Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Det är i första hand föräldrarnas sak att uppfostra sina barn och ge dem rätt värderingar. Man kan ju ana att ungdomsbrottslingarnas framfart sker med föräldrarnas tysta gillande. Föräldrar som själva ställt sig utanför det svenska samhället och kulturen har inget skäl att försöka inlemma sina barn i detsamma.
Om föräldrarna hatar kristendom, demokrati, västerländska värderingar och moral, hur ska då deras barn kunna göra annat?
Deras egen önskan är att leva i en patriarkal, muslimsk värld och så gott det går undvika att inlemmas i det svenska samhället.
Du har helt rätt i Ditt resonemang. Tyvärr så, denna övertydliga demonstration från föräldrar överförd till deras barn är en obstruktion som vi inte ska finna oss i. Därtill när våra politiker och myndigheter undfaller sig att ge vika för dessa tydliga signaler och börjar med saft, bullar trams och dela ut armband så ökar deras förakt för oss ytterligare. De anser att vi är totalt korkade och debila.
Jag förstår dessa.....då det saknas insikt om att ränderna går aldrig att tvättas bort i från zebran....och VI lever i en total lögn att det går att förändra människor som ligger bl.a ett till två hundra år efter oss i civilisation. Värdegrunder som är ljusår ifrån vår bildning och upplysning.
Integration.....ska uppnås med dessa på ett par år , fem år eller 20 år ? Vilken planet går jag på ....det är så att jag blir mörkrädd på riktigt. Mediokra akademiker som skuffas in i fållan med div. påkostade konferenser och dylikt för att hjärntvätta dessa så det på det hela taget inte har TID att TÄNKA , ANALYSERA fakta som pådyvlas dessa. Du kan fylla ett glas till en viss gräns.....alla har vi begränsningar.