Completely agree with you it will never end with these crazy speculations !!
Andreas har vidtagit åtgärder för så här kan vi inte ha det. Att vuxna får göra så ”här är tydligen ok”. Som tur är så är det inte ok att utge sig för att vara någon annan i polisens ögon.
Lider med alla som blir nerringda för att försöka få ut information. När dem inte lämnar och har någon information.
Ja då ser du vad dem fantiserar och skriver.
Det bästa är att dem forsätter ringa dem ”kan och” vidtar åtgärder det gör ingen här.
* Oskars arbetsplats
* Olika avdelningar i Region Skåne
* Grannar
* MM MM
Att dem orkar: fantiserar ihop det mest
ologiska tankar och idéer om alla sjukdomar händelser ljuga om Oskars arbetskamrater och ”allt” annat dem ljuger om. Sen tror dem på sig själv det säger en hel del.
Dem borde granska sig själv först och deras noveller. Hjärtlösa människor som beter sig
så här.
// BT
Det går fortfarande bra att ringa Andreas men då till Andreas. Mån-Fred 08:00 - 17:00
Ursprungligen postat av Fogelram
Du som ”dikterat” den här ”absurda” ”OSANNA” ”berättelsen”. Där ”du” utöver ”utger dig” för att vara ”arbetskamrat” till Oskar är ”INTE ” SANT.
”Du” hälsas ”varmt” att omgående kontakta Oskars chef Andreas Inghammar
046-2223364.
Andreas har vidtagit åtgärder för så här kan vi inte ha det. Att vuxna får göra så ”här är tydligen ok”. Som tur är så är det inte ok att utge sig för att vara någon annan i polisens ögon.
Lider med alla som blir nerringda för att försöka få ut information. När dem inte lämnar och har någon information.
Det bästa är att dem forsätter ringa dem ”kan och” vidtar åtgärder det gör ingen här.
* Oskars arbetsplats
* Grannar
* MM MM
ologiska tankar och idéer om alla sjukdomar händelser ljuga om Oskars arbetskamrater och ”allt” annat dem ljuger om. Sen tror dem på sig själv det säger en hel del.
Dem borde granska sig själv först och deras noveller. Hjärtlösa människor som beter sig
så här.
// BT
Det går fortfarande bra att ringa Andreas men då till Andreas. Mån-Fred 08:00 - 17:00
Du som ”dikterat” den här ”absurda” ”OSANNA” ”berättelsen”. Där ”du” utöver ”utger dig” för att vara ”arbetskamrat” till Oskar är ”INTE ” SANT.
046-2223364.
Håller med dej om att det är för jävligt att ringa Oskars arbetsplats. Vissa människor har inga gränser.
Du har en mobbande översittarton som inte passar i ett vuxet diskussionsforum. Det gäller även ”Japanesa”.
Vi har just nu på löpsedlarna ett gäng ungdomar som med de vuxnas kännedom tilltalade och omtalade en tiggare nedvärderande som ”Råttan”. De hälde urin på honom innnan de slog ihjäl honom. Att kalla någon för skällsord ex, benämna denne med namnet på en skadeinsekt, när man citerar vederbörandes inlägg eller repliker vad denne skrivit är att sjunka en bra bit under acceptabel nivå. Låt oss slippa se sånt här!
Din fråga är enkel: Skolmedicinen tillhandahålls och bedrivs av legitimerad Hälso- och Sjukvårdspersonal. Hur varje enskild åkomma ska utredas och behandlas anges av Socialstyrelsens föreskrifter som har vetenskapliga råd och expertgrupper till sitt förfogande.
Legitimerad sjukvårdspersonal får inte ge behandling som inte är godkänd av Socialstyrelsen.
Vill man testa nya oprövade behandlingar, operationstekniker eller utredningar som skiljer sig från dagens regelverk och gängse föreskrifter - är det klinisk forskning och kräver bl a etiska kommitténs tillstånd.
Om du inte har godkänd examen för något av våra 21 legitimationsyrken inom sjukvården, varav legitimerad läkare är ett, får du gärna ge någon magnetbehandling, extrakt av ko-svans eller dansa med en död tupp runt vederbörande.
För en person med legitimation från något av dessa legitimationsyrken är detta förbjudet.
Inte heller får du använda tuppdansen på sjuka med vissa åkommor, exempelvis cancersjuka är förbjudet för icke-legitemerade att befatta sig med.. Likaså behandling av alla barn under 8 år.
Det är detta som kallas Skolmedicin - det som ges av medicinskt skolad legitimerad Hälso- och Sjukvårdspersonal som följer Socialstyrelsens föreskrifter.
Hur behandlingen finansieras - på statliga sjukhus, privat, via försäkringsbolag, insamlingar etc är helt ovidkommande.
Om föräldrarna med barnen har sökt sig till behandlingar som inte följer föreskrifterna från Socialstyrelsen har de inte behandlats enligt skolmedicinen. När det gäller preparat utanför skolmedicinen, som någon behandlas med , får dessa inte ha vetenskapligt bevisad effekt. I så fall klassas de som läkemedel och kräver speciellt regelverk kring hur de tillhandahålls och av vem. Alla hälsokostpreparat måste därför vara ”bevisat” verkningslösa - annars är de inga hälsokostpreparat utan läkemedel
Om en läkare behandlar någon med ex kronisk Borrelia med stora doser / långtidsbehandling med antibiotika, vilket inte ingår i behandlingsrekommendationerna - blir denne av med sin läkarlegitimation och kan inte längre jobba som läkare, receptförskrivningsrätten är indragen. Något som hände en svensk läkare för något år sedan.
Ja, det har sannolikt blivit felskrivet i rekommendationerna för utredning vid ME/CFS som du citerade, det saknas ett ”inte”. Märkligt att ingen upptäkt det tidigare.
Kom igen. Den i tråden som gett flest nedsättande epitet på andra tråddeltagare är du, varav jag radade upp ett antal av dem för några inlägg sedan. Du gör dig bara fånig om du sedan kommer ledsen i ögat och gnäller om mobbing när någon kallar dig Silverfisk, ett i jämförelse milt epitet jämfört med dina: ohyra, drakar, skithögar, hydror, monster, psykiskt sjuka mm.
Beträffande skolmedicinska insatser har du genomgående vänt dig mot dessa i tråden när det kommer till nämnda sjukdom. Du har tom, trots skolmedicinens beskrivningar och godkännande av tillståndet, förnekat att det ens finns. Således är det precis som jag skrev tidigare, att du väljer definition utifrån vad du för stunden vill påvisa, något som vittnar om ohederligt i förhållande till ditt ämbete.
Hade det endast varit du i svensk sjukvård som inte var uppdaterad till aktuell beprövad erfarenhet och vetenskap hade dina avslöjanden om din inkompetens endast varit något man hade kunnat skratta och skaka på huvudet åt. Men söker man på nätet så är du ingalunda ensam. Bloggar och enskilda läkare över hela nätet driver ett korståg mot denna svaga och sjuka patientgrupp. Inte konstigt att adekvata vårdinsatser stoppas, trots att rapporter visat att vården för denna patientgrupp är usel i dagsläget.
Med tanke på detta rådande moras inom svensk sjukvård känns det inte alls orimligt att familjen bemöttes av en radda okvalificerad vårdgivare. Vem vet, många av dem kanske inte ens trodde på att ME/CFS fanns, trots att skolmedicinen accepterat tillståndet och har varit en vedertagen diagnos i många decennier.
Senast redigerad av japanesa 2018-11-25 kl. 23:28.
* Oskars arbetsplats
* Grannar
* MM MM
så här.
// BT
046-2223364.
Hej igen!
PM-et som Rewievs hade fått och postade i tråden kom från någon som hade talat med arbetskamrater till Oskar. Läs det igen så ser du att det är vad som står.
Det lyser igenom texten att det inte var en arbetskamrat utan flera. Och tydligen hade dessa personer beskrivit ungefär samma bild av händelseförloppet. I vart fall är det den bild som Oskar förmedlat till sina arbetskamrater.
Sjukdom hos Agnes sedan länge som blev allt värre , Hanna hade genomgått bröstcancerbehandling och ovanpå detta blev Moa snabbt väldigt sjuk. Ju mer tiden led desto mer tappade de hoppet och till slut gav båda föräldrarna upp allt.
* Oskars arbetsplats
* Grannar
* MM MM
så här.
// BT
046-2223364.
Alltså jag förstår inte. Någon tilltalar dig på engelska på ditt första inlägg (ett nick som skriver på svenska annars) och du själv kan inte alls hantera svenska språket. Känner ni varandra eller?
Jag har lyckats förstå att du tycker att författaren till det PM som lades ut för ett tag sedan far med osanning. Men resten...?
Vill du säga att folk har börjat ringa till O:s f.d. arbetsplats? Och att det är jobbigt? Varför lägger du då ut ett telefonnummer till en Andreas för att folk skall ringa ännu mer?
Om det är journalister som ringer runt så, ursäkta mig, gör de ju bara sitt jobb.
Jag har naturligtvis inte ringt pressavdelningen på Lunds universitet för att pumpa någon på polisens information. Det vore synnerligen dumt att inte fråga polisen direkt om en sådan sak.
Jag frågade universitet i Lund om policyregler för postumt hyllande av någon som polisen uppgivit mördat två barn. Det är en helt annan sak.
Universitets pressavdelning ansåg att man kunde hylla vederbörande - därför att polisen aldrig gått ut med att OH skulle mördat någon. Ett, i mitt tycke, mycket märkligt uttalande.
Jag bad dem kontrollera fakta en gång till och vi kom överens om att jag skulle kontakta dem igen denna vecka för diskussion kring universitets etiska policy. Vilket jag också tänker göra.
Jag har varit verksam vid universitet i så pass många år att det inte är främmande för mig att ta upp denna fråga, alldeles särskilt som jag också suttit i etisk kommitté tidigare.
Det är tråkigt att vuxna människor gör så och det är ingen journalist. Det rings som du ser även till andra.
* Oskars arbetsplats
* Grannar
* MM MM
Att journalister ringer och snokar är nog något som man får räkna med, som någon skrev - det är deras jobb.
En händelse med fyra döda personer, varav två barn väcker enormt mycket känslor och undringar. Fyra döda - bara en färre än Drottninggatans enormt uppmärksammade terroristdåd. Klart det är en stor tragisk händelse även för inte direkt berörda.
Ovanpå att detta dessutom denna 10 månader långa öronbedövande tystnad från utredningshåll. Det är ju rimligt att den mer perifera omgivningen undrar, säkert många som grubblar eller pratar och frågar likt vi här.
Att man ringer offentliga företrädare och frågar efter fakta är nog fullt rimligt, särskilt region Skåne mm
Att man som jag själv gjorde, frågade pressavdelningen vid Lunds universitet varför man dedikerat ett seminarium och hyllar någon som polisen misstänker mördat två barn - utan att vänta på slutrapporten från polisen - tycker jag inte heller är fel. Det är precis detta en informationsavdelning/ pressavdelning på universitet är till för och just sådana frågor ska besvaras.
Den chef jag fick tala med andra gången, omtalade också att detta nu skulle ses över och att föregående anställds tidigare uttalande om att polisen aldrig pekat ut OH var mycket beklagligt och felaktigt. Har universitet varit delaktigt i hyllandet av en misstänkt mördare innan utredningen är klar - eller om det visar sig verkligen vara någon som mördat två barn - kommer ansvariga offentligt ta avstånd från eventuella hyllningar eller ärobetygelser.
Jag tyckte det lät både rimligt och korrekt.
För hur synd det än var om Oskar och Hanna och hur smärtsamt det än är att föreställa sig deras förtvivlan och lidande, blev faktisk töserna mördade och fick aldrig chansen att bli vuxna.
Eller kanske få del av framtida medicinska framsteg och kanske till och med botas.
Däremot borde ingen - och skulle väl knappast någon? - som inte har andra band till familjen försöka kontakta Oskars eller Hannas chefer, grannar, barnens klasskamrater eller slaktingar - det vore verkligen att gå för långt.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-26 kl. 00:57.
Håller med dej om att det är för jävligt att ringa Oskars arbetsplats. Vissa människor har inga gränser.
Jag kan också tycka som flera här i tråden att ringa runt till dödas arbetsplats eller åka till de dödas gamla hus och fotografera är jäkligt snaskigt och något som folk borde hålla sig för goda för. Visst är vi alla engagerade i detta fall, men vi är inte personligt drabbade eller hotade av det som skett. Låt samhällsinstitutionerna ha sin gilla gång och skaffa lite tålamod och impulskontroll! Tids nog får vi svaren.
Du tror alltså att någon av dom var vid sina sinnens fulla bruk när tragedin inträffade? Det kom precis ny fakta som gör att sjukvårdens roll i tragedin bör genomgå en omfattande granskning. Region Skåne saknar ens basala riktlinjer och rutiner för omhändertagandet av människor drabbade av ME/CFS. Tänk dig då deras handfallenhet när dom stod inför två sjuka barn i samma familj. Det fanns inga rutiner för vare sig vem som skulle ta ansvaret eller vart de skulle remitteras för vidare vård.
Det här är inget annat än en gigantisk vårdskandal!
5000 patienter utlämnade till enskilda läkares godtycke när det handlar om en svår sjukdom som delar av läkarkåren förnekar existensen av!
Det är nya fakta så det sjunger om det.
Anser du att det utan tvivel är bevisat, att A och M bägge hade diagnosen ME/CFS? Satt av en svensk etablerad vårdgivare?
Förutom nicket FrankEinsten (eller hur det var) påstående om att hen sett läkarintyg vilket senare började svaja en hel del, så finns väl inget etablerat fakta, t.ex. via media som belägger den diagnosen?
Diagnosen får nog ses som en trådsanning tillsvidare, liksom en hel del annat bland intressanta spekulationer.
Om region Skåne råkar sakna vårdplan, så är det ju besvärligt för de drabbade, men att ett sjukdomstillstånd saknar etablerad vårdprocess, är inte liktydigt med att samtliga med den diagnosen inte får någon vård alls, utan det brukar snarare innebära att vården blir väldigt olika, för olika individer.
Oavsett sjukdom, så brukar barn tas om hand bättre än vuxna.
Det här fallet är svårt att släppa, och jag ramlar in i tråden med ojämna mellanrum.
Jag har med andra ord inte läst vartenda inlägg här, och irriterar det någon ber jag ödmjukt om ursäkt och ber de personerna sluta läsa här och ignorera mitt inlägg.
Som för de flesta andra så snurrar frågorna kring varför detta hände. Vad fick två -tillsynes- helt vanliga föräldrar att döda sina barn? Finns det en rimlig förklaring trots att det känns otänkbart?
Jag vet inte.
Instinktivt vill jag svara nej, det kan det inte. Ingenting rättfärdigar deras handlingar, men en eller flera anledningar fick dem att göra det otänkbara.
En sak jag funderat på har med H’s bröstcancer att göra. Då jag själv drabbats av just bröstcancer, så har jag intensivt följt ämnet några år.
Debatterna går höga om orsaker och behandlingar.
Via föreningar, vänner, FB-grupper och bloggar har det blivit väldigt många drabbade som jag följt och följer.
Något som slår en tidigt är att det finns två starka sidor (och mängder däremellan) som rör just behandlingar. Den ena litar helt på skolmedicinen och den andra lutar helt på det alternativa.
Många, många fler än man tror väljer bort den vedertagna behandlingen och satsar på ”naturlig” alternativ behandling. Det finns mängder av fakta för den som vill förkovra sig i ämnet.
Säkert är en del vettigt och bra, men mycket är det inte. Men förespråkarna är starka, och som cancerdrabbad är man sårbar. Det kan vara svårt att mitt i chocken avgöra vad man skall och kan tro på. En del ”kurer” och behandlingar (det här är en enorm bransch) är i mitt tycke vettlösa.
Det finns mycket bra också men det är inget hokuspokus - tex att vad man äter och hur man lever kan spela en stor roll.
Men - många som tar enbart det alternativa till sig och går in i det till 110% beter sig väldigt likt sektmedlemmar.
(Min åsikt!)
Man betalar och oftast lånar enorma summor, på kosttillskott, behandlingar på speciella kliniker utomlands, specialföda osv osv.
För att man plötsligt ser döden i vitögat, man är skräckslagen och chockad mitt i den nya cancervärlden man plötsligt tillhör. Det är inga idioter utan många gånger desperata människor det handlar om.
Skulden ligger som en enorm tyngd. Man har levt fel, inte ätit rätt, druckit alkohol, stressat, inte sovit nog... och tusen andra saker som vi människor gör fel.
En del som verkligen går in för det alternativa förkastar skolmedicinen och de tror så starkt att de gör rätt.
När en del sedan får besked att cancern spridit sig och det inget finns att göra...och frågorna om man trots allt valde fel väg... kan krossa de flesta.
Tänk om man i sin övertygelse också dragit med resten av familjen? Specialföda, tillskott, kurer, dieter, livsstil, tankarnas påverkan på kroppen och tusen andra saker.
Tänk om man får besked då att cancern inte bara är tillbaka utan även har spridit sig?
Apropå ”novellen” en användare skrev; metastaser = cancern har spridit sig från modertumören till andra delar av kroppen. Man kan alltså inte ha metastaser och vara orolig att cancern ska komma tillbaka. Den ÄR redan tillbaka och har förmodligen aldrig varit borta - möjligen ”osynlig” en tid.
Kanske en insikt om att ens egna övertygelse orsakat sjukdom/ar hos dem man älskar mest? Kanske sjukdomar eller skador som blivit kroniska.
Vad händer med en människas psyke då?
Om det har någon som helst relevans för detta fallet har jag ingen som helst aning om. Spekulationer rakt av.
Det är mina funderingar, och någonstans läste jag om att H efter cancerdiagnos tex blivit mycket noggrann med vad hon åt. (Vilket i sig är sunt - missförstå mig inte.)
Som sagt - jag har inte läst alla inlägg, det kanske redan är diskuterat in absurdum.
Är det för övrigt någon insatt som vet om det i samband med familjens död kom någon ny forskning/nya rön gällande ME? Nya åsikter eller fakta om möjliga orsaker till sjukdomen?
ologiska tankar och idéer om alla sjukdomar
Men du - kilovis av inlägg i den här tråden handlar om sjukdomar som familjemedlemmarna kan ha haft.
Menar du att detta prat om sjukdomar är fantasier?
Eller är det bara ”ologiska tankar” att sjukdomar skulle påverkat alla så mycket att flickorna mördades?
Du är jättebestämd med att beskrivningen i pm-et är felaktig. Antagligen i ”Avd9s” samanställning som du betecknar som novell(?) också. Men VAD är fel?
Ge oss åtmindstonde en hint om vad som är rätt eller fel.
Annars kommer du bara få läsa ännu fler inlägg på sjukdomstemat och föräldrarnas gemensamma uppgivenhet. För så länge varken du eller någon annan korrigerar detta kommer tråden nog fortsätta på samma tema kring dessa troliga orsaker.
Varför vill du att någon ska ringa Oskars chef? Samtidigt som du är upprörd över att folk tydligen har ringt? Vad ska chefen meddela som inte du själv känner till och kan lägga ut här?
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-26 kl. 01:36.