2018-11-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Skulle gissa att Hampus kunder anlitat några mer rutinerade "indrivare" för att leta upp Hampus än att ta tag i det själva.

Möjligt, men om det är "vanliga" rika människor som inte fått sina pengar genom kriminalitet. Varför skulle de satsa sina pengar privat hos hampus som inte har tillstånd att investera med andras pengar? Det gör man väl i sådana fall via företag som sysslar med sådant? Tror nog det är kriminellas pengar han har lekt med. Garanterat människor som tjänat stora pengar på kokain som haft springpojkar som sålt till hampus som berättat vidare vad "svennen jobbar med".
Citera
2018-11-26, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Klart han har pengar. Om han under ett år tjänar 10 msek så kanske han tar ut hälften för att leva på och låter resten återinvesteras i depån. Så att han hela tiden tjänar mer (ränta på ränta).

Och om han inte tjänar 10Miljoner, utan säg...50.000?
Citera
2018-11-26, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FomaHu
Vad tror vi att de här kidnapparnas plan är? Att kidnappa Bella? Eller hennes barn?

Vi vet ju inte ens om det existerar en kidnappare!
Citera
2018-11-26, 13:21
Medlem
Undra varför hon hänger ut sitt ex?
Citera
2018-11-26, 13:22
Medlem
Det måste väl vara så att de Hampus är skyldig pengar hotar Bella och vill ha pengar av henne då de vet att Hampus nu är pank?

Och att hon därför först endast fått besked om att gå ut med att de inte längre har en relation och att de inte är "allowed" att ses för att få bort det direkta hotet mot sig själv, och sedan med tiden fått reda på vad Hampus egentligen gjort, och då först blivit sårad och känt sig sviken?

Intressant att hon uttalar sig i intervjun med Expressen om att han aldrig kommer kunna återvända till Sverige.
Citera
2018-11-26, 13:27
Medlem
Från Expressen

Det uppenbarar sig nya skulder hela tiden och han kommer aldrig kunna komma tillbaka till Sverige. Jag har tagit avstånd och jag skulle aldrig hjälpa honom ekonomiskt. Men jag tycker oerhört synd om hans när och kära.
– Han har försökt att hänga på mitt race så som jag har levt. Jag har varit helt omedveten och trott att han varit en duktig trader som det kallas. Hans rykte i Sverige har varit att han är en av de bästa på det han gör. Jag har inte förstått att han handlat för andras pengar och sen så vitsar det sig att han har satt sig i så mycket skulder som är omöjligt att betala av under en livstid.
Citera
2018-11-26, 13:30
Medlem
Bara jag som tycker set är märkligt att kvinnan som prisats som ”näringslivets mäktigaste” och senast i förrgår belönades med utmärkelser från Consid med motiveringen

”Genom ett starkt varumärke och att ständigt bryta normer lyfter teamet upp det spännande och eftersträvansvärda i en yrkesbana inom tech och banar genom sina investeringar väg för kvinnor att utveckla sitt intresse för tekniken och det digitala och är på så sätt en förebild när det kommer till att främja en utveckling mot en mer jämställd tech-värld.”

Inte kan hålla koll på vem hon själv delar sängkammaren med samt efter hon fått reda på H kriminella aktiviteter bär klockan på armen som han uppenbarlign köpt till henne för stulna pengar?
Citera
2018-11-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Undra varför hon hänger ut sitt ex?
Vad menar du?
Citera
2018-11-26, 13:37
Medlem
Inlägget som H gjorde på sin instagram den 11 Mars 😂
Citera
2018-11-26, 13:38
Medlem
bl1nks avatar
Hon har väl inte varit den bästa på affärer? Kanske har en skuld också?
Citera
2018-11-26, 13:39
Medlem
Hur mycket källkritik finns det i tidningarnas skriverier?

Det är en aning skrattretande när de väljer att skriva om Hampus Bentley till exempel.
Var fick dem tag på den informationen måntro?
Citera
2018-11-26, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FomaHu
Vad menar du?

Att detta pågått ett tag och nu känns det som en planerad reklam. Först hinta i inlägg torsdag och fredag och sedan vara tyst men gå på gala med hans klocka. Sedan igår Bloggbevakarna som sa sig veta och pratat med Isabella. Helt tyst från henne och nu två stora artiklar i båda kvällstidningarna. Hampus är borta och vill försvinna, raderar officiella register och då går hon ut i media och avslöjar allt om honom. Hon tänker inte på hans familj eller sin egen i detta.
Hon kunde ha valt att säga att de gjort slut bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in