2018-11-22, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Tycker de ser ungefär ut så där de flesta bilder jag kan finna. Det fanns liknande drag i filmen där de kostade kokosnötter till infödingarna på North Sentinel Island (sista fredliga kontakten) och de hade samma drag som dessa.

Dom har mjukare drag, inte så stora näsor/läppar, ser ut att ha bra hy och tänder.

Jaja ok, då är de väl inte så fula då och jag hade fel. Jag är ingen expert på dessa negerinfödingar i Bengaliska viken.
Citera
2018-11-22, 14:21
Medlem
Darwin Award 2018.
Citera
2018-11-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jaja ok, då är de väl inte så fula då och jag hade fel. Jag är ingen expert på dessa negerinfödingar i Bengaliska viken.

Inte jag heller men jag tycker de verkar sötare/ser bättre ut än den vanliga negern så att säga.
Citera
2018-11-22, 14:25
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Vilket skitsnack. Utan Kristendomen hade Européerna fortfarande druckit hästsperma, stulit, plundrat och skitit fullständigt i allt vad moral heter.

Det där är skitsnack däremot. Innan kristendomens intåg i Europa via Romarriket så var Europa världens mest kreativa och mest tekniska riket i världen. Efter kristendomens intåg dröjde det inte länge förrän vi hamnade i den mörka medeltiden.
Citera
2018-11-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det där är skitsnack däremot. Innan kristendomens intåg i Europa via Romarriket så var Europa världens mest kreativa och mest tekniska riket i världen. Efter kristendomens intåg dröjde det inte länge förrän vi hamnade i den mörka medeltiden.

Exakt, utan Kristendomen misstänker jag att vi nog skulle suttit med smartphones på 1500-talet.
Citera
2018-11-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle

Vad tycker ni ? Ska kroppen få ligga kvar, eller ?

Risken finns ju att om indiska marinen nu landstiger där är att de blir angripna och de tvingas att skjuta emot infödingarna, vilket ju blir rena slakten. Det finns ju inga sjukhus i närheten osv

Av och till så händer det ju att fiskebåtar kommer på drift, och kan hamna där. Om de inte redan har dött av törsten eller hungern så blir de dödade direkt på stranden istället.

Den båten (vraket) är cirka 118 meter lång enligt kartan och är högst troligt byggt av stål. Det finns inga träbåtar i den längden. Trä är inte tillräckligt starkt att kunna bygga så stora båtar med. Indiska fiskare använder uteslutande träbåtar av 5-15 meters längd. En del har segel, en del har bara motor.

De flesta indiska fiskare gör bara turer om natten och tidigt på morgonkvisten, detta på grund av att de inte har is ombord. Man kan alltså inte hålla fisken färsk utan så snart fångsten är bärgad måste man gå in till hamnen igen, där fisken kan läggas på is. Så dessa fisketurer är inte långa, bara några kilometrar ut ifrån kusten
Frågan är om kroppen finns kvar, de har inte ätit upp honom, kannibaler? Tror myndigheterna kommer att låta det vara, för riskfyllt.
Citera
2018-11-22, 14:32
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Tycker de ser ungefär ut så där de flesta bilder jag kan finna. I filmen där de kastade kokosnötter till infödingarna på North Sentinel Island (sista fredliga kontakten) , de hade liknande drag som Jarawa’s tycker jag.

Dom har mjukare drag, inte så stora näsor/läppar, ser ut att ha bra hy och tänder.

Avsaknad av socker i dieten har sparat bissingarna deras.
Citera
2018-11-22, 14:32
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:

Det var knappast Kristendomens fel att Romariket föll, och med det namnet du använder dig av borde du veta hur moraliskt depraverat Romariket var. Dessutom hade Europa sin glansperiod långt efter Kristendomen fick fäste på kontinenten och var den mest kreativa samt tekniska kontinenten på jorden.
Citera
2018-11-22, 14:36
Medlem
0.999...s avatar
Kan inte Trump skicka in Delta eller Seals för att gräva upp Mr Darwin och återbörda till USA. Hade blivit en bra PR-kupp. Lite som Black Hawk Down fast med spjut och pilar.

Eller tänk en tweet där Trump säger att han avser lägga en bombmatta över hela ön som vedergäldning.
Citera
2018-11-22, 14:38
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Frågan är om kroppen finns kvar, de har inte ätit upp honom, kannibaler? Tror myndigheterna kommer att låta det vara, för riskfyllt.
Det finns inga indikationer på att urinvånarna på Andamanerna skulle vara kannibaler.
Ja, det är nog det troligaste att man inte har nån avsikt att hämta kroppen, åtminstone utifrån hur indiska myndigheter tidigare agerat. Kanske gör man ett försök ifall amerikanska myndigheter trycker på, men jag tvivlar.
Citera
2018-11-22, 14:43
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Det var knappast Kristendomens fel att Romariket föll, och med det namnet du använder dig av borde du veta hur moraliskt depraverat Romariket var. Dessutom hade Europa sin glansperiod långt efter Kristendomen fick fäste på kontinenten och var den mest kreativa samt tekniska kontinenten på jorden.

Romarriket varade i ca 1000 år. År 313 typ så kristnades Europa. År 400-1000 är den mörka medeltiden i Europa. Tillbakagång i tekniska och kulturella framgångar. I Rest My case.
Citera
2018-11-22, 14:45
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Romarriket varade i ca 1000 år. År 313 typ så kristnades Europa. År 400-1000 är den mörka medeltiden i Europa. Tillbakagång i tekniska och kulturella framgångar. I Rest My case.

Ja och om det blev en tillbakagång, har fortfarande inget med Kristendomen att göra. Kristendomen är grunden till vad vi idag kallar för den västra civilisationen. Den bästa, mest framgångsrika civilisationen till dagens datum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in