Citat:
Det är möjligt att man kan ana att Rockungen har haft något privat motiv för alla sina lögner i tråden. Det kan anas att det är ett släktskap men man kan också ana att hen lika gärna skulle kunna varit ett vittne i tråden om Palmemordet, eller något annat uppmärksammat fall, med ett behov av att vara i fokus och bli bekräftad. Rockungen blev höjd till skyarna av dig och några till för att hen bekräftade er teori inte för att informationen var sanningsenlig.
Att fotografera en tavla genom fönstret på en mordplats och begära ut allmänna handlingar i form av bouppteckningar och testamenten från skatteverket är inga bevis för släktskap eller insyn annat än i negativ bemärkelse. Att sprida lögner och förtal är inget normalt för en människa i en sorgeprocess.
Om det hade funnits någon som helst uppsåt från hens sida att bringa klarhet i vad som hänt så hade jag anat att Rockungen kunde varit något av det hen påstår eller att något av alla dom fantastiska historierna kunde ha innehållit ett korn av sanning. Men nu tycker jag att det är korkat att ens påstå att möjligheten finns.
Att fotografera en tavla genom fönstret på en mordplats och begära ut allmänna handlingar i form av bouppteckningar och testamenten från skatteverket är inga bevis för släktskap eller insyn annat än i negativ bemärkelse. Att sprida lögner och förtal är inget normalt för en människa i en sorgeprocess.
Om det hade funnits någon som helst uppsåt från hens sida att bringa klarhet i vad som hänt så hade jag anat att Rockungen kunde varit något av det hen påstår eller att något av alla dom fantastiska historierna kunde ha innehållit ett korn av sanning. Men nu tycker jag att det är korkat att ens påstå att möjligheten finns.
Rockkungens uppgifter om de svartvita faktaförhållanden, som har kunnat kontrolleras, har hela tiden stämt. Det gäller även i pm.
Däremot har du rätt i att hens känslomässiga statements om mordoffer och mördare varit lite väl kategoriska med hårda beskyllningar. Men just detta tror jag kanske man ska se i chock- och sorgeprocess perspektivet.
Dessutom vet vi faktiskt inte alls ännu vad som är sant eller inte i detta.
Just jag tror att det gått till snarlikt det som beskrivs i PM-et och Avd.9 "novell", men det är ju inte bekräftat. Om Rockkungen, mot förmodan, i dag skulle sitta inne med helt andra uppgifter, men numera fått polisens munkavle på sig, är det kanske rimligt att hen inte kunde berätta mer.
Hade RK varit ett troll som velat föra oss alla snett, hade hen gjort det mer utstuderat. tror jag.
Som jag minns det var det inte heller RK som fotograferade tavlan i villan. Det var "Missan27" som, i mitt tycke, helt rimligt bevisade att hen inte ljög. Med de elaka beskyllningar som då riktades mot henne här, är det nog exakt vad många av oss andra engagerade också hade gjort.