängde av sin arm.
Numera en enarmad bandit alltså. Beror det nuvarande "kriget" i Malmö på ett maktvakuum efter gripandena i Spanien? Eller vad är målet?
Citera
2018-12-10, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluuevelvet

En arm bara? Jag kommer inte ihåg om det var ett vittne som skrev i tråden eller ett vittne som hade pratat med en tidning men där pratades det om kroppsdelar. Det kan ju förvisso vara så att både hand och arm sprängdes av separat men kan inte se det framför mig hur det skulle se ut i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in