2018-12-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Han hann dock med att få frun att skriva på skilsmässopapper som även postades innan morden...

Det missade jag! Lite planering och tankeverksamhet fanns det alltså i den galopperande galenskapen. Det finns kanske likheter med Bjärred i alla fall.
Citera
2018-12-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Så kärleksfulla barmhärtighetsmord - ska de hyllas för sitt mod?
Det är väl inte brukligt att hylla människor som tagit livet av sig så det vore märkligt om du kände dig tvungen i det här fallet.
Citera
2018-12-07, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Det missade jag! Lite planering och tankeverksamhet fanns det alltså i den galopperande galenskapen. Det finns kanske likheter med Bjärred i alla fall.

Om vi nu ska plocka fram exempel på irrelevanta artiklar för att på så sätt försöka påvisa något, så är den här bra -
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Wendi_Scott
Wendi Scott som simulerade cancer under drygt ett år och började sen att mata sin dotter med magnesium och tappade henne på blod för att göra henne sjuk.

Fast å andra sidan blir det här bara ett frotterande i perversiteter och anekdotisk bevisföring, så det är kanske lika bra att låta bli?
Senast redigerad av japanesa 2018-12-07 kl. 15:58.
Citera
2018-12-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ber om ursäkt om det är en dum fråga men det var länge sen som jag följde den tråden. Har det kommit fram på vilket sätt de dog/blev mördade?
Det verkar att det inte finns nån information om dödsorsak.
Men jag tycker att nån ideologi måste liga bakom tragedin men det är svårt att säga vilken. Min gissning är föräldrarna kanske trodde att dåliga gener skall inte sprida hos människor. De kände sig som de perfekta paret (intelligent, högutbildade, frisk....) som skulle få de perfekta barnen. Men det blev inte så som de trodde. När de insåg att barnen skulle inte bli friskna, då, hela den ideala samhället som de hade byggt i deras fantasi/huvud rasade.
Citera
2018-12-07, 16:19
Bannlyst
Citat:
Det verkar att det inte finns nån information om dödsorsak.
Men jag tycker att nån ideologi måste liga bakom tragedin men det är svårt att säga vilken. Min gissning är föräldrarna kanske trodde att dåliga gener skall inte sprida hos människor. De kände sig som de perfekta paret (intelligent, högutbildade, frisk....) som skulle få de perfekta barnen. Men det blev inte så som de trodde. När de insåg att barnen skulle inte bli friskna, då, hela den ideala samhället som de hade byggt i deras fantasi/huvud rasade.

Du menar att det hela handlar om en rashygienisk insats där de offrade sig själv och sina barn för att förädla människosläktet?
Citera
2018-12-07, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då skall jag påminna att detta inte är något barmhärtighetsmord: "Vi ser inte någon livskvalitet i framtiden pga våra barns sjukdomsbild". Detta handlade inte ett enda dugg om barnen, det handlade om de vuxna i familjen.

Själv är jag tämligen övertygad om att det här handlade om ett barmhärtighetsmord. Det rubriceras dessutom redan så i forskningslitteraturen.
Citera
2018-12-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Du menar att det hela handlar om en rashygienisk insats där de offrade sig själv och sina barn för att förädla människosläktet?
Ja, de tror jag. De är bland de idioter som kan döda sina barn.
Senast redigerad av matematiker 2018-12-07 kl. 16:29.
Citera
2018-12-07, 16:37
Medlem
Citat:
Själv är jag tämligen övertygad om att det här handlade om ett barmhärtighetsmord. Det rubriceras dessutom redan så i forskningslitteraturen.
Forskningslittetaturen har inte en susning om vad som hände i Bjärred.
Citera
2018-12-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ja, de tror jag. De är bland de idioter som kan döda sina barn.
Om man ser det på det viset så är det väl höjden av barmhärtighet? Att bespara hela mänskligheten från sig själv och sin avkomma.
Citera
2018-12-07, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Forskningslittetaturen har inte en susning om vad som hände i Bjärred.
https://kit.se/2018/01/24/100929/varfor-dodar-foraldrar-sina-barn/
Citera
2018-12-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man ser det på det viset så är det väl höjden av barmhärtighet? Att bespara hela mänskligheten från sig själv och sin avkomma.

Citat:
De offrade inte sig utan de kunde inte acceptera att deras ideologi inte stämde med veklighet. Tror du att Hitler offrade sig när han och hans närmaste begick självmord?
Citera
2018-12-07, 16:47
Medlem
Citat:
https://kit.se/2018/01/24/100929/varfor-dodar-foraldrar-sina-barn/
Här står inget om att Bjärred ÄR barmhärtighetsmord! Skärp dig nu. Vi vet inte varför, mer än att föräldrarna inte såg nån kul framtid med sjuka döttrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in