2018-11-19, 01:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att ta utdelning är frivilligt, hon kan gott ta överskottet som lön. Men då måste hon betala högre skatter. Men det vill hon inte trots att hon tycker det är bra med höga skatter. Samma vänsterhycklande som vanligt.

Vilket tramsargument. Påminner om ankor som säger att den som vill betala skatt kan ju göra det frivilligt.

Om systemet är konstruerat så att man får ta ut ett visst belopp som utdelning med lägre skatt finns det ingen anledning att kritisera Pascalidou för att hon gör det. Tanken bakom reglerna är underlätta tillvaron för egenföretagare som Pascalidou. Dessa har många andra problem att brottas med som löntagare slipper.
Citera
2018-11-19, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
I SVT’s studio satt nån expert och kunde inte förklara vaför det skjuts mer i Sverige än i övriga länder i Europa, vad kan det bero på, hmmmmmmmmmmmmm!?????

Han vet självklart vad anledningen är, men kan inte säga sanningen eftersom han då skulle förlora sitt jobb/ställning i samhället så han gör som alla andra och spelar korkad.

Det är ganska lustigt när man tänker efter att precis alla i samhället vet vad problemet är men ingen förutom rasisterna/nazisterna vågar säga något.
Citera
2018-11-19, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Jag kan inte siffrorna jag rak arm, men en rimlig uppskattning torde vara att kanske runt 90% av de dödade gängkriminella har invandrarbakgrund, främst av utomeuropeiskt ursprung.

Det var därför groteskt att med detta i åtanke se tv-bilderna från manifestationen på Sergels torg där en överväldigande majoritet av de hulkande kvinnorna var etniskt svenska, eller åtminstone vid en första anblick såg ut så. Visst, där förekom ett och annat ljushårigt barn och några till synes svenska män. Men jag såg inte en enda person som jag tvärsäkert kunde identifiera som som invandrare.

Som vanligt var budskapet att det var samhällets fel. Det hävdades att det "var nog nu" och att något måste göras.

Javisst, höj straffen, minst tre års fängelse för olaga vapeninnehav. Indraget medborgarskap och ovillkorlig utvisning av dömda brottslingar, osv, osv.

Naturligtvis är inte detta några nyheter, men jag -- och många med mig -- blir så jävla trötta på detta "kejsarens nya kläder"-fenomen, alla dessa lögner. Ville bara skriva av mig i min frustration.

Edit:
För att jämföra med ett land där vapenlagarna gör skäl för namnet, kan nämnas fallet Bobby Sands, IRA-terroristen som hungerstrejkade sig till döds 1981. I hans hus hittades fyra handeldvapen 1973. Han dömdes till fem års fängelse.

I samband med ett terrorattentat 1976 påträffades en revolver som kunde knytas till dådet i den bil han tillsammans med tre andra färdades. Han kunde inte knytas till attentatet, men han och de andra fick 14 års fängelse för olaga vapeninnehav. Går det i Storbritannien borde det gå även här.

Ja du har precis rätt, det vore så jävla enkelt att lösa skiten ifall våra politiker bara ville men av någon konstig anledning vill inte politikerna lösa problemet, undrar varför?
Det kanske är för att de förlorar sina väljare ifall man utvisar dom?
Citera
2018-11-19, 02:47
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja du har precis rätt, det vore så jävla enkelt att lösa skiten ifall våra politiker bara ville men av någon konstig anledning vill inte politikerna lösa problemet, undrar varför?
Det kanske är för att de förlorar sina väljare ifall man utvisar dom?
Problemen kunde skapas politiskt men kan inte lösas politiskt
Citera
2018-11-19, 05:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vilket tramsargument. Påminner om ankor som säger att den som vill betala skatt kan ju göra det frivilligt.

Om systemet är konstruerat så att man får ta ut ett visst belopp som utdelning med lägre skatt finns det ingen anledning att kritisera Pascalidou för att hon gör det. Tanken bakom reglerna är underlätta tillvaron för egenföretagare som Pascalidou. Dessa har många andra problem att brottas med som löntagare slipper.
Systemet är så konstruerat att du kan välja om du vill lyfta lön och betala maximalt i skatt. Eller så tar du utdelning och minimerar skatten.
Vad är det som är så svårt för en hycklande vänsternolla att förstå?
Antingen lever man som man lär eller så håller man käften.
Men är man en fuskare som lever på spökskrivare och att kopiera andras material, vad annat att vänta.
Citera
2018-11-19, 07:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Det kan ha varit något hundratal plus åskådare, men tittar man på bilderna från facebookeventet eller svt är det knappast varken de potientella förövarna eller deras offer som deltar på sergels torg. Det här är inget annat en ryggdunkarklubb för vänsteraktivister. Vill man minska antal skjutningar krävs helt andra typer av insatser.

Det borde varit ganska många svarta mammor där men hela demonstrationen var vit och vita kvinnor lät sig intervjuas om sina döda söner och bröder. Känns som falskt på något vis. Men så undrar man är det "någon annan" som ska göra att deras barn inte går ut och skjuter och dödar på varandra.

-"Min son var inget monster" sade en mamma nää men det är väl gärningsmännen som är monster då om alla skjutna var änglar.

Först är man gärningsman sedan blir man själv dödad som hämnd det är den normala följden.
Citera
2018-11-19, 13:34
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Att det finns gott om dysfunktionella familjer i dagens samhälle där den sociala kontrollen inte fungerar är ingen nyhet. Men man måste börja i någon ända för att få rätsida på problemet. Att engagera vänner och grannar för att ge utsatta familjer stöd framstår som ett vettigt initiativ.

I så fall gillar du väl Pascalidous initiativ som går ut på att anhöriga och grannar ska ta ett större ansvar.

Den som tror detta renderar i nåt är bra naiv.
Citera
2018-11-19, 13:36
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Bra initiativ av Pascalidou m.fl.

Gnällspikarna i tråden kan fara och flyga. Det är viktigt med vuxnas engagemang om man ska bekämpa ungdomsbrottslighet och därmed sammanhängande våld.
Det är i första hand föräldrarnas sak att uppfostra sina barn och ge dem rätt värderingar. Man kan ju ana att ungdomsbrottslingarnas framfart sker med föräldrarnas tysta gillande. Föräldrar som själva ställt sig utanför det svenska samhället och kulturen har inget skäl att försöka inlemma sina barn i detsamma.
Om föräldrarna hatar kristendom, demokrati, västerländska värderingar och moral, hur ska då deras barn kunna göra annat?
Deras egen önskan är att leva i en patriarkal, muslimsk värld och så gott det går undvika att inlemmas i det svenska samhället.
Citera
2018-11-19, 15:21
Avslutad
Om man inte klarar av att uppfostra barn så... går man med i en demonstration.
Citera
2018-11-19, 16:47
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
Hårdare straff om man innehar ett vapen olagligt. Bura in dem under längre tid. Obligatorisk häktning under längre tidsperiod(idag kan de släppas efter att vapnet beslagtagits). Etc etc...

så hoppas jag man menar iaf...inte att man jagar sportskyttemänniskor som gillar att skjuta i någon förening i skogen...

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Man kan ju utan vidare tänka sig att skärpa vapenlagarna avseende olagliga vapen. Vapenlagar är mer än regelverken för hederligt folk avseende jakt- och sportskytte. Det finns en uppfattning att samhället behöver vara betydligt vaknare på olaga vapeninnehav, vapensmuggling och göra det försvårande rent straffrättsligt att använda skjutvapen vid brott. Den uppfattningen är det inget större fel på.

Det funkar inte i USA iaf. Chicago och Detroit har mycket hårda vapenlagar i amerikanska mått mätt. Där skjuts det mest i hela landet. Den här debatten har pågått i USA i 40 år. Lösningen är att man inte ska släppa in horder av tredje världen män, och utvisa dom som redan lyckats smita in och röstat på MP.
Citera
2018-11-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är i första hand föräldrarnas sak att uppfostra sina barn och ge dem rätt värderingar. Man kan ju ana att ungdomsbrottslingarnas framfart sker med föräldrarnas tysta gillande. Föräldrar som själva ställt sig utanför det svenska samhället och kulturen har inget skäl att försöka inlemma sina barn i detsamma.
Om föräldrarna hatar kristendom, demokrati, västerländska värderingar och moral, hur ska då deras barn kunna göra annat?
Deras egen önskan är att leva i en patriarkal, muslimsk värld och så gott det går undvika att inlemmas i det svenska samhället.

Du har helt rätt i Ditt resonemang. Tyvärr så, denna övertydliga demonstration från föräldrar överförd till deras barn är en obstruktion som vi inte ska finna oss i. Därtill när våra politiker och myndigheter undfaller sig att ge vika för dessa tydliga signaler och börjar med saft, bullar trams och dela ut armband så ökar deras förakt för oss ytterligare. De anser att vi är totalt korkade och debila.
Jag förstår dessa.....då det saknas insikt om att ränderna går aldrig att tvättas bort i från zebran....och VI lever i en total lögn att det går att förändra människor som ligger bl.a ett till två hundra år efter oss i civilisation. Värdegrunder som är ljusår ifrån vår bildning och upplysning.
Integration.....ska uppnås med dessa på ett par år , fem år eller 20 år ? Vilken planet går jag på ....det är så att jag blir mörkrädd på riktigt. Mediokra akademiker som skuffas in i fållan med div. påkostade konferenser och dylikt för att hjärntvätta dessa så det på det hela taget inte har TID att TÄNKA , ANALYSERA fakta som pådyvlas dessa. Du kan fylla ett glas till en viss gräns.....alla har vi begränsningar.
Citera
2018-11-19, 17:19
Medlem
88g14flashplants avatar
En stormavdelning i varje ort och problemet är snart ur världen. Nog med fikat nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in