Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-17, 16:47
  #37
Medlem
Skopjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Den sista färden är i för sig en thriller.

Nu har jag visserligen inte sett den sen den visades på SVT 1 eller 2 runt 2005-2007 så minns den lite dåligt men jag har för mig att den började som en thriller men sen edter kanske trekvart så vart det ett drama istället. Hade trott att hela filmen skulle utspela sig i vildmarken där men där hade jag fel.
Citera
2018-11-17, 16:47
  #38
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Verkligen inte men grymt bra!

Ja den är jävligt bra den filmen. Kul att du också tycker det.
Citera
2018-11-17, 16:50
  #39
Medlem
Skopjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Ja den är jävligt bra den filmen. Kul att du också tycker det.

Mm och fina brudar där.
Citera
2018-11-17, 16:54
  #40
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Mm och fina brudar där.

Ja det kan man lugnt säga att det finns i den filmen. Även hon som ser helt borta ut Heather eller vad hon hette är riktigt söt.
Citera
2018-11-18, 18:20
  #41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Ja det kan man lugnt säga att det finns i den filmen. Även hon som ser helt borta ut Heather eller vad hon hette är riktigt söt.

Ja, hon med det blonda håret med blåa slingor, hon var snygg!

Bully är förjävla bra och otäck, helt klart Larry Clarks bästa.
Citera
2018-11-19, 00:18
  #42
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Ichi the killer skrivs på imdb att vara en crime action comedy

Väldigt mycket Gore och andra obehagliga saker i denna japanska film.
Jag är kanske skadad men för mig är det en Splatterkommedi.

Graveyard of honour från samma resigör är däremot riktigt obehaglig, huvudpersonen har samma kvaliteter som en actionhjälte men han vill inte vara hjälte, han vill vara skurk.
Citera
2018-11-19, 13:05
  #43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Jag är kanske skadad men för mig är det en Splatterkommedi.

Kategoriserar den också under splatterfilm med väldigt mycket komiska inslag, satt och gapflabbade första gången som jag såg den. Var även min första film utav Miike och blivit 50+ stycken efteråt.
Citera
2018-11-19, 13:37
  #44
Medlem
PingPongGlasss avatar
Samtliga av regissören Björn Runges filmer är "obehagliga", märkvärdig socialrealism med skruvade karaktärer och dialoger, lite samma svarta komik som återfinns i Roy Anderssons filmer.
Citera
2018-11-19, 20:17
  #45
Medlem
Skopjas avatar
Nu kom jag på en, Natural Born Killers. Riktigt obehaglig med sina totalsjuka huvudkaraktärer! Hela filmen är ju riktigt jävla skum med massa konstiga klipp hit och dit.
Citera
2018-11-21, 13:47
  #46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Samtliga av regissören Björn Runges filmer är "obehagliga", märkvärdig socialrealism med skruvade karaktärer och dialoger, lite samma svarta komik som återfinns i Roy Anderssons filmer.

Tycker själv att de påminner en hel del om Lars Norén än Roy Andersson. Samma typ av borgarklass som sjunker ned i mörker, ångest och misär. Tänker på Noréns tidigare dramer, Natten är dagens mor och Kaos är granne med Gud.
Citera
2018-11-21, 13:55
  #47
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker själv att de påminner en hel del om Lars Norén än Roy Andersson. Samma typ av borgarklass som sjunker ned i mörker, ångest och misär. Tänker på Noréns tidigare dramer, Natten är dagens mor och Kaos är granne med Gud.

Det har du nog rätt i. Det finns även en becksvart mellan-raderna-humor i Noréns tidiga dramer som är väldigt underskattad, och som jag även finner i Runges filmer. Anderssons filmer bär en annan sorts ångest och komik.
Citera
2018-11-21, 14:01
  #48
Medlem
maniacs avatar
Jag tyckte Signs med Mel Gibson var för jävla obehaglig. Man får inte direkt se någonting av det men stämningen piskas upp hela tiden genom olika händelser så man vet inte riktigt hur den ska sluta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback