2018-11-30, 15:04
Medlem
tlasaks avatar
Tilltalad
NOR Aldeen Abdllah, 19990722-1239
Frihetsberövande: Häktad
c/o Alaa Atik
Sturegatan 32 B Lgh 1201
571 34 Nässjö
Tolkbehov arabiska, medborgare i Statslös, Sverige.

Åklagare
Kammaråklagare Jessica Andersson
Åklagarmyndigheten
Åklagarkammaren i Jönköping
Box 73
551 12 Jönköping
Citera
2018-11-30, 15:08
Medlem
tlasaks avatar
Ifall straffet för våldtäkt är mellan 2-6 år, varför döms gärningsmännen nästan alltid till 2 år?

Varför yrkar inte åklagaren på utvisning? Vad är det för fel på detta rättssystemet?
Citera
2018-11-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Jag känner mig helt stum.

Finns det någon, i något politiskt läger, som motsätter sig att utvisa en person. Som inte bara brutit mot lagen som sådan, utan som även på ett brutalt, hänsynslöst, respektlöst och metodiskt sätt har visat, att känslan för Sveriges samhällsuppbyggnad/struktur, jämlikhet, respekt för äldre, utbildning, eget ansvar och synen på kvinnor är NOLL OCH NIX!
Fanns inte ens ett yrkande på utvisning. Enligt utdraget från belastningsregistret är han född i Sydafrika och medborgare i Statslös. Någon som har koll på hur detta går ihop?
Citera
2018-11-30, 15:14
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
En sådan här person skall Sverige ta hand om fast han bevisligen är helt körd för all framtid.

Skicka ut ALLA kriminella invandrare.

Du måste inse att han inte är körd, det är Sverige som är kört.....

Och vi vet vilka vi har att tacka för detta......
Citera
2018-11-30, 15:19
Medlem
https://www.expressen.se/gt/just-nu-elev-doms-till-fangelse-for-att-ha-valdtagit-larare/

"En elev på en gymnasieskola i Jönköpings län ska ha knuffat in en lärare i ett klassrum, låst dörren och våldtagit henne.

Händelsen, som inträffade i september, anmäldes av läraren och eleven häktades kort därpå.

Under fredagen dömdes han till fängelse av tingsrätten."
Citera
2018-11-30, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Fanns inte ens ett yrkande på utvisning. Enligt utdraget från belastningsregistret är han född i Sydafrika och medborgare i Statslös. Någon som har koll på hur detta går ihop?
Sydafrika har uppenbarligen undantag när det gäller territorialprincipen; barnet blir inte automatiskt medborgare om båda föräldrarna saknar medborgarskap.*

*Enligt den tillförlitliga källan Wikipedia.
Citera
2018-11-30, 15:24
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben

Jag tänker främst som en lagändring. Sätta ner foten.
Men att det inte ens yrkas i detta fall är högst märkligt. Skummade igenom domem, hans föräldrar har ingen speciell syn på det han gjort (innan han fyllt 18).
Citera
2018-11-30, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlasak
Tilltalad
NOR Aldeen Abdllah, 19990722-1239
Frihetsberövande: Häktad
c/o Alaa Atik
Sturegatan 32 B Lgh 1201
571 34 Nässjö
Tolkbehov arabiska, medborgare i Statslös, Sverige.

Åklagare
Kammaråklagare Jessica Andersson
Åklagarmyndigheten
Åklagarkammaren i Jönköping
Box 73
551 12 Jönköping

Precis det namnet jag misstänkte skulle dyka upp...samt tolk och statslös...
Citera
2018-11-30, 15:36
Medlem
derivats avatar
Var är alla "feminister" som kräver att dessa individer blir hårdare straffade och åtminstone utvisade?
Var är alla samhällsmedborgare som kräver att dessa individer ska straffas hårdare?

Straffen är ju helt tandlösa, varför vill folket ha det så? Dom gnäller och klagar om skitsaker men sånt här bryr sig ingen om knappt. Ett mysterium som jag inte får ihop.

2 år, efter all rabatt (varför i helvete?) blir det väll 6 månader vård sen ut igen och begå mer brott.

Helt sjukt samhälle, och bara ett fåtal som bryr sig.
Citera
2018-11-30, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Var är alla "feminister" som kräver att dessa individer blir hårdare straffade och åtminstone utvisade?
Var är alla samhällsmedborgare som kräver att dessa individer ska straffas hårdare?

Straffen är ju helt tandlösa, varför vill folket ha det så? Dom gnäller och klagar om skitsaker men sånt här bryr sig ingen om knappt. Ett mysterium som jag inte får ihop.

2 år, efter all rabatt (varför i helvete?) blir det väll 6 månader vård sen ut igen och begå mer brott.

Helt sjukt samhälle, och bara ett fåtal som bryr sig.
Feministernas inställning tror jag sammanfattas ganska väl av det följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Barbro Sörman (V)
”De svenska män som våldtar gör ju det trots uppväxt med jämställdhet. De gör ett aktivt val. Det är värre imo”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/politiker-varre-med-svenska-valdtaksman

Det är kanske svårt att förstå hur någon kan ha den uppfattningen men inte desto mindre finns det folk (politiskt aktiva) som tänker på det viset.

Därför ligger dom lågt i de allra flesta fall.
Citera
2018-11-30, 15:45
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Herre min skapare. Vad gör han här? 😧

Begår brott. Och när han vilat upp sig efter det minimala straffet kommer han återuppta sina härjningar, men med lite tur kanske han hinner lära sig hota och våldta på svenska så han slipper ha med den arabiska tolken.
Citera
2018-11-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Sydafrika har uppenbarligen undantag när det gäller territorialprincipen; barnet blir inte automatiskt medborgare om båda föräldrarna saknar medborgarskap.*

*Enligt den tillförlitliga källan Wikipedia.
Ah, tack! Detta kände jag inte till. Kunde vi ha haft gott bruk för i Sverige också...

Enligt uppgifter i tråden ska pappan ha uttalat sig om vilken snäll pöjk detta handlar om. Förutom alla åtalspunkter han fälldes för idag, är han sedan tidigare fälld för våldsamt motstånd (2016) och fick en ordningsbot tidigare i år för brukande av avställt fordon. Uppgifter om detta finns sedan tidigare i tråden.

Men han förekommer också i följande utredningar - detta gäller enbart Eksjö tingsrätt, så det kan finnas mer på annat håll;

B 531-17 - misshandel, oklar inblandning, tror utredningen lades ner
https://minfil.com/Se6fx0m0ba/Eksj_TR_B531-17_Aktbil_12_pdf

B 1678-16 - misstänkt i misshandelsmål, utredningen nedlagd
https://minfil.com/yf5exbm8b1/20180919155143223_pdf

B 749-16 - misstänkt i mål om olaga hot mot man på Pressbyrån, utredning nedlagd
https://minfil.com/h86ex8mbbc/20180919155619016_pdf

B 237-17/B 329-16 - vittne i mål där tre personer med utländska namn fälldes för misshandel/ofredande av person med nordiskt namn. Abdllah påstod sig inte ha bevittnat något våld.
https://minfil.com/M893xdmab4/Eksj_TR_B_237-16_Aktbil_55_pdf

Målförteckning: https://minfil.com/Z090x5mfb0/M_lf_rteckning_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in