Citat:
Provar med ett inlägg igen och får se hur länge det finns kvar. Det här fallet kommer aldrig att kunna förstås från ett PK-perspektiv utan här behövs sektkunskap för att förstå hur detta kunde ske och hur tråden manipuleras. Lägger inte in mer tankar då de kommer att bli raderade men spinn vidare om ni har kust istället för att svamla på om att de var som ni själva och skall förstås utifrån era offtast alldagliga liv. Stora sekter har resurser, är experter och lever på att manipulera de godtrogna så att sekten överlever. Klart sektfall, jag har varit där och känner igen planen som hänt, kommer fram så visst skaver det .
Detta blir mitt sista inlägg på ett tag (till mångas glädje, kanske?
. Jag tycker inte att förklaringarna i PM:et är bättre än de vi redan fått om och om igen. Något skaver fortfarande, om inte ännu mer nu.
Jag har inte fått PM:et så kan inte avgöra avsändarens trovärdighet. Kan inte heller veta om det fanns mer information i PM:et som inte kommit fram, kanske för att mottagarna lovat detta. Och att det är pga denna eventuella ytterligare information i kombination med en trovärdig avsändare som gör att så många verkar köpa detta. Jag gör det inte, för det är i mina ögon inte så mycket mer än en sammanfattning av lite olika teorier och information som löpande framkommit redan.
Jag kanske framstår som konspiratorisk (kanske även det till mångas glädje?) men då får det vara så.