2018-11-13, 23:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Citerar mig själv för att få in artikeln.

Krafitgt våld mot kroppen.
Vad ska man tänka om det?
Utesluter det våld mot hals, huvud?
Eller har ett tillhygge ändå använts?
Kniv???

Citat:
Jag har alltid tänkt mig att det har varit blodigt våld, därav talet om de "blodiga kläderna".

Så har jag också tänkt att om knytnävarna använts hade gm haft sönderlagna knogar, eftersom han togs in på förhör och greps ganska strax efter försvinnandet.

Då återstår ett tillhygge?

- impulsstyrt, taget på plats?
- viss planering? medhavt, från LW eller från eget hem?

Jag har nog mest hela tiden trott att gm använt tillhygge från brottsplatsen. Tagit något som han hittat där i brådrasket.

Det kan ha föregåtts av strypningsförsök, som kanske misslyckats. Att LW skriker i omgångar borde vara tecken på att inte strypning är den enda metoden. Tror att det kan vara svårt att skrika så högt och så länge då.

Min magkänsla har sagt en sten, något som hittats vid planket. Möjligen en större gren?

MV har sagt att man misstänker att någon planering har föregått mordet.

Då kan ett medhavt vapen passa in.
En kniv, en hammare, eller något annat som man lätt kan ta med utan att LW märker det?

Ett multi-tool verktyg hämtat från Geocachingäventyr?
Citera
2018-11-13, 23:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ett multi-tool verktyg hämtat från Geocahingäventyr?

Ja? Kanske har det alltid med sig i fickan på sin jacka???
Citera
2018-11-13, 23:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Ja? Kanske har det alltid med sig i fickan på sin jacka???

Kanske det kommer att framgå i fupen att SD "tappat bort" sitt multi-toolverktyg dagarna efter LW:s mord.
Citera
2018-11-13, 23:41
Medlem
Citat:
Jag har alltid tänkt mig att det har varit blodigt våld, därav talet om de "blodiga kläderna".

Så har jag också tänkt att om knytnävarna använts hade gm haft sönderlagna knogar, eftersom han togs in på förhör och greps ganska strax efter försvinnandet.

Då återstår ett tillhygge?

- impulsstyrt, taget på plats?
- viss planering? medhavt, från LW eller från eget hem?

Jag har nog mest hela tiden trott att gm använt tillhygge från brottsplatsen. Tagit något som han hittat där i brådrasket.

Det kan ha föregåtts av strypningsförsök, som kanske misslyckats. Att LW skriker i omgångar borde vara tecken på att inte strypning är den enda metoden. Tror att det kan vara svårt att skrika så högt och så länge då.

Min magkänsla har sagt en sten, något som hittats vid planket. Möjligen en större gren?

MV har sagt att man misstänker att någon planering har föregått mordet.

Då kan ett medhavt vapen passa in.
En kniv, en hammare, eller något annat som man lätt kan ta med utan att LW märker det?

Sten låter rimligt, skulle förklara senaste sökningen/krattningen. Ev även att det tagit så lång tid att undersöka kroppen om de försökt fastställa form på själva stenen vilket de förmodligen behöver för att kunna knyta en viss sten till brottet.
Citera
2018-11-13, 23:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kanske det kommer att framgå i fupen att SD "tappat bort" sitt multi-toolverktyg dagarna efter LW:s mord.

Undrar hur ett sådant verktyg ser ut?
Funderar på om det inte är väldigt svårt att rengöra (från blod). Många små skrymslen där man inte kommer åt att rengöra.

Vore kul att se om Sd har sitt multitool verktyg på några av geocachinbloggarna. Kanske har han sagt att han inte har sett det på länge, eller att han lånade det till någon och aldrig fick det tillbaka.

Borta är det nog...
Citera
2018-11-13, 23:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nä.
Men tänker också tvärtom.
Hon säger våld mot kropp.

Om det enbart var våld mot huvud hals, skulle man uttrycka sig så då?

Kraftigt våld mot kroppen, det måste ha någon betydelse för mordet. Det kan inte räknas som några slag mot magen. Och vilket våld mot kroppen dör man av? Om man inte har vapen?

Sparkar mot ett liggande BO?
Citera
2018-11-13, 23:45
Medlem
Citat:
Nä.
Men tänker också tvärtom.

Kraftigt våld mot kroppen, det måste ha någon betydelse för mordet. Det kan inte räknas som några slag mot magen. Och vilket våld mot kroppen dör man av? Om man inte har vapen?

Huvudet tillhör kroppen. Tror ÅK undviker att precisera exakt var det kraftfullaste våldet hamnat. Jag tror han använt händerna och att det är ansiktet som är mest utsatt. Om blodiga kläder funnits då gissar jag att ett multitool (kniv) kan ha medverkat.
Citera
2018-11-13, 23:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Sparkar mot ett liggande BO?

Ja.
Så kan det vara.
Usch, man får en sån obehaglig känsla nu.
Vet inte varför jag tycker att sparkar känns ruttet.
Att man sparkar när man känner aggression men också förakt, eller vilja till att förnedra?
Att om man utövar våld nära kroppen mer renodlad aggression, hat?
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Undrar hur ett sådant verktyg ser ut?
Funderar på om det inte är väldigt svårt att rengöra (från blod). Många små skrymslen där man inte kommer åt att rengöra.

Vore kul att se om Sd har sitt multitool verktyg på några av geocachinbloggarna. Kanske har han sagt att han inte har sett det på länge, eller att han lånade det till någon och aldrig fick det tillbaka.

Borta är det nog...

Intressant vore om han helt plötsligt efter LW:s död figurerar med ett nytt verktyg.
Citera
Medlem
Citat:
Nä.

Kanske inte. Jag tror inte vi kan dra för stora växlar på vad hon säger här.

Kan vara bålen, hals , huvud med eller utan vapen.

Skulle jag gissa blir det stickvapen mot hjärtat eller lungorna.

SD är nog inte främmande för att ha en smidig kniv/multitool i byxlinningen.
Citera
2018-11-13, 23:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Huvudet tillhör kroppen. Tror ÅK undviker att precisera exakt var det kraftfullaste våldet hamnat. Jag tror han använt händerna och att det är ansiktet som är mest utsatt. Om blodiga kläder funnits då gissar jag att ett multitool (kniv) kan ha medverkat.

Det låter rimligt.
Citera
2018-11-13, 23:55
Medlem
Citat:
Intressant vore om han helt plötsligt efter LW:s död figurerar med ett nytt verktyg.

Efter sommaren höstens flitigaste geocaching återstår väl knappast många spår dessutom finns en mängd naturliga orsaker till att blod kan ha hittats.

Har han köpt en nytt multi-tool ser den efter sommarens flitiga användning välanvänd ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in