2007-03-16, 00:45
Medlem
Såja.

Tänkte skaffa mig en sådanhär (beg.) manick o lägga vid sommarstället när värmen börjar nalkas, kollat på Yam. GP1200 som jag tycker verka vara en shysst maskin!

Men! Jag vill inte behålla den i höst, hurpass lätt är det att avyttra en sådan här maskin i augusti någongång, till något som inte är vrakpris.
Eller kommer jag vilja behålla den?

Är förberedd på att det här kommer vara en katastrofal affär ur ekonomisk synvinkel, men det skiter jag i
Citera
2007-03-16, 06:46
Bannlyst
Njae tror inte det kommer bli någon katastrofal affär.
Det är ju iaf billigare att köpa en skoter innan sommaren och sälja den i slutet än att hyra skoter ett par ggr.
De sjunker inte så värt mycket i pris heller för den delen.

Men detta e bara mina erfarenheter och behöver inte stämma för fem öre generellt hehe.

Men köp för fan!!
Citera
2007-03-16, 08:28
Medlem
Apelsinens avatar
Måste säga att det verkar grymt roligt med vattenskoter, KÖP!
Citera
2007-03-16, 13:37
Medlem
bogarleffes avatar
Jag misstänker att du kommer vilja behålla den. Vansinnigt kul enligt några som provkört lite. (inte jag)
Citera
2007-03-17, 00:44
Medlem
Anledningen till att jag skulle vilja bli av med den till hösten är att jag saknar vinterförvaring! Typ hyra Shurgard är ej aktuellt heller..

Om man lägger den under ett par presseningar under vintern ute ist, hurpass mkt skulle det slita?
Citera
2007-03-17, 00:48
Medlem
Avva66s avatar
Jävligt roliga maskiner, men du lär inte bli populär om du buskör, så kör med respekt.
Citera
2007-03-20, 11:36
Medlem
suckysuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jävligt roliga maskiner, men du lär inte bli populär om du buskör, så kör med respekt.

GP 1200 är en rolig maskin. Men jag vill bara påpeka att den dricker väldigt mycket soppa, den är relativt liten (du kan i stort sett bara vara 1 på den). Kolla om du inte kan få en 4-taktare för samma slantar, exempelvis Hondas med turbo
Citera
2007-03-20, 17:48
Medlem
bccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicker
Anledningen till att jag skulle vilja bli av med den till hösten är att jag saknar vinterförvaring! Typ hyra Shurgard är ej aktuellt heller..

Om man lägger den under ett par presseningar under vintern ute ist, hurpass mkt skulle det slita?

Det borde väl gå bra att förvara den på det viset så länge du inte har kylvatten kvar i maskineriet. Ur med detta och gör en konservering av motorn så hade i alla fall jag vågat ha den under presenning vintertid. Placera exempelvis bildäck under så den slipper stå på backen!
Citera
2007-03-20, 18:57
Medlem
suckysuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcc
Det borde väl gå bra att förvara den på det viset så länge du inte har kylvatten kvar i maskineriet. Ur med detta och gör en konservering av motorn så hade i alla fall jag vågat ha den under presenning vintertid. Placera exempelvis bildäck under så den slipper stå på backen!

det är säkert inga problem, frågan är om man vågar ha den ute under en presenning? en skoter som är några år går väl inte att försäkra i sverige?
Citera
2007-03-20, 20:22
Medlem
Jag hade iallafall min skoter ute, eller ja det var en carport som dom smällt upp en dörr på men var ju lika kallt där inne som ute och det enda jag gjorde var att motorkonservera motorn och en pressening över, detta var förrförra vintern när det var en lång och riktigt kall vinter, var inga problem alls.
Citera
2007-03-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcc

Den kommer isf stå på trailer eller ligga i en egenkonstruerad vagga
..Naturligtvis väl förseglad och fastlåst

Försäkring hade jag tänkt att undanvara, så den biten är inga problem. gissar att försäkringen vid stöld ändå bara gäller vid låst skoter i kätting och vem fan snor en ordentligt fastlåst med startspärr..

Suckysucky,, du verkar ju ha lite koll på detta, skulle vilja en rackarsnabb (50knop åtminstone) med plats för iaf två personer. Kan tillägga att jag är ganska storväxt,195cm100kg. Kan tänka mig att lägga upp till 65-70' på den, begagnad som sagt, kan du rekomendera någon modell?

Vidare funderingar, vet någon huruvida man kan monterna något form av ljus så att man (lagligen) kan framföra sin skoter även efter solnedgång?

Sett att vissa skotrar har en monterad badstege, det verkar ju riktigt fiffigt, kan man eftermontera en sådan eller bör man se sig om efter en modell med sådan?

Finns det någon form utav minidragg man kan ha i skotern vid ev. utflykter? Inga stränder att dra upp den på här på västkusten direkt.

Många frågor

Mvh
Citera
2007-03-21, 16:44
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicker
Finns det någon form utav minidragg man kan ha i skotern vid ev. utflykter? Inga stränder att dra upp den på här på västkusten direkt.
nåt fel på http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=87795 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in