2018-11-27, 17:35
Bannlyst
Så allt var en bluff?
Varför fly utomlands och skämma ut sig offentligt om man inte har dödshot hängande över sig?
Nån av dom ljuger, antar det är Hampus, annars är Isabella slut som entreprenör.
Citera
2018-11-27, 17:35
Medlem
discomusens avatar
Om nu farlig maffia låg bakom eller bara allmänt tungt kriminella, skulle H gå ut i media såhär och dementera? Han bör väl ligga lågt, eller hjälper de kanske honom att spela på de kriminellas sida att de minsann inte finns någon kriminell med i spelet.. för att tona ner.
Citera
2018-11-27, 17:50
Bannlyst
Detta är en cover up från Bellas sida. Jag tror att hon känt till vad som var på gång och att de i samförstånd gjort upp detta. Om det nu är sant det Bella säger att det kom som en totalchock så hade vem som helst fått ett psykbryt. Skriver man timmar efter "I'm not allowed to see my boyfriend"??? Skulle man ens vilja träffa sin kille i en dylik situation? Orkar man ha en stor presslunch med pojkvännens klocka på armen? Pallar man att gå på gala kvällen innan man flyr hals över huvud? Nä, det här är ett desperat försök att rädda det som räddas kan.
Citera
2018-11-27, 17:54
Medlem
Min magkänsla säger mig att Isabella överdriver och det rätt duktigt. Den där hotbilden tror jag inte ens finns, utan hon vill vara steget före innan nyheten om H bröt ut. Nu får hon en offerroll och kan spela på det, annars hade risken funnits att H:s misslyckade affärer spillt över på henne.
Citera
2018-11-27, 17:57
Medlem
Inte alls förvånad, jag visste att luftslottet inom kort skulle rasa. Om inte helt så lite.

Ännu roligare att Bella som snackar om kreditupplysningar på pojkvänner och hela tiden pratar om hur viktigt det är med magkänslan (hon lägger ner och startar företag helt baserad på hennes magkänsla) i detta fall helt och hållet skitit i sin magkänsla.
Hon uttalar sig själv om att hon hela tiden känt att något är fel med Hampus, och därmed gjort slut 3 gånger. Ändå pågick deras relation i över ett år och dom blev ihop igen och igen.
Hon vill så gärna ha en Mr.Perfect som kan ge henne svindyra gåvor ,det passar perfekt ihop i hennes påhittade värld och i bilden hon vill ge sina bloggläsare.
"Hampus överraskade mig i Paris" osv osv, fina bilder och gåvor. Allt är fejk.

Luftslott absolut och hur hon ljuger och låtsas på sin blogg och insta är en sak, men om man får klara instruktioner från Polismyndigheten och från sin livvakt förstår jag inte varför man inte lyssnar. Därav, tummar hon mycket på alla regler hon borde förhålla sig till angående henne och barnens skydd.

Se denna artikel där hennes livvakt uttalar sig om tips
https://www.realtid.se/sa-kunde-finansmannen-sluppit-bli-kidnappade

Lite intressanta citat...

"Magnus Andersson poängterar dock att man inte heller ska överdriva hotbilden. Att exempelvis låta bygga panicrooms och liknande är att ta i."

Vad gör Bella? Hon bygger ett panikrum, skryter om det i bloggen (flera tillfällen) och nu när hon flyttat in i sitt nya hus gick hon in och filmade sitt nya panikrum, hon var också noga med att få med säkerhetsdörren (med handtag,låsen,dörren och alltihop) på film.
Nu vet vi alla exakt vart hennes panikrum ligger, hur planlösningen ser ut, och att det sitter ihop med walk-in closet och badrummet.

"De pekar även på att sociala medier kan medföra en risk. Att exempelvis via Facebook uppdatera sin status var man befinner sig är inte att rekommendera."

Vad gör Bella?
Visserligen säger hon, att hon postar inlägg i efterhand och aldrig rapporterar live från vart hon är.
Det hon däremot gör:
Skriver vart hon ska vara imorgon (adress och exakt plats många gånger) och bjuder in bloggläsare (och psykon) till att komma dit och "hälsa". Detta är oftast när hon är ute på apoteken och pratar lite som sina kladd och krämer. Enkelt för instabila personer att hitta henne.
Hon berättar ofta vilken tid hennes plan går från Arlanda (nu hänger hon i privata loungen, men innan), därifrån är det inte svårt att hitta vilken avgångshall och sen hitta henne.

Hon har vid flertal tillfällen skrivit "Ikväll ska jag äta middag på HajensAB, sen ska vi ta en promenad i Kungsträdgården" , även om hon inte skriver exakt vilken tid är det inte så svårt för en stalker/gärningsman att vänta på henne vid resturangen. Tidspannet är typ mellan 17 och 20.

"Magnus Andersson tillägger:
– Lika dumt är det att ställa upp på ett hemma hos-reportage i tidningar där man visar vilka värdesaker man har."

Vad gör Bella?
Visserligen inte Hemma hos repotage, men hon filmar i princip varje steg hon tar och lägger ut på instagram, på bloggen och instagram finns det mängder av bilder på hennes Chanelskor (från Hajen),Philip-klockan, Rolex-klockan, Knut-ringen för 50 k, osv osv osv.
Hon skryter om privat chaufför, privat eskort till Arlanda, privat lounge, egen stylist osv. Hon vill visa att hon är "rik".

Allt är en bluff och hon visste endel av vad Hajen höll på med, hon ville bara inte inse att hennes perfekta man inte var så perfekt, och nu försöker hon skydda sitt varumärke. Om ett halvår kommer vi återigen se bilder från lyx-middagar och fina presenter från hennes "hemliga" man, som återigen kommer visa sig vara Hajen.
Citera
2018-11-27, 17:58
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
”Expojkvännen säger:
– Jag har inga relationer till kriminella och ingen kriminell har sökt mig.
Han svarar också angående spekulationer:
– Det är helt vita transaktioner på vanliga bankkonton. Det är ingen penningtvätt, det är helt vanliga affärer som däremot har gått väldigt, väldigt snett.
Han fortsätter:
– I nuläget vill jag vara understryka felaktigheten i att det inte varit någon kidnappningsdömd person som har letat efter mig. Den uppgiften är helt felaktig och den här bilen som har setts utanför Isabellas hus, som både "Bella" och hennes livvakt uttalar sig om, ägarna till den bilen har ingen kriminell koppling överhuvudtaget. Det är en fiktiv uppgift att det skulle vara en dömd kidnappare som suttit i den bilen. ”

Så Isabella och livvakten har ljugit om allt, och det finns ingen hotbild mot henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Så allt var en bluff?
Varför fly utomlands och skämma ut sig offentligt om man inte har dödshot hängande över sig?
Nån av dom ljuger, antar det är Hampus, annars är Isabella slut som entreprenör.
Isabella har sannolikt gjort sig skyldig till grovt förtal när hon kastade Hampus under bussen på sin blogg.
Jag tycker att han ska polisanmäla henne. Eftersom Hampus nu börjat tala med media tror jag att möjligheten finns att han så småningom faktiskt anmäler henne.

När det gäller vad som är sant eller inte i den här soppan är omöjligt att veta just nu.
Det vi vet är att Isabella är känd för lögner och halvsanningar. Något som hon medgett själv.
Så med tanke på Isabellas förflutna tycker jag inte att hennes trovärdighet är så hög.
Hampus kanske kan bevisa att det han säger är sant? Om det handlar om helt vita affärer kan han det, om han vill.
Citera
2018-11-27, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tordonser
Min magkänsla säger mig att Isabella överdriver och det rätt duktigt. Den där hotbilden tror jag inte ens finns, utan hon vill vara steget före innan nyheten om H bröt ut. Nu får hon en offerroll och kan spela på det, annars hade risken funnits att H:s misslyckade affärer spillt över på henne.

Fast skall personen som blivit utnämnd som Näringslivets mäktigaste kvinna ha en misslyckad trader som pojkvän, en mytoman som tom tilldrar kriminella runt omkring sig?

Skulle aldrig hända Christina Stenbeck, Annika Falkengren eller Viktotia Axelsson Johnsson.

Blondinbella är avslöjad som en naiv och godtrogen person. Egenskaper som en bimbo har. Hennes respekt är minimal efter det här.
Citera
2018-11-27, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Isabella har sannolikt gjort sig skyldig till grovt förtal när hon kastade Hampus under bussen på sin blogg.
Jag tycker att han ska polisanmäla henne. Eftersom Hampus nu börjat tala med media tror jag att möjligheten finns att han så småningom faktiskt anmäler henne.

När det gäller vad som är sant eller inte i den här soppan är omöjligt att veta just nu.
Det vi vet är att Isabella är känd för lögner och halvsanningar. Något som hon medgett själv.
Så med tanke på Isabellas förflutna tycker jag inte att hennes trovärdighet är så hög.
Hampus kanske kan bevisa att det han säger är sant? Om det handlar om helt vita affärer kan han det, om han vill.

Vad vi vet är att Hampus är en parasit i samhället. Som inte skattar för en enda krona, men tycker det är OK att skatta förluster i börsrelaterat så att han kan få 475 000 kr från staten.

Hoppas Hampus aldrig kommer tillbaka till Sverige. Han verkar ha sina pengar utomlands( de få han har). Skulle han komma tillbaka hoppas jag den undre världen tar hand om honom.
Citera
2018-11-27, 18:06
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordonser

Hon verkar ha skapat sig ett inbillat liv från början
http://www.posh24.se/isabella_lowengrip/blondinbella_berattar_om_mobbningen

Steget till ”kidnappningsoffer” känns inte långt.
En nyhet är kanske att hon hävdar autism.
Citera
2018-11-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Fast skall personen som blivit utnämnd som Näringslivets mäktigaste kvinna ha en misslyckad trader som pojkvän, en mytoman som tom tilldrar kriminella runt omkring sig?

Skulle aldrig hända Christina Stenbeck, Annika Falkengren eller Viktotia Axelsson Johnsson.

Blondinbella är avslöjad som en naiv och godtrogen person. Egenskaper som en bimbo har. Hennes respekt är minimal efter det här.
Hon må ha blivit utnämnd till Näringslivets mäktigaste kvinna men hon är inte det. Jag bara väntar på att det ska falla ihop helt.
Citera
2018-11-27, 18:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Ingen som kommer ihåg boo.com? Samma upplägg,glassiga kontor, massor av folk,internationellt jetset. Unga,snygga (nåja) entreprenörer som höjdes till skyarna. Så fanns det absolut ingenting bakom kulissen. Blondinbellla var väl knappt född då, men verkar gå i deras fotspår.

Efter att ha läst ex-pojkvännens CV skulle jag inte ens satsa en hundring i hans verksamhet.

Haha, boo.com:s uppgång och fall glömmer man inte i första taget, har påpekat detta långt tidigare i tråden att Blondinbella och hennes entreprenörskap går att likna vid en IT-bubbla i miniformat men nu känns det mer som det är den aktuella händelsen som kommer att sätta krokben för henne.

Hon har nog i vanlig ordning inte varit riktigt ärlig, hon har troligtvis haft insyn i Jarlbos affärer och nu försöker hon skydda sig själv.
Citera
2018-11-27, 18:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Vad vi vet är att Hampus är en parasit i samhället. Som inte skattar för en enda krona, men tycker det är OK att skatta förluster i börsrelaterat så att han kan få 475 000 kr från staten.

Hoppas Hampus aldrig kommer tillbaka till Sverige. Han verkar ha sina pengar utomlands( de få han har). Skulle han komma tillbaka hoppas jag den undre världen tar hand om honom.
Man kan naturligtvis tycka att Hampus är en parasit. Visst. Om inte annat borde Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten öppna ärenden.
Men oavsett vem Hampus är och vad han gjort så här faktiskt inte Isabella rätt att offentligt hänga ut honom hur som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hon verkar ha skapat sig ett inbillat liv från början
http://www.posh24.se/isabella_lowengrip/blondinbella_berattar_om_mobbningen

Steget till ”kidnappningsoffer” känns inte långt.
En nyhet är kanske att hon hävdar autism.
Njae, i Skavlan för några veckor sedan så hon att hon hade ADHD och Aspergerdrag.
Såvitt jag vet har hon inte själv sagt att hon har autism, men där är jag osäkeŕ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in