2018-11-11, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, Mållgan Mållgor
Vad betyder de här orden?
Citera
2018-11-11, 02:23
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Glöm det, jag menar din andra illustration! (Tänkt fortsättning från Apelvägen - Videvägen - ?)

Aha Det var bara en tanke jag fick när du nämnde cykelbron, men känns ju rätt logiskt om dessa händelser hör ihop. Tjejerna har setts ett stenkast ifrån den bro som polisen har sökt runt, samt iaf rört sig i riktning mot den.
Citera
2018-11-11, 02:26
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

Mållgan är Alfons Åbergs osynliga låtsaskompis, som bara han kan se.
Citera
2018-11-11, 03:02
Medlem
Citat:
Dalaan poängterade att tjejerna kom från stan, Örebro antar jag. Vad innebär det? Vilken riktning färdades dom då i över t.ex.cykelbron i förhållande till gamla resp N Hjärta?
Ursäkta min bristande kunskap.

Hur vet dalaan att dom är från stan?

Antingen så känner han dom eller känner igen dom.
Borde inte vara så svårt å vaska fram dom.
Citera
2018-11-11, 03:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
När det gäller vart dom ska ta vägen, så har jag fått för mig att de faktiskt bor längs med videvägen. För övrigt har jag tänkt mycket på de där cykeltjejerna. Typ så här har mina tankar gått:

1. Varför leder de cyklarna? Är de för onyktra för att cykla?
2. Om de är onyktra; vilka ställen med alkoholförsäljning i Örebro finns det som är öppet en måndags kväll till kl 23 och som också är ett tonårshak?

Hej utredarna! Se nu till att bredda efterlysningen och besök dessa tonårshak och sätt upp lite lappar, prata med besökarna. Kanske dessa tjejer är stammisar på ett sådant hak, eller så finns det några som känner några tjejer som brukar hänga där och som bor i området runt videvägen eller Norra Hjärsta.

Om jag har förstått det som framkommit i tråden angående ”cykeltjejerna” rätt, så har de setts av Daalan i samband med letandet efter den som hörts skrika.
Jag antar att polisens intresse för tjejerna handlar om att utröna ifall de kan ha sett eller hört något som har med mordet att göra.

Angående ställen med alkoholförsäljning som har öppet till 23 på måndagar så finns det flera att välja på 😊. De flesta ligger i centrum men även en del hak på väster har öppet till sent.
Senast redigerad av LimeTime 2018-11-11 kl. 04:03.
Citera
2018-11-11, 04:01
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Dalaan poängterade att tjejerna kom från stan, Örebro antar jag. Vad innebär det? Vilken riktning färdades dom då i över t.ex.cykelbron i förhållande till gamla resp N Hjärta?
Ursäkta min bristande kunskap.

När Daalan uppgav att tjejerna kom från stan så avsågs hållet de kom ifrån, inte staden. Det pågick en diskussion i tråden i vilken riktning de gick (mot eller ifrån Nya Hjärsta), varpå Daalan skrev att tjejerna kom gåendes från stan.
Senast redigerad av LimeTime 2018-11-11 kl. 04:26.
Citera
2018-11-11, 04:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Om jag har förstått det som framkommit i tråden angående ”cykeltjejerna” rätt, så har de setts av Daalan i samband med letandet efter den som hörts skrika.
Jag antar att polisens intresse för tjejerna handlar om att utröna ifall de kan ha sett eller hört något som har med mordet att göra.

Angående ställen med alkoholförsäljning som har öppet till 23 på måndagar så finns det flera att välja på 😊. De flesta ligger i centrum men även en del hak på väster har öppet till sent.

Jo, det har jag hängt med på (angående ditt första stycke).

Finns det några typiska tonårshak av dessa? Sthlm vet jag har typiska sådana. Där hänger bara tonåringar i stort sett, och en å annan sliskig 30-taggare. Klockan är sen och jag är full, och därför är jag just nu övertygad om att de ledde sina cyklar för att de var fulla.
Citera
2018-11-11, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
När Daalan uppgav att tjejerna kom från stan så avsågs hållet de kom ifrån, inte staden. Det pågick en diskussion i tråden i vilken riktning de kom (mot eller ifrån Nya Hjärsta), varpå Daalan skrev att tjejerna kom gåendes från stan.

Aj som fan, jag trodde att dom va boende i staden

Dom kan ju även varit hemma hos någon.
Citera
2018-11-11, 04:25
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jo, det har jag hängt med på (angående ditt första stycke).

Finns det några typiska tonårshak av dessa? Sthlm vet jag har typiska sådana. Där hänger bara tonåringar i stort sett, och en å annan sliskig 30-taggare. Klockan är sen och jag är full, och därför är jag just nu övertygad om att de ledde sina cyklar för att de var fulla.

Jag förstår (och avundas din status) 😉🎉.

Jadå, det finns typiska hak för tonåringar även i Örebro. Även några sportbarer, uteserveringar, drinkbarer och kvarterskrogar finns öppet på måndagar.

Det har ju påståtts att cykeltjejerna inte hade några mobiler. Kanske fylla kan förklara även det, de hade supit bort dem?!
Senast redigerad av LimeTime 2018-11-11 kl. 04:29.
Citera
2018-11-11, 04:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Mållgan är Alfons Åbergs osynliga låtsaskompis, som bara han kan se.

Mållgan är ett rätt vanligt ord som används när någon (från börjar barn tror jag) har gjort något fel och vill skylla ifrån sig och skapar en fantasiperson.

Om man säger "Det var nog Mållgan som gjorde det" så menar man att personen man pratar om försöker skylla ifrån sig på en annan person som inte finns.

"Mållgor" och andra liknande former av ordet var nog skribentens egen kreativa böjning (plural) av ordet. Det är inte vanligt att man böjer ordet.
Citera
2018-11-11, 04:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
SD ute på FTF-burkletartur igår:

Dessutom, en annan spontan mitt-i-veckan-semester för att jaga en hel trail med FTF:er (från 16 oktober) som han nu har nätloggat i efterhand. Litet intressant i sammanhanget är även hans filosoferande kring tävlingsinriktning och hur en annan geocachare väljer att inte vilja samarbeta med honom.

Citera
2018-11-11, 05:58
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
SD ute på FTF-burkletartur igår:

Dessutom, en annan spontan mitt-i-veckan-semester för att jaga en hel trail med FTF:er (från 16 oktober) som han nu har nätloggat i efterhand. Litet intressant i sammanhanget är även hans filosoferande kring tävlingsinriktning och hur en annan geocachare väljer att inte vilja samarbeta med honom.

I hans avslutning i loggen nämns att han hoppas alla vinterloggare sköter om sin "säkerhet" och ordet är en länk till en sida om säkerhet och regler i naturområdet - alltså ett direkt dolt dubbelt budskap till den geocachare som inte ville logga tillsammans med honom.

Länken handlar om vad som är förbjudet i området.

Citat från länken på avsnittet om Säkerhet och regler:
"framföra motorbåt eller annan motordriven farkost med högre hastighet än 7 knop, förutom inom ett område som är 50 meter brett och som har markerats på karta i bilaga 1, där högsta hastighet är 12 eller 20 knop.

framföra vattenskoter.

framföra motorbåt eller annan motordriven farkost i Tiån, Tisjön, Östasjön, Kölforsån eller Lillån.
åka vattenskidor, wakeboard eller liknande efter motorbåt eller annan motordriven farkost."

I sin loggtext beskriver SD hur en annan cachare kommer kommer farande över vattnet i hög fart. Säkerhet och regler är viktigt, men blev SD kränkt när cacharen inte ville logga tillsammans med honom?
Senast redigerad av Honan6 2018-11-11 kl. 06:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in