2018-12-06, 07:46
Bannlyst
Horace Engdahl försvarar Jean-Claude Arnault

Jag blir så trött på den vedervärdige mannen.
H är ute igen och försvarar sin våldtäktsdömde ”vän”.

Citat:
Om du bara hade testat mig lite och grann och sagt ”tycker du det där är våldtäkt?”. Då hade jag säkert svarat ”nä, det kan det väl inte vara”, eller någonting sådant.

https://www.expressen.se/nyheter/horace-engdahl-forsvarar-jean-claude-arnault/
Citera
2018-12-06, 07:59
Medlem
Salama-Blixts avatar
Man mår faktiskt illa av denna människa. Dock är han som dom flesta som har fått makt och håller fast vid den. Det är ingen skillnad på SSU i Skåne och Svenska Akademin. Personerna där gör detta bara för egen vinning. Psykopater, nepotism i en salig röra.

https://www.svtplay.se/video/20257522/det-slutna-sallskapet
Citera
2018-12-06, 09:18
Medlem
Horace tjänar tydligen två miljoner om året, och kommer sedan få en miljon om året i pension fram till sin död. Enligt hans exfru.

Mannen har troligen 100 miljoner eller mer på sitt bankkonto. Bara pga han kände rätt folk som sedan bjöd in honom i lekstugan som kallas svenska akademien.

Han har även fixat hyreslägenheter på Östermalm i centrala sthlm åt släktingar, i fastigheter ägda av svenska akademien.

Allt enligt ett tv-program på svt igår kväll.

Och denna man beundrar folk??
Citera
2018-12-06, 09:46
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Och denna man beundrar folk??
Är det någon som beundrar honom lär det vara på grund av hans litteratur.

Hur han är (eller var) som person borde inte ha någon större inverkan. Det är lite vidrigt att tänka att det skulle ha det.

Att det påverkar vår bild av författaren är fullt logiskt. Jag kan t ex inte läsa Teratologen från ens ett någorlunda objektivt perspektiv längre. Men det förändrar inte konsten.

Huruvida han gjort konst eller ej låter jag vara osagt.
Citera
2018-12-06, 09:48
Medlem
Såg TV programmet om Svenska Akademin i går. Tycker Horac Engdahl fick allt för mycket utrymme för att vädra sina unkna åsikter. Men å andra sidan var det verkligen avslöjade vilken kvinnosyn han och flera med honom i hans kretsar har.

Snopet att hans vän fick straffet skärp av Hovrätten.
Citera
2018-12-06, 10:12
Medlem
luddesbros avatar
Ja där har vi en girig och hänsynslös skräphög.
Citera
2018-12-06, 10:25
Medlem
Horace Engdahl och Jean-Claude Arnault visar öppet kulturelitens förakt och hyckleri för allt och alla utanför deras eget lilla reservat.
Citera
2018-12-06, 10:43
Medlem
Ganska pinsamt att feministen witt-brattsttröm valde en sådan douchebag till att bli far till sina barn. Hon måste väl också vetat om arnaults beteende och bidragit till att "upprätthålla patriarkala strukturer"? Horace är inte ens cärd att kommentera, sjunkit så långt ner i dyn nu.
Citera
2018-12-06, 10:53
Medlem
Han är bara en normal Man. Hur folk kan hamna i sängen med en våldtäcksman och fortsätta att träffa dem är över alla andras förstånd. Alltså har inget hänt. Det anmöler man 2 sek efteråt. Eller så har det inte hänt. all betänketid räknas som ovisshet och vi män blir då skeptiska.
Citera
2018-12-06, 11:01
Medlem
Horace ar jude. Han forsvarar sin judevan till doden som judar alltid gor
Citera
2018-12-06, 11:10
Medlem
Nja...Pengar och Makt korrumperar så är det bara. Jfr med alla vansinniga politiker som gjort sig själva oansvariga sedan 1974 och kvitterar ut löner , arvoden , ersättningar och pensioner som vanligt folk bara kan drömma om. Klart man kloar sig fast vi köttgrytorna då.

Horace såg det som sin "plikt" att sitta kvar i akademien fram till sin död - jamen snälla nån då ,det skulle jag också göra.Garanterat.Det måste ju vara himmelriket det där för en sån som Horace - en mille om år livet ut och mötas varje Torsdag - svettigt.Och dessutom stor baluns en gång om år med hela världens kulturelits blickar mot sig. Vem fan säger nej till det om man är en Horacetyp.? Jag tror Horace är jätteledsen över vad som hänt Klådan - mest för partajandets och utsvävningarnas skull.
Boys will be Boys.
Senast redigerad av Golliwogs 2018-12-06 kl. 11:16.
Citera
2018-12-06, 11:34
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Är det någon som beundrar honom lär det vara på grund av hans litteratur.

Hur han är (eller var) som person borde inte ha någon större inverkan. Det är lite vidrigt att tänka att det skulle ha det.

Att det påverkar vår bild av författaren är fullt logiskt. Jag kan t ex inte läsa Teratologen från ens ett någorlunda objektivt perspektiv längre. Men det förändrar inte konsten.

Huruvida han gjort konst eller ej låter jag vara osagt.

Fast Horace har inte fått sin makt eller sin lön och förmögenhet baserat på den litteratur han producerat utan på sin person. Därför är det högst relevant att diskutera hur han är dom person.

Håller med dig i princip, om vi hade pratat om t.ex Östergren men i Horace fall är det för maktpositionen som han har som han beundras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in