2018-12-09, 17:17
Moderator
Tystnads avatar
På adresserna som nämndes tidigare i tråden bor ju bara utlänningar på Norrbäcksgatan 38.
Medan det var mest svenska namn på andra.
Så GM var alltså ute efter någon med samma efternamn i bägge ???

För jävligt som det eskalerat.

Något som man kan reflexera över är hur mycket resurser tar inte detta från MAS /Lund universitetssjukhusets Resurser gällande vård.
Detta innebär att vanliga människor med planerad vård får vänta eller får sina opertioner inställda pga resurserna går till detta istället.

Dax Mes-regeringen inför nattligt utegångsförbud i Malmö...
Citera
2018-12-09, 17:24
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
På adresserna som nämndes tidigare i tråden bor ju bara utlänningar på Norrbäcksgatan 38.
Medan det var mest svenska namn på andra.
Så GM var alltså ute efter någon med samma efternamn i bägge ???

För jävligt som det eskalerat.

Något som man kan reflexera över är hur mycket resurser tar inte detta från MAS /Lund universitetssjukhusets Resurser gällande vård.
Detta innebär att vanliga människor med planerad vård får vänta eller får sina opertioner inställda pga resurserna går till detta istället.

Dax Mes-regeringen inför nattligt utegångsförbud i Malmö...
En gissning ut i det blå är att man är ute efter någon, förmodligen inte boende på nån av dessa adresser, släkting. Den personen man är ute efter håller sig förmodligen gömd och de här två sprängningarna samt skjutningen vid Fridhemstorget var varningar. Tror inte varken bomber eller skott var avsedda att döda någon.
Citera
2018-12-09, 17:25
Medlem
Fortf inget om anledningen till sprängningen, var han tex framme för målet för sprängningen el hämtade/gjorde han en bomb på adressen som sen small direkt ? De där är inga racketforskare, borde hålla sig till cykelstölder, så jävla svårt är det inte
Citera
2018-12-09, 17:47
Medlem
DN har en rätt stor artikel om den uppgivna stämningen i Malmö efter nattens två explosioner.

Sydsvenskan säger ingenting. Förstås.

Jag blir så arg, less och förbannad. Och full av förakt inför dem som har tagit på sig uppgiften att skildra Malmö för Malmöborna.
Citera
2018-12-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Som jag fattar det är den gemensamma nämnaren namnet *miri *= A. Vid de två sprängningarna och skjutningen vid Fridhemstorget.

Samma efternamn dök upp här (FB) 30-årige Fazalkarim Nasiri skjuten till döds på Lantmannagatan i Malmö - 2017-06-10

Någon som vet om det finns samband eller bara en slump. Och vilken *miri är man ute efter?

Det finns minst en gemensam nämnare mellan de två explosionerna och skjutningen vid Fridhemstorget samt den på Lantmannagatan, ja. Men händelsen på Lantmannagatan behöver inte nödvändigtvis vara orsaken till det som sker nu.

Jag gissar att händelserna de senaste två dagarna varit mer markeringar. Om markeringarna riktar sig mot en klan, en kriminell grupp eller mot en individ är osäkert. Om det handlar om en individ kan det gissningsvis röra sig om någon av bröderna A, typ N*qib eller Sh*hin.

Tänkbart att någon eller flera av dem gått under jorden efter någon händelse. Det har skvallrats om en flykt till Turkiet men med återbesök i Malmö. Sprängningarna och beskjutningen kan då utföras för att visa att det inte går att gömma sig.

Det kan även handla om att skrämma hela släkten ur landet.
Citera
2018-12-09, 18:02
Medlem
Efter årets 11 mord i Malmö och masskjutningen vid Galaxy då tre dog lugnade ner sig 2-3 veckor.
Sen började det rejält.
Senaste två veckorna 3 skjutningar (Lazio,Akuten,Fridhem) plus två olika sprängningar.
Jag har idag cyklat en rejäl runda i Malmö ifrån Emporia via Kroksbäck/Holma sen vidare där Söderkulla/Nydala/Lindängen/Hermosdal och via Nobelvägen ner till Rosengård.

Jävlar vad spänd stämning det är på sina områden. Jag trodde efter alla dessa drägg fängslats och mördats + Mekky borta att staden skulle vara väldigt mycket lugnare.

Dessutom är Hong och ett par utav det bihanget just nu i Dubai där dom badar i champagne,vodka och liknande.

Men stämningen som sagt.... På Lindängen står 20-30 personer med huvor uppdragna, folk ser stressade ut, det är öppen handel utav både det ena och andra, tonade bilar som kör riktigt fort överallt. Grabbar på EU-mopeder utan regskyltar som kör över gräsplättar. Folk som ser sig över ryggen konstant.
Det är extremt spänt i Malmö för tillfället och jag har en känsla utav att det snart kan hända något rejält. Vi får se.
Citera
2018-12-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Efter årets 11 mord i Malmö och masskjutningen vid Galaxy då tre dog lugnade ner sig 2-3 veckor.
Sen började det rejält.
Senaste två veckorna 3 skjutningar (Lazio,Akuten,Fridhem) plus två olika sprängningar.
Jag har idag cyklat en rejäl runda i Malmö ifrån Emporia via Kroksbäck/Holma sen vidare där Söderkulla/Nydala/Lindängen/Hermosdal och via Nobelvägen ner till Rosengård.

Jävlar vad spänd stämning det är på sina områden. Jag trodde efter alla dessa drägg fängslats och mördats + Mekky borta att staden skulle vara väldigt mycket lugnare.

Dessutom är Hong och ett par utav det bihanget just nu i Dubai där dom badar i champagne,vodka och liknande.

Men stämningen som sagt.... På Lindängen står 20-30 personer med huvor uppdragna, folk ser stressade ut, det är öppen handel utav både det ena och andra, tonade bilar som kör riktigt fort överallt. Grabbar på EU-mopeder utan regskyltar som kör över gräsplättar. Folk som ser sig över ryggen konstant.
Det är extremt spänt i Malmö för tillfället och jag har en känsla utav att det snart kan hända något rejält. Vi får se.
När tror du nästa mord sker?
Citera
2018-12-09, 18:14
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Sen började det rejält.

Härligt! Hoppas att det blir förr snarare än senare
Citera
2018-12-09, 18:15
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det finns minst en gemensam nämnare mellan de två explosionerna och skjutningen vid Fridhemstorget samt den på Lantmannagatan, ja. Men händelsen på Lantmannagatan behöver inte nödvändigtvis vara orsaken till det som sker nu.

Jag gissar att händelserna de senaste två dagarna varit mer markeringar. Om markeringarna riktar sig mot en klan, en kriminell grupp eller mot en individ är osäkert. Om det handlar om en individ kan det gissningsvis röra sig om någon av bröderna A, typ N*qib eller Sh*hin.

Tänkbart att någon eller flera av dem gått under jorden efter någon händelse. Det har skvallrats om en flykt till Turkiet men med återbesök i Malmö. Sprängningarna och beskjutningen kan då utföras för att visa att det inte går att gömma sig.

Det kan även handla om att skrämma hela släkten ur landet.
Vad har detta för gemensamt med sprängningen på Lantmannagatan/Nobeltorget?
Citera
2018-12-09, 18:16
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Sen började det rejält.

Så ser det ut på många håll just nu i det mångkulturella Sverige. Man får tacka gudarna att de inte kan bygga egna bomber, mer än bakpulver och kinderägg förstås. De har tillgång till automatvapen och bilar, men ändå är det bara små misslyckade skjutningar utan dödsfall som utförs. Jag tror att deras tomma hot inte fungerar längre.
Citera
2018-12-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Så ser det ut på många håll just nu i det mångkulturella Sverige. Man får tacka gudarna att de inte kan bygga egna bomber, mer än bakpulver och kinderägg förstås. De har tillgång till automatvapen och bilar, men ändå är det bara små misslyckade skjutningar utan dödsfall som utförs. Jag tror att deras tomma hot inte fungerar längre.

Jag håller inte med dig att det inte kan bygga sina egna bomber.
Det är ju precis det dom kan.

Titta på den bomben som briserade på Norra grängesgatan här om veckan (Jihads trafikskola) smällen var så hög att den hördes ända ner till Limhamn i söder och Oxie i norr.
Det var något helt sinnessjukt. Dessa bomber dom smäller gör enorma skador, larmen går på bilarna runt om och det är nästan alltid 4-5 rutor som ryker.
Enligt en bekant på MAS så blev killen inatt av med flera kroppsdelar...

Så explosivämnen verkar vara bra - däremot kan dom inte hantera det.
Citera
2018-12-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
När tror du nästa mord sker?

Helt omöjligt att veta ju.

Men Lindängen var riktigt oroligt och det är ju ett stort område.

Om Alex Ghara var tilltänkta offret på Midhem så kommer hans hämnd inte dröja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in