2018-11-09, 10:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Intressant, det verkar stämma in på SD då LW åkte med JH till Läckö och skulle till Norge med densamme.

Ja, det stämmer in på det också.
Citera
2018-11-09, 10:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, tvärtom hör väl jag till de som har ägnat mycket möda just åt att försöka hitta en koppling mellan SD och mordet på LW. Men vilka sådana kopplingar menar du alltså själv att det finns?
Din självinsikt är lika med noll.
Citera
2018-11-09, 11:00
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronblomma06
Möjligt att jag missat att han varit föremål för granskning tidigare, det är rätt många inlägg. Det som är nytt är att P*t*r J*ck*obss*n har nu använt fysiskt våld och dessutom hotat tre personer. Just nu är det han som gör att personer känner olust för att gå på event i Örebroregionen. Vilket visar hans kapacitet!

För övrigt känner/kände jag både SD och LW och många i deras omgivning och att jag vet att det är mycket osanningar som skrivs om de båda.

Vilken är din bild av SD respektive LW?
Vad vet du om deras relation och tror du att SD är den som mördade LW?
Citera
2018-11-09, 11:07
Medlem
Handlrs avatar
Lite nyfiken vad Citronblomma06 vill uppnå med att out:a Oskarshamn personen.
Han är inte i 50års åldern - som den anmälda personen är.
Citera
2018-11-09, 11:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag sökte i tråden och hittade det här inlägget där GilGrissom82 har bra info från SD själv och loggar om SDs förhållande till sin föräldrar. Låter inte som om de har ngn nära och tät relation, men det går inte att säga att det skurit sig helt mellan dem heller.
Håller med om att det är märkligt tyst om SDs tidigare liv. Och han verkar inte vara en man utan egenskaper, så....

Bra med en påminnelse om GilGrissom82’s informativa inlägg 👍.

Även jag delar uppfattningen att det är märkligt tyst om SDs liv.
Citera
2018-11-09, 11:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det börjar bli skrattretande. Vad är det med den här Hjärsta-klubben!?

Uppgiften som gör gällande att åklagaren bor i Nya Hjärsta stämmer inte. Åklagaren bor på väster, ett område som angränsar till Gamla Hjärsta. Hennes adress ligger ca 4km från FP.
Citera
2018-11-09, 11:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr

De kallade väl båda inblandade personerna i 50-års åldern? SD är 44-45. I så fall kan de mena ett spann mellan ca 45-55 år.
Vet inte om det stämmer bättre med den person du menar?

Jag har fått samma GC nick från 4-5 andra källor också nämligen.
Citera
2018-11-09, 11:28
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De kallade väl båda inblandade personerna i 50-års åldern? SD är 44-45. I så fall kan de mena ett spann mellan ca 45-55 år.
Vet inte om det stämmer bättre med den person du menar?

Jag har fått samma GC nick från 4-5 andra källor också nämligen.
bättre, nej. 1972 (46år).
Citera
2018-11-09, 12:16
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Bra med en påminnelse om GilGrissom82’s informativa inlägg 👍.

Även jag delar uppfattningen att det är märkligt tyst om SDs liv.

Vi frågar och frågar men tråden dras då hela tiden åt något annat håll, har jag märkt. Börjar faktiskt se ut som ett mönster.

Är SD en tabula rasa innan Örebro? Eller är det känsligt att vi frågar om hans förflutna? Med tanke på ivern i tråden nu av nya användare att rikta misstankar åt annat håll så blir man ju fundersam!

SDs vänner borde väl gärna vilja berätta om SDs trevliga normala förflutna om inte annat? Men det är mycket tyst om allt kring honom innan Örebro.
Citera
2018-11-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr

Då har du tyvärr tittat på fel person. Den jag har beskrivit är en person bosatt i Örebro. PJ är 46 år, har 2 barn, frånskild och hade ett stort intresse för LW. Det jag vill visa är att det finns våldsamma personer som rör sig runt henne.

Din tidigare fråga om vad som har varit osanningar är krånglig att svara på. Kommer istället att tala om fakta fel from nu när de dyker upp.
Citera
2018-11-09, 12:32
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Då har du tyvärr tittat på fel person. Den jag har beskrivit är en person bosatt i Örebro. PJ är 46 år, har 2 barn, frånskild och hade ett stort intresse för LW. Det jag vill visa är att det finns våldsamma personer som rör sig runt henne.

Din tidigare fråga om vad som har varit osanningar är krånglig att svara på. Kommer istället att tala om fakta fel from nu när de dyker upp.
Okej, PJ - (Oskarshamn personen) bor i Örebro (46 år) men jag kan ha tagit fel..
Citera
2018-11-09, 12:39
Medlem
Citat:

Det intressanta är ju om han hade alibi? Skulle ingen av alla som förhörts inte nämnt denne person alls till polisen under denna tid? Ingen heller av alla geo-cachare som finns här heller..., som räknat upp en massa tänkbara alternativa personer med både Geo-nick och namn?

Är det bara du som noterat detta? I så fall hoppas jag du kontaktat polisen?

Ursäkta alla frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in