2018-12-04, 21:41
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Men, ALLA barnen vet att det bara är töntar och fjantar som använder hjälm.. för att de är rädda om sitt lilla hjärnkontor!

Coola ungar kommer aldrig att förnedra sig själva med hjälm eller säkerhet

Har inte ni några coola/feta ärr som blev resultatet och coolheten när ni var unga?
För n*grer är det too swag va
Citera
2018-12-04, 21:48
Medlem
smoerreboms avatar
Om man är normalt aktsam och inte cyklar i en trafikerad stad eller längre sträckor längs trafikerade vägar är riskerna rätt små. Då har jag hjälm. Jag har råkat ut för en enda olycka och det var en dement kärring som körde på mig bakifrån på en parkering och bar karaktären av en engångsgrej.

Det enda som stör lite är att det dyker upp mer och mer människor som inte kan trafikregler. framförallt unga WT som cyklar på fel sida av vägen. Har fått möte med såna vid hörn allt oftare på senare tid.
Citera
2018-12-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Som en del andra tror jag cykelhjälm är något mer typiskt skandinaviskt. Och möjligtvis franskt då man kan åka på böter av polisen om cyklar utan cykelhjälm.

Krav på cykelhjälm gäller väl bara barn i Frankrike. Australien, Argentina och några till länder har däremot lag på att alla ska använda cykelhjälm.

Så att det skulle vara Skandinaviskt vet jag inte om jag håller med om, när lagarna är striktare i andra länder.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_helmet_laws_by_country
Citera
2018-12-04, 21:55
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Om man är normalt aktsam och inte cyklar i en trafikerad stad eller längre sträckor längs trafikerade vägar är riskerna rätt små. Då har jag hjälm. Jag har råkat ut för en enda olycka och det var en dement kärring som körde på mig bakifrån på en parkering och bar karaktären av en engångsgrej.

Det enda som stör lite är att det dyker upp mer och mer människor som inte kan trafikregler. framförallt unga WT som cyklar på fel sida av vägen. Har fått möte med såna vid hörn allt oftare på senare tid.
Var kärringen svensk
Citera
2018-12-04, 21:55
Bannlyst
Wikipedia beträffande lagar om att behöva bära cykelhjälm (om man cyklar, annars slipper man och det är ju för väl)

https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_helmet_laws_by_country
Citera
2018-12-04, 22:28
Medlem
Den räddade mig -92 med huvudet in i en utsvängande bil under en träningsrunda med fullfart neråt en lång backe. Tyvärr del av gaddarna och käken gick av. Hade aldrig hjälm annars men just denna ggn bestämde jag mig och pang. Så alltid hjälm. Hade nog dött eller varit grönsak annars.
Citera
2018-12-04, 22:46
Medlem
Tvungen att skriva att ett ex till mig när hon och syrran var små tvingades ha hockey hjälmar i baksätet då bälten saknades, gissa om dom skämdes.
Citera
2018-12-04, 22:56
Medlem
ulfsass avatar
https://cykelframjandet.se/blog/nyheter/battre-vagar-okar-sakerheten-inte-hjalmtvang/

https://cykelframjandet.se/blog/nyheter/debatt-alla-sidor-av-hjalmen/
Citera
2018-12-04, 23:18
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Tvungen att skriva att ett ex till mig när hon och syrran var små tvingades ha hockey hjälmar i baksätet då bälten saknades, gissa om dom skämdes.
Hjälm.i.bilen!?
Citera
2018-12-04, 23:21
Medlem
Rasse-Oscars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
låt dom ha utan hjälm så dom kan ramla och dö

Självsanering brukar det kallas.
Citera
2018-12-04, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Som en del andra tror jag cykelhjälm är något mer typiskt skandinaviskt. Och möjligtvis franskt då man kan åka på böter av polisen om cyklar utan cykelhjälm.

Apropå invandrare som i regel är ifrån MENA eller Afrika så kör man allt ifrån moped till motorcykel i deras länder utan hjälm eller annat skydd.
Sverige var ganska sena med cykelhjälm, Australien te,x har det varit lag på hjälm länge
Citera
2018-12-04, 23:35
Bannlyst
Men de har mjukisbyxor/träningsbyxor..varför har alla invandrare det??? Fy fan..
Senast redigerad av Aanal1 2018-12-04 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in