2018-11-12, 12:45
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
USA:s högsta domstol är den som fattar beslut ifrågan när det gäller delstaters valdistrkt, sist och syvende.

Så du förstår, exempel:
"Thus it was that in October, Justice Anthony Kennedy — the court's swing vote — appeared to side with the liberal justices against Wisconsin's state Assembly map"
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2018/06/14/supreme-court-fight-partisan-maps-divided-college-campus/693842002/

Justice Anthony Kennedy har lämnat dosmstolen, ersättare för honom är Brett Kavanaugh.

Något mer du undrar över?

Ja! Kan du skriva begripligt inlägg!!

Detta är obegripligt i denna diskussion om mellanårsvalet 2018 och mitt inlägg om Nordkarolinas resultat.

Gissar att du nu börjat ha funderingar om Gerrymandering men det finns nog trådar om det.. så läs på om det och LÄMNA denna tråd!!

Denna tråd är OM VALET 2018
Citera
2018-11-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
När du ändå söker, slå upp "Gerrymandering", hur man ritar distrikt så man får så många säkra platser som möjligt.
Det är väl USA:s högsta domstol som äger frågan över "Gerrymandering".

Vad tror du att de säger om det hela.
Min tro är att högsta domstolen konstaterar att det är inte "Gerrymandering".
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-11-12 kl. 12:50.
Citera
2018-11-12, 12:58
Avstängd
Citat:
Högsta domstolen kan avgöra om det är lagligt, men att det är gerrymandering råder inget tvivel om.
Citera
2018-11-12, 15:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Underbart. Demokraterna kan inte ens vinna mot en nyss avliden kandidat i ett val.
Säger mycket om väljarnas syn på demokraterna.

"County officials said they would appoint a replacement candidate from the same party for his seat."
https://www.abc.net.au/news/2018-11-08/dead-pimp-dennis-hof-wins-seat-in-nevadas-state-parliament/10475946

Tack vare väljarnas medvetna val så kommer ersättningskandidaten vara en republikan.
Smarta väljare.
Filmer har gjorts om detta i USA, och bara visar hur lite de bryr sig om politik där.
Republikanens önskedröm dock, då det är deras enda chans att vinna nått är att hindra folk och rösta eller gerrymanering.
Och det är att folket stannar hemma och inte röstar, detta vet man sedan länge i R.
Citat:
USA har inte samma valsystem som Sverige dvs de har inte ett proptionellt valsystem.

USA:s valsystem benämns "Winner-take-all"
"Winner-take-all or winner-takes-all is an electoral system in which a single political party or group can elect every office within a given district or jurisdiction.[1] Winner-take-all is contrasted with proportional representation, in which more than one political party or group can elect offices in proportion to their voting power."
https://ballotpedia.org/Winner-take-all

Lär dig använda Google!
Även är allmänbildning att röstdistrikten ska återspegla delstatens politiska fördelning.
Gerrymandering är ett fusk, där Politikern bestämmer vem som ska rösta på dom och inte medborgaren.

Är du också en fascist?
undrar då du pratar så varmt om rösthantering av vem som ska få rösta i valen.
Citat:

Vad tror du att de säger om det hela.
Min tro är att högsta domstolen konstaterar att det är inte "Gerrymandering".
Nä, det är väl Republikaner främst som står för detta.
Ingen som trodde man behövde en lag för stoppa gerrmymandering, just för ingen trodde folk skulle fuska så uppenbart.

Dock kvarstår fakta, och i den så säger man att valen i delstaterna ska återspegla delstatens politiska struktur.
Det gör den inte längre med gerrymandering, men fascisten som du är så är det bra tt du säger detta är nått bra.
För då blir det bara tydligt för alla.

Citat:
Högsta domstolen kan avgöra om det är lagligt, men att det är gerrymandering råder inget tvivel om.
Det är ju republikanernas främst som är orsaken till gerrymadering.

Finner det även intressant hur Republikanen gnäller om lagarna, gnäller när D ska ställer frågor till domstol om det är okey eller inte.
Men när de gäller dom själva så är det ALLTID en sak som gäller "Är det olagligt?".
Är svaret nej, så är ALLTID att det är okey, utom när Demokrater gör det samma.
Detta eviga hyckleriet, dock har dom glömt att det finns denna tanke och det gör alla som gerry mandering till fuskare.
Citera
2018-11-12, 15:25
Medlem
Citat:
För att försvara att det inte är ett rasistiskt system anklagar du svarta som kollektiv för att vara lata. Ungefär som på Jim Crows tid med andra ord.

Kan du inte läsa?

Citat:
en del svarta är för lata för att fixa ID

En mindre del kan tilläggas. En förkrossande majoritet av de svarta har foto-ID så det är knappast någon generell ursäkt för lågt valdeltagande. Snarare politiskt ointresse eller lathet av dem som väljer att inte delta. Har du annan uppfattning?
Citera
2018-11-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Varför säger du inte som det är så blir det lättare att föra en saklig diskussion, dvs att du är rasist och inte vill att negrer ska ha rösträtt?

Det här är FB trots allt, du är långt ifrån ensam om de åsikterna. Ingen skam i det, hycklare.

Det andra var mer att jag iklädde mig rollen av hur du och liknande resonerar. Svarta lata finns det precis som vita.

Kom du med det här tramsinlägget för att glömma dina stollerier om att student-ID borde vara rimligare än vapenlicens?
Senast redigerad av Feodor 2018-11-12 kl. 15:49.
Citera
2018-11-12, 16:26
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Verkar som om Kyrsten Sinema tar det här (nedan), vilket är en liten skräll givet kvalitén på GoP´s kandidat.

Kanske Trump inte skulle ha envisats med sina personangrepp på McCain och Jeff Flake.

https://www.nytimes.com/elections/results/arizona-senate

Varför vill du ha politiker som saknar ryggrad? Räcker det inte med svenska?

Att pissa på äcklar McCain/Bush/Clinton tills de dör (och EFTER) är en av fundamentala pelare Trumpism vilar på!
Det är inte till salu!

Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Som jag sagt. Det rör sig om en mindre del svarta och problemet är övergående då det endast rör sig om äldre svarta i sydstaterna som har legitima skäl att dokumentation för foto-ID kan vara svårt att få fram. Ett enskilt domslut förändrar inte verkligheten att de flesta svarta inte har några som helst problem att kunna få fram dokumentation för att skaffa sig foto-ID. När man cherry pickar ett enskilt domslut så blir det en "pizzan i råttan-historia" då det inte är i närheten av en generell bild om svartas möjligheter till att skaffa foto-ID.

Det gäller väl inte pass?
Pass kan väl få typ alla utan några större problem? Eller?

Vi pratar kanske om 0.0001% av befolkningen som har det riktigt svårt?
Citera
2018-11-12, 16:38
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Det andra var mer att jag iklädde mig rollen av hur du och liknande resonerar. Svarta lata finns det precis som vita.

Kom du med det här tramsinlägget för att glömma dina stollerier om att student-ID borde vara rimligare än vapenlicens?

Noterar att du behändigt nog ignorerar den rasbiologiska delen av dina hemsnickrade teorier. Fräscht.

Och vad som anses "stolligt" av en vuxen man som misslyckats med sina gymnasiestudier (klarade du av grundskolan åtminstone?) hade jag inte kunnat bry mig mindre om.
Citera
2018-11-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Personligen tycker jag att en röst vara lika värd och Nordkarolina (delstaten) har aktivt motarbetat detta.
Därför visade jag dessa fantastiska siffror från 2018 valet.

Bra att du nu påbörjar din utbildning och nu börjar läsa på hur det fungerar i USA! Du behöver inte posta länkar för din nu påbörjade utbildning!! (det är allmänbildning för alla oss andra!)
Det är ju många EU länder som har samma. "En mans valkrets" eller vad det kallas. UK har så och vill minnas det finns även i Frankrike.
Citera
2018-11-12, 17:51
Medlem
Citat:
Noterar att du behändigt nog ignorerar den rasbiologiska delen av dina hemsnickrade teorier. Fräscht.

Och vad som anses "stolligt" av en vuxen man som misslyckats med sina gymnasiestudier (klarade du av grundskolan åtminstone?) hade jag inte kunnat bry mig mindre om.

Vad har lathet med rasbiologi att göra?

Sånt trams biter inte på mig. Din begränsade tankeförmåga har ingen här missat. Att hypotetiskt ett ID utfärdat av Trump University borde vara likvärdigt med ett ID med foto utfärdat av en myndighet är en åsikt som du förhoppningsvisa är ganska ensam om. Normalt tänkande förstår vilka stollerier det är.
Citera
2018-11-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Varför vill du ha politiker som saknar ryggrad? Räcker det inte med svenska?

Att pissa på äcklar McCain/Bush/Clinton tills de dör (och EFTER) är en av fundamentala pelare Trumpism vilar på!
Det är inte till salu!

Det gäller väl inte pass?
Pass kan väl få typ alla utan några större problem? Eller?

Vi pratar kanske om 0.0001% av befolkningen som har det riktigt svårt?

Födelsebevis kan vara svårt att få fram i sydstaterna för den äldre generationen svarta. Annars är det inga problem. Det är den enda grupp som har legitima skäl att anse att det är krångligt att skaffa ID. Annars beror det på politiskt ointresse eller lathet om man inte orkar skaffa ID för att rösta. Gäller både vita och svarta. En stolle i tråden anser det vara rasbiologi att anse att vissa är lata.
Citera
2018-11-12, 18:12
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Vad har lathet med rasbiologi att göra?

Citat:
Sedan har de svarta låg iq också

Så jag frågar igen, varför säger du inte som det är? Dvs att du är rasist och helt enkelt inte vill att dumma, lata niggers ska få rösta över huvud taget?

Du är ju inte direkt ensam om den åsikten och här på FB blir du inte heller lidande för den så varför försöker du vilseleda? Glömmer du vad du skrivit tidigare eller vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in