2017-07-26, 05:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Fast just damfotbollen och hockeyn är överrepresenterad av homosexualitet, men inte andra idrotter. Och det beror helt enkelt på att fotboll och hockey premierar traditionellt manliga egenskaper. Ta för dig, var lagledare, visa framfötterna, satsa på att bli bäst i världen, var inte blyg, ge inte upp. Allt som tjejer ofta hatar, och många killar också hatar.
Fast borde inte det där gälla t. ex. handboll också?
Citera
2017-07-26, 07:12
Medlem
RedXs avatar
Det mest fascinerande är väl varför vi inte ser kampanjer i media som undrar "var är alla straighta idrottstjejer?". Med tanke på hur perplexa folk tycks (låtsas?) vara över homosexuella mäns underrepresentation i elitidrotten.
Citera
2017-07-28, 13:21
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Fast borde inte det där gälla t. ex. handboll också?

Det görs en sortering inom fotboll och hockey redan i den tidiga tonåren. Tjejer med maskulina särdrag eller egenskaper är i regel också bättre på att spela fotboll. Det är ofta den dominanta kvinnan i förhållandet som spelar fotboll och som skaffar en tjejig flickvän. Undantag finns förstås.
Citera
2017-07-29, 08:28
Avslutad
Citat:
Det görs en sortering inom fotboll och hockey redan i den tidiga tonåren. Tjejer med maskulina särdrag eller egenskaper är i regel också bättre på att spela fotboll. Det är ofta den dominanta kvinnan i förhållandet som spelar fotboll och som skaffar en tjejig flickvän. Undantag finns förstås.
Fast borde inte maskulina kvinnor vara bättre på handboll också?
Citera
2017-07-29, 08:56
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Fast borde inte maskulina kvinnor vara bättre på handboll också?

Det finns en markant överrepresentation av homosexualitet inom damfotboll och damhockey. Men inte inom handboll, basket osv. Om det inte beror på sporten, vad beror det på då?
Citera
2017-07-29, 08:59
Avslutad
Citat:
Det finns en markant överrepresentation av homosexualitet inom damfotboll och damhockey. Men inte inom handboll, basket osv. Om det inte beror på sporten, vad beror det på då?
Alltså... Jag argumenterar inte emot att maskulina kvinnor är bättre på fotboll och hockey, utan jag undrar varför inte samma sak gäller för handboll.
Citera
2017-07-29, 09:15
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Alltså... Jag argumenterar inte emot att maskulina kvinnor är bättre på fotboll och hockey, utan jag undrar varför inte samma sak gäller för handboll.

Maskulina kvinnor är inte alltid en fördel i alla sporter. Men fotboll och hockey har en taktik där en maskulin identitet underlättar karriären. Samt att spelet som sådant intresserar lesbiska kvinnor. Jämför bögar och konståkning, bögar och balett osv.

Den politiskt korrekta åsikten är att tjejer och killar inte har någon särpräglad könsidentitet. Men tränare och coacher upplever en annan verklighet.
Citera
2017-11-03, 13:56
Medlem
Tennisspelerskan Johanna Larsson
Citera
2017-11-03, 13:58
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valaam
Tennisspelerskan Johanna Larsson

Sa hon det på p4 nyss?
Citera
2017-11-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Sa hon det på p4 nyss?
Ja och med anledning av att det kommit fram i nån Kajsa-Begrkvist-inte-komma-ut-program i ngn tvkanal.

Hittade:
Citat:
Hon är Sveriges just nu bäst rankade damtennisspelare men fick också stor uppmärksamhet när hon medverkade i TV-programmet Regnbågshjältar i somras.

– Jag har varit väldigt öppen med min relation till alla runtomkring mig, men jag har kanske aldrig riktigt pratat om det i radio eller TV. Jag har aldrig känt att jag har behövt det, säger Johanna Larsson.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=6813446
Senast redigerad av valaam 2017-11-03 kl. 17:54.
Citera
2018-09-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Maria Rooth
http://www.svt.se/sport/ishockey/roth-boork-kan-inte-vara-kvar/
Det är väldigt mycket "han" i henne. Och lebba är hon.

Damn, snacka om unisex
https://www.google.se/search?q=maria+rooth&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved =0ahUKEwi5y9yanaLdAhVwgaYKHTM4AdYQ_AUICigB&biw=136 6&bih=672
Citera
2018-11-22, 21:23
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/ddEzjX/svenska-landslags-stjarnorna-ar-ett-par

Den Pridevurmande Lollo Sand med ny fitta att mumsa på. Nu jublar väl den mediakåta Linnea Claesson och vinkar med Regnbågsflaggan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in