2018-11-12, 21:33
Medlem
strecketss avatar
Tack för all underhållning du tillbringat mänskligheten. Vila i fred.
Citera
2018-11-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Fanns inte en Falk Lee också ? var de bröder ?

Du tänker inte på Lee Falk?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lee_Falk
Citera
2018-11-12, 21:45
Moderator
Popesizes avatar
Som serienörd, så är det naturligtvis mycket tråkigt att höra om detta!

Stan Lee hade det tufft det sista året. Hans fru Joan Lee gick bort förra sommaren. Då hade de varit gifta i nästan 70 år. Sedan så tog blodsugare över hans liv och kontroll över honom. Keya Morgan isolerade honom, tog kontroll över hans sociala medier, förfalskade checkar på stora summor pengar med hans namn på och bokstavligen tappade honom på blod, bara för att tjäna pengar på hans namn. Det var först nu under sensommaren och hösten som Stan Lee blev kvitt Keya Morgan.

Vad Mr. Lee betydde för mig personligen, går nog inte riktigt att svara på. Men många av hans karaktärer och de som hans legacy hjälpte till att skapa, är mig väldigt nära i sinnet. Som utstött och mobbad under tonåren, så kunde jag identifiera mig till viss del med mutanterna i X-Men. Därför blev de snabbt mina favoriter.

Och just nu så vet jag inte riktigt hur jag skall fortsätta detta. Jag försöker bara att ta till mig allt vad han skapade och sortera det i hjärnan.

Den superhjälteboom vi ser idag, hade inte existerat utan Stan lee. Men kanske heller inte utan hans fru Joan Lee. Det var hon som var hans inspirationskälla. När han tröttnade på jobbet med att bara skriva lättare berättelser, så sa hon något i stil med -Skriv vad DU vill skriva. Om dom inte gillar det så slutar du som tänkt och går vidare. Så skapade Stan Fantastic Four. Och de blev starten!
Av hela Avengers så är det bara Captain America som inte är en Stan Lee karaktär. Den påverkan som han har haft, går knappast att beskriva. Han omnämns enskilt. Bob Kane (Batman) och Joe Schuster (Superman) nämns oftast tillsammans När man går igenom giganterna. Men Lee är nästan alltid i en klass för sig.

Jag höjer ett glas över dig Stan "The Man" Lee ikväll. Och ägnar ett tyst tack åt dig och dina skapelser.
Citera
2018-11-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Fanns inte en Falk Lee också ? var de bröder ?
Lee Falk skapade Fantomen och Mandrake men han var inte släkt med Stan Lee.
Citera
2018-11-12, 22:27
Medlem
WykkedWitchs avatar
Jag har Stålmannen i sinnet när man nämner Stan Lee

Jag vet inte om han skapades av Mr Lee.
Jag plöjde inte så väldans många Spindelmannen eller X men för jag läste en jädrans massa kalle och Tarzan och Westerntidningar.
Citera
2018-11-12, 23:07
Medlem
pocahontas väns avatar
Glädjande nyheter. Tyvärr kunde han inte begränsat sitt generiska och värdelösa skit till hans puerila serietidningar utan hans verk fortsatte och har degenererat ett flertal konstformer.
Citera
2018-11-12, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Glädjande nyheter. Tyvärr kunde han inte begränsat sitt generiska och värdelösa skit till hans puerila serietidningar utan hans verk fortsatte och har degenererat ett flertal konstformer.

[popcorn]
Citera
2018-11-12, 23:16
Medlem
Min brors kusins avatar
Artikel i Daily Mail https://www.dailymail.co.uk/news/article-6381491/Marvel-Comics-legend-Stan-Lee-passes-away-aged-95-battling-illness.html
Citera
2018-11-13, 00:34
Medlem
mensverkets avatar
Förhoppningsvis tar han alla jävla superhjältar med sig i graven! Inget illa menat om Herr Stan Lee men fyfan va mjölkad filmvärlden är på alla dessa hjältefilmer!
Vilket slöseri med energi! Energi som kunde gått åt bra filmer!
Citera
2018-11-13, 01:17
Medlem
Ifall det är till någon tröst i sorgearbetet så lever hans bror, Larry Lieber (f. 1931) fortfarande, som verkade i sin storebrors skugga. Han är nu den enda överlevande skaparen av "Iron Man".
Senast redigerad av scrollock 2018-11-13 kl. 02:00.
Citera
2018-11-13, 01:34
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Som serienörd, så är det naturligtvis mycket tråkigt att höra om detta!

Stan Lee hade det tufft det sista året. Hans fru Joan Lee gick bort förra sommaren. Då hade de varit gifta i nästan 70 år. Sedan så tog blodsugare över hans liv och kontroll över honom. Keya Morgan isolerade honom, tog kontroll över hans sociala medier, förfalskade checkar på stora summor pengar med hans namn på och bokstavligen tappade honom på blod, bara för att tjäna pengar på hans namn. Det var först nu under sensommaren och hösten som Stan Lee blev kvitt Keya Morgan.

Vad Mr. Lee betydde för mig personligen, går nog inte riktigt att svara på. Men många av hans karaktärer och de som hans legacy hjälpte till att skapa, är mig väldigt nära i sinnet. Som utstött och mobbad under tonåren, så kunde jag identifiera mig till viss del med mutanterna i X-Men. Därför blev de snabbt mina favoriter.

Och just nu så vet jag inte riktigt hur jag skall fortsätta detta. Jag försöker bara att ta till mig allt vad han skapade och sortera det i hjärnan.

Den superhjälteboom vi ser idag, hade inte existerat utan Stan lee. Men kanske heller inte utan hans fru Joan Lee. Det var hon som var hans inspirationskälla. När han tröttnade på jobbet med att bara skriva lättare berättelser, så sa hon något i stil med -Skriv vad DU vill skriva. Om dom inte gillar det så slutar du som tänkt och går vidare. Så skapade Stan Fantastic Four. Och de blev starten!
Av hela Avengers så är det bara Captain America som inte är en Stan Lee karaktär. Den påverkan som han har haft, går knappast att beskriva. Han omnämns enskilt. Bob Kane (Batman) och Joe Schuster (Superman) nämns oftast tillsammans När man går igenom giganterna. Men Lee är nästan alltid i en klass för sig.

Jag höjer ett glas över dig Stan "The Man" Lee ikväll. Och ägnar ett tyst tack åt dig och dina skapelser.

Fint skrivet och håller med dig. Det var ju ganska väntat att han skulle behöva kasta in handduken snart då han var 95 år. Har faktiskt tänkt på det de senaste åren.

Som du skriver så har hans verk betytt mycket för mig med under min barndom och ungdom och även som vuxen läser o ser jag en del av hans skapelser, även om jag mest följer Punisher så är hans skapelser det som har gjort marvel till vad det är.

Som jag ser det så är det endast Walt Disney som betytt mer för serier än stan lee. Finns ju flera giganter son t ex Alan Moore o många fler men ingen kommer i närheten av stan lee populäritet. Bra att han fick vara med om marvels hollywoodframgångar o att stan syns i små biroller i många av dem.

Läste en intervju där de skrev att han borde egentligen ha samma storlek på sin förmögenhet som George Lucas med tanke på hans skapelsers framgångar.
Han verkade dock inte speciellt bitter över det men när man har x antal dollar miljoner så kanske det inte är sp viktigt längre.

Hoppas att marvel hyllar stan i alla de kommande serietidningarna/ albumen. Framförallt spider man borde göra det. Nä, var väntat det här men ändå lite sorgligt o behöva läsa på text teve innan jag skulle sova.

Vila i frid stan, din skapelse o du kommer aldrig bli bortglömd.
Citera
2018-11-13, 07:18
Medlem
Facebacks avatar
Rip Lee.

Kommer alltid hålla Batman Superman och Harry Potter serien som han bästa verk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in