2018-11-27, 07:58
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Dessa välgödda oduglingar som inte har utfört något annat i sina liv än att leka proffstyckare, en betydande andel av de styrande politikerna vill säga, anser väl att en stor och central bostadsrätt (utrustad med den nyaste tekniken givetvis) är det minsta kravet på en skälig levnadsnivå. Hur "vanligt folk" lever har de helt förlorat uppfattningen om. Ännu mindre kan de förstå hur dessa kriminella människors liv ser ut, ett liv som inte sällan är delvis präglat av en främmande kultur. Därför uppstår dumheter som detta och ett beskyllande på socioekonomiska faktorer när en våldtäktsmans handlingar ska försöka förklaras.
Citera
2018-11-27, 08:02
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pazuzu4
Hur kan man som kommunal tjänsteman anlita ett stödboende för 70 miljoner utan upphandling? Finns det inga kontrollfunktioner i Malmö stad?

Ha ha ha ha ha ha

Nej.
Citera
2018-11-27, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommuHater
Man tappar helt lusten att arbeta och betala skatt när man läser detta. Mina skattepengar går till skit.

Ha ha. Jag är 40+. Det kan inte du vara (din lyckliga stjärna, som ränner omkring på fredagarna och raggar brudar och får brudarna samtidigt som jag tittar mig i spegeln och undrar vart håret tog vägen). Du måste vara närmare 20 för annars hade du kommit till denna insikt för länge sedan.
Citera
2018-11-27, 11:09
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
När de började med resorna fanns det adopterade koreaner och en och annan familj från Libanon som integrerades blixtsnabbt. Ungefär....
När man tänkte på värsting tänkte man på blonda, vältränade killar i någon svensk 80-talsfilm.
Citera
2018-11-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
När man tänkte på värsting tänkte man på blonda, vältränade killar i någon svensk 80-talsfilm.

Liam Norberg, Paolo och den bagen.
Citera
2018-11-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Förstår inte hur en kommun ens kommer på tanke att bränna pengar på kriminella element. Att bli kriminell är ett val som man gör, att då samhälle skall bränna pengar på dessa element är fel. Särskilt en kommun som Malmö som är KK mässig och inte kan bära sin egna kostnader utan att suga andra delar av landet.

Kan man få bara ett par kriminella att välja att försöka bli hederliga är pengarna snabbt intjänade.
Citera
2018-11-27, 12:27
Medlem
88g14flashplants avatar
Italien väljer en annan väg än Sverige. Istället för att ge lyxboende med städhjälp och personlig kock till yrkeskriminella, så river man deras hus och bygger lekplatser för barnen istället.

Citat:
I Malmö betalade kommunen 70 miljoner kronor till "stödboende" för kriminella, som gängkriminella sedan använde som bas för sin brottsliga verksamhet.

I Italien bygger inte politikerna hus åt maffian, utan river dem.

Igår deltog Inrikesminister Matteo Salvini själv i rivningen av en villa som ska ha byggts olagligt av en maffiafamilj.
/.../
Ministern lovade att han nu kommer att jaga brottslingarna "grannskap efter grannskap, gata efter gata, villa efter villa och butik efter butik".

Platsen där maffiahuset stått ska nu omvandlas till en lekplats för barn.
http://www.friatider.se/s-h-r-g-r-matteo-salvini-med-kriminellas-hus-river-dem
Citera
2018-11-27, 13:59
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Boendet är ett stödboende som drivs av ett privat företag. Företaget har anställt två kända kriminella i verksamheten[2] – båda greps senare misstänkta för en kokaingömma i företagets lägenhet. Den ena mannen friades av hovrätten och vännen tog på sig skulden, och dömdes.

De två fick förra året åka med på en skidresa till Sälen som företaget ordnade för klienter.

Ett antal vänner till de två anställda männen var samtidigt placerade hos företaget och bjöds på skidresan.

– Syftet var att man ska få se något annat, säger den anställda i företaget.

Källor inom polisen som SVT har pratat med har reagerat på att företaget har åkt med tungt kriminella, från samma kretsar, på skidresa.

Men den anställda beskriver resan som lyckad.

– Det funkade jättebra, säger hon.
Kommunen: ”Liten insats om man uppnår större effekt”

Avdelningschefen på Malmö stad, Katarina Lindeberg, kommenterar uppgifterna om resor:

– Att göra saker kollektivt tillsammans är ju inte en ovanlig rehabiliterande åtgärd, det är en rätt liten insats om man uppnår en större effekt, säger Katarina Lindeberg.

Men SVT:s granskning av några av Malmös gängkriminella som fått insatser via socialtjänsten visar att de kunde fortsätta begå brott under tiden som kommunen betalade för deras boende.
Reste till Gotland med klients flickvän

Och det är inte den enda gången företaget bjudit på resa. Den anställda åkte även privat till Gotland för att hälsa på en annan ung man som tidigare hade bott i företagets femrummare med öppen spis i centrala Malmö. Han flyttades till ett behandlingshem på Gotland efter att ha blivit ertappad med stora mängder narkotika och hanterat vapen, samtidigt som han ofta var påverkad av droger.
Fingeravtrycken hittades på pistol Foto: Polisens förundersökning

– Jag hade med mig hans flickvän, och vi ordnade så att han hade ett hotellrum och jag ett hotellrum. Syftet var ju gott, säger den anställda.

– Någonstans tänker jag: vuxen förebild, jag åkte som privatperson, säger den anställda om varför hon åkte på semester med mannen.

Men resan fick kritik från socialtjänsten, som bedömde att mannen inte var mottaglig för behandlingen och att det därför var olämpligt att de åkte på resa, berättar den anställda.

– Jag tycker resan blev bra iallafall, vi gjorde jättemycket.

https://unv.is/svt.se/nyheter/lokalt/skane/foretaget-bjod-gangkriminella-pa-skidresa
Citera
2018-11-27, 16:59
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://unv.is/svt.se/nyheter/lokalt/skane/foretaget-bjod-gangkriminella-pa-skidresa
Och där kom den, värstingresan.
Citera
2018-11-27, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Kan man få bara ett par kriminella att välja att försöka bli hederliga är pengarna snabbt intjänade.

Eller så straffa man dom kriminella så hårt , till en så låg kostnad som möjligt. Då slipper samhället dem helt.
Citera
2018-11-27, 17:15
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Eller så straffa man dom kriminella så hårt , till en så låg kostnad som möjligt. Då slipper samhället dem helt.
En snara runt halsen kostar inte mycket.
Citera
2018-11-27, 18:49
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn

Billigare att avrätta. En engångskostnad plus att du på samma gång blir av med ett problem som kan vara i en livstid.

Som sagt billigare att avrätta och så löser man många knutar på en gång.
Det är de kriminella som ska leva i skräck, de ska inte leva i sus och dus, de ska leva som jagat villebråd. Och ni som är deras medhjälpare ska också leva i skräck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in