Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-22, 02:54
  #61
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
De gör nog #2 utan vattentoalett. Helt rätt.. En fråga är ju om de mår bättre än en person från civilisationen. Tänk slippa jobb, iphone, Facebook och köphysteri. Samt alla kassa tv-program. En spegling av deras liv vore högintressant, finns nog mycket positivt i deras tankesätt.

Dagarna går nog ganska långsamt. Åker du på något benbrott eller sjukdom så är du antagligen ganska rökt också. Snittåldern lär göra att stammen är helt regenererad på 30 år.

Vi kan åka dit och kolla om du vill? Men jag kommer nog sitta kvar i båten.

Alternativt skjuter man en vilde omgående och sätter sig i respekt. Lite som en modern tappning av Robinson Kruse. Finns det mobiltäckning kan man sända hela faderullan live på Facebook.
__________________
Senast redigerad av 0.999... 2018-11-22 kl. 02:56.
Citera
2018-11-22, 02:57
  #62
Medlem
Vilken idiot
Citera
2018-11-22, 03:23
  #63
Medlem
Jag fatta inte varför det är så jävla viktigt att låta dessa isolerade stammar få göra vad dom vill. När dom slaktar folk hur som helst.
Det är fan inte okej, sen kan man tycka att missionären får skylla sig själv. Han måste blivit varnad ett antal gånger innan han landa på ön.

Jag tänker på stackars fiskar och andra som råkar hamna där.
Citera
2018-11-22, 03:41
  #64
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag fatta inte varför det är så jävla viktigt att låta dessa isolerade stammar få göra vad dom vill. När dom slaktar folk hur som helst.
Det är fan inte okej, sen kan man tycka att missionären får skylla sig själv. Han måste blivit varnad ett antal gånger innan han landa på ön.

Jag tänker på stackars fiskar och andra som råkar hamna där.

Göra vad de vill? De är fredade på goda grunder och folk som dör där får helt enkelt skylla sig själva. Ingen pratar deras språk och de har levt isolerat på en ö i flera tusen år. Troligen har de ju beblandat sig rätt friskt med folk från närliggande öar och fast land fram tills moderna civilisation började sätta ner foten i området. Efter det har det nog varit kill on sight som gäller rätt hårt.

Amerikanen visste om att folk dödas. Han försökte även åka dit 2014. Han har planerat att besöka ön i flera år.
Citera
2018-11-22, 03:55
  #65
Medlem
Otäckt förstås, men jag kan förstå invånarna på den där ön.

Den kristne missionären kom knappast på besök för att han ville omvända sig själv till öbornas religion.
Citera
2018-11-22, 03:56
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag fatta inte varför det är så jävla viktigt att låta dessa isolerade stammar få göra vad dom vill. När dom slaktar folk hur som helst.
Det är fan inte okej, sen kan man tycka att missionären får skylla sig själv. Han måste blivit varnad ett antal gånger innan han landa på ön.

Jag tänker på stackars fiskar och andra som råkar hamna där.

Det är viktigt för att de är isolerade, vet inget om lagar, samhället osv och har fått land att leva fritt på. Inkräktar man hos dem får man skylla sig själv om man får en pil i huvudet. Är förbjudet att åka dit, alla har full koll på det och ingen "råkar" hamna där. Vad hade du själv gjort om du var en av dem? Klart som fan man dödar hotet. De har nog kunskap om att främlingar = sjukdomar och död precis som de stammar man fått kontakt med vittnat om att de haft. De gör inget fel och lever bara på det sätt som människan är skapad att göra för att överleva
Citera
2018-11-22, 03:59
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Det är viktigt för att de är isolerade, vet inget om lagar, samhället osv och har fått land att leva fritt på. Inkräktar man hos dem får man skylla sig själv om man får en pil i huvudet. Är förbjudet att åka dit, alla har full koll på det och ingen "råkar" hamna där. Vad hade du själv gjort om du var en av dem? Klart som fan man dödar hotet. De har nog kunskap om att främlingar = sjukdomar och död precis som de stammar man fått kontakt med vittnat om att de haft. De gör inget fel och lever bara på det sätt som människan är skapad att göra för att överleva


Dom är onda och förtjänar att dö.
Tänk om vi hade gjort likadant.
Citera
2018-11-22, 04:01
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Göra vad de vill? De är fredade på goda grunder och folk som dör där får helt enkelt skylla sig själva. Ingen pratar deras språk och de har levt isolerat på en ö i flera tusen år. Troligen har de ju beblandat sig rätt friskt med folk från närliggande öar och fast land fram tills moderna civilisation började sätta ner foten i området. Efter det har det nog varit kill on sight som gäller rätt hårt.

Amerikanen visste om att folk dödas. Han försökte även åka dit 2014. Han har planerat att besöka ön i flera år.


Ingen ska få skylla sig själv att bli dödad.
Att dom dödar först, visar att dom är onda och förtjänar att slaktas.
Citera
2018-11-22, 04:12
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Dom är onda och förtjänar att dö.
Tänk om vi hade gjort likadant.

Har du så lite kunskap om människans historia så du inte vet om att vi har gjort exakt likadant?
Du får tänka tillbaka x antal tusen år när det gäller dem för det är där de är i sin livstil. De har noll koll på hur resten av världen ser ut, de har ingen kunskap i hur moderna människan lever. De tänker att antingen så dör vi eller så dör han och så skjuter de. Precis som vi alla hade gjort.

De är inte onda. De är människor och lever som människor är skapta att leva. För du tror väl ändå inte att jaga pengar och köpa ny iphone då och då är det naturliga sättet för oss att leva?
Citera
2018-11-22, 04:19
  #70
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Har du så lite kunskap om människans historia så du inte vet om att vi har gjort exakt likadant?
Du får tänka tillbaka x antal tusen år när det gäller dem för det är där de är i sin livstil. De har noll koll på hur resten av världen ser ut, de har ingen kunskap i hur moderna människan lever. De tänker att antingen så dör vi eller så dör han och så skjuter de. Precis som vi alla hade gjort.

De är inte onda. De är människor och lever som människor är skapta att leva. För du tror väl ändå inte att jaga pengar och köpa ny iphone då och då är det naturliga sättet för oss att leva?
Dem lever som vissa typer av människor är skapta att leva, där har du faktiskt rätt.
Citera
2018-11-22, 04:19
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Har du så lite kunskap om människans historia så du inte vet om att vi har gjort exakt likadant?
Du får tänka tillbaka x antal tusen år när det gäller dem för det är där de är i sin livstil. De har noll koll på hur resten av världen ser ut, de har ingen kunskap i hur moderna människan lever. De tänker att antingen så dör vi eller så dör han och så skjuter de. Precis som vi alla hade gjort.

De är inte onda. De är människor och lever som människor är skapta att leva. För du tror väl ändå inte att jaga pengar och köpa ny iphone då och då är det naturliga sättet för oss att leva?


Fast nu lever vi inte tusentals år tillbaka i tiden, nu dödar vi inte människor hur som helst.

Tänk dig själv om du ute och fiskar eller turistar på en båt som kapsejsa utanför ön och då ska du och hela din familj slaktas. Bara för dom har gjort så i tusentalsår.
Citera
2018-11-22, 04:33
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Fast nu lever vi inte tusentals år tillbaka i tiden, nu dödar vi inte människor hur som helst.

Tänk dig själv om du ute och fiskar eller turistar på en båt som kapsejsa utanför ön och då ska du och hela din familj slaktas. Bara för dom har gjort så i tusentalsår.

Och hur förklarar du det för ett folk som har ett eget språk och är omöjliga att kontakta och som lever som på stenåldern? Det verkar som att de inte ens kan göra upp eld

Jadu. Ön är känd över hela jorden för att vara livsfarlig att komma nära, finns inte en människa i närheten som inte är medveten om det, de kommer upplysa dig och du möts av varningar om det. 5km ifrån ön har jag för mig att man måste hålla sig.
Så skulle jag dö av att vi ändå åkt i närheten av ön så kan ni andra fira att "Åka till livsfarlig ö trots varningar att jag kommer dö" genen försvinner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback