2018-11-30, 20:28
Medlem
SkyRaiders avatar
Pratade med en neger på arbetet som säger sig ha tagit sig till Sverige från Kenya genom att gå utan pengar. Är det ens möjligt? Negern i fråga är tanig och är allmänt lat.
Jag tror inte över huvud taget på denna historia.

Hur lång tid skulle det isf ta?
Citera
2018-11-30, 20:32
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Pratade med en neger på arbetet som säger sig ha tagit sig till Sverige från Kenya genom att gå utan pengar. Är det ens möjligt? Negern i fråga är tanig och är allmänt lat.

Några år?
Citera
2018-11-30, 20:32
Medlem
ascHacks avatar
Hur lång tid har han varit i Sverige? Om man har bra skor kan man gå långt.
Citera
2018-11-30, 20:34
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Kolla Google Maps, inte särskilt svårt att sätta sig in i, inte alls svårt faktiskt.

Tror det är språket som spökar.. Gissar att han har gått jävligt långt (speciellt med svenska mått mätt), men inte hela vägen förstås.
Citera
2018-11-30, 20:35
Medlem
SektenAnderssons avatar
Om han går varje dag i 8 timmar får man nog räkna med runt 300 dagar
Citera
2018-11-30, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkadeskjutenEkorre
Kolla Google Maps, inte särskilt svårt att sätta sig in i, inte alls svårt faktiskt.

Tror det är språket som spökar
.. Gissar att han har gått jävligt långt (speciellt med svenska mått mätt), men inte hela vägen förstås.

Hur svårt kan engelska vara?
Citera
2018-11-30, 20:42
Medlem
F.Hansens avatar
Frågan är väll inte hur lång tid det tar, utan hur får man tag på mat dagligen utan pengar? Eller gick han förbi närmaste papperskorg och började gräva efter något?
Citera
2018-11-30, 20:55
Medlem
angelfuck666s avatar
Kjell Bergqvist kände väl någon som gått från Kina? Fråga honom
Citera
2018-11-30, 21:04
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider

Du har inte koll på friidrott ser jag, kenyaner krossar typ allt och alla över 3km så lata är dom inte dom smala negrerna.

Du är däremot lat, då du inte har koll på det så i mina ögon åker du epa dricker monster och på ryggen står det "volvo"
Citera
2018-11-30, 21:05
Moderator
tobess avatar
Om man slår in det lite snabbt på google maps så säger det att det är 9292 km från Kenya till Sverige och att det tar 1664h om man väljer gående som tranportmedel. Det inkluderar då också båtturer över röda havet, svarta havet och östersjön.

Det blir ca 70 dygn, men eftersom ingen kan gå 24/7 så får man nog räkna med betydligt längre. Går man 8h per dag så ger det 554 dygn eller drygt 1.5 år.

Omöjligt? Nej. Realistiskt? Nej.

Möjligt att traska ur landet, kanske, men efter det är det nog andra transportmedel. Även det tar sin tid om man inte tar sig upp med flyg.
Citera
2018-11-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Frågan är väll inte hur lång tid det tar, utan hur får man tag på mat dagligen utan pengar? Eller gick han förbi närmaste papperskorg och började gräva efter något?

Han har väl självklart stulit i butiker, eventuellt rånat folk längs vägen.

För övrigt har han knappast gått hela vägen. En stor del har han säkert också sprungit - Han är ju från Kenya trots allt.
Citera
2018-11-30, 21:35
Medlem
Svea.Folks avatar
Hur fick negern ens stanna i Sverige? Han har definitivt inga asylskäl då han passerat minst 13 länder innan han nådde till Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in