2007-03-14, 22:29
Medlem
Vagabondens avatar
Rohypnol framställs som en riktigt farlig och hemsk drog, och jag säger på intet sätt att den inte är det. Jag bara undrar om allt som sägs om den är sant?
Citera
2007-03-14, 22:30
Medlem
Mourns avatar
Visst är det sant. Lika sant som att denna tråden ska ligga på Övriga Droger. :P
Citera
2007-03-14, 22:30
Bannlyst
Felpostat?
Citera
2007-03-14, 22:31
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Rohypnol framställs som en riktigt farlig och hemsk drog, och jag säger på intet sätt att den inte är det. Jag bara undrar om allt som sägs om den är sant?

Allt du någonsin hört är helt sant. Vad fick dig att tvivla på det?
Citera
2007-03-14, 22:34
Medlem
m96mafrs avatar
Rohypnol

Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden

Det föreligger stor risk för olämpligt beteende om rohypnol hamnar i händerna på fel personer som gillar att kombinera benzo med annat.
Citera
2007-03-14, 22:35
Medlem
bogarleffes avatar
Blandar du Rohypnol och sprit kan du vakna upp nästa dag och vara en mördare!
Citera
2007-03-14, 22:36
Medlem
Flunitrazepam (ämnet i Rohypnol) är helt harmlöst rent fysiskt. Det är icke-toxiskt och går knappt att ta livet av sig med ens vid 100-tals tabletter.

Allt "farligt" ligger i beroenderisk och att den PERSON som tar Rohypnol inte tar sitt ansvar och använder det för att sova. Hämningarna släpps och minnet försvinner (alkohol-liknelsen någon?).

En grogg är betydligt mer skadligt än en Rohypnol för kroppen. Det är när folk skyller sin taskiga självdiciplin och moral på droger som droger blir "farliga".

Att det sedan är en självklarhet att man inte ska sälja roppar på snabbköpet är en annan sak.
Citera
2007-03-15, 01:11
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Visst är det sant. Lika sant som att denna tråden ska ligga på Övriga Droger. :P

*flyttar*
Centralstim------.> Övriga droger.
//Mod i Cs
Citera
2007-03-15, 01:32
Medlem
Ja exakt allt du hört stämmer som alla påpekat.. allt media och som kommer från ryktesvägen brukar stämma till 100% så varför tvivla..

Neman har hört en hel del stygga historier om den.. förstår inte varför den ses på som så mycket farligare och mer ond än andra benzos som slår på hårt, som xanor tex.. Har faktist tagit 1½mg flunitrazepam ikväll för att försöka få lite sömn.. men känner knappt nån effekt.. sammanfattningen är alltså att den inte är så elak som du hört..

Anledningen till varför den fått så dåligt rykte är nog eftersom fulla människor pillat i sej rohypnol som va mer lätttillgängligt förut o gör ännu mer hjärndöda saker eftersom spärrarna suddas ut lite mer än en rejälfylla.. tar man den i rättsyfte (sova) så finns det ingen risk alls att du gör massa skit som du läst om.. aja nu ska jag lägga mej o såsmåningom sova o ta en fetsovmorron. (Fattar inte varför ja orkar inte ge seriöst svar på en sånhär tråd men ja var bara förbannat uttråkad)
Citera
2007-03-15, 02:02
Medlem
A-Dmps avatar
Allting handlar om att ta det med måtta. Lagom mycket Flunitrazepam gör en kväll väldigt mjuk och harmonisk. Givetvis i kombination med alkohol.
Citera
2007-03-15, 03:31
Bannlyst
det e mediahajp alltihop.. dom är inte mer värda än andra benzo typ halcion eller triazolam.. bara det att folk har byggt "myt" kring dom så dom betalar sanslösa priser för benso som inte är nåt speciellt ändå...
Citera
2007-03-15, 04:04
Medlem
Alladins avatar
Alkohol och roppar är ju ingen jättebra kombination vad jag fattat i alla fall, har ett par exempel på de.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in