Citat:
Ursprungligen postat av
smokieknife
Jodå, jag är medveten om vad vi diskuterar.
Du kommer med påståenden som INTE har någon förankring i Lagar, du gör en egen tolkning.
Det var det jag opponerade mig emot.
Jag kommer att fortsätta göra omkörningar om det finns plats att byta fil utan risk, jag kommer själv att bestämma i vilken takt jag genomför omkörning.
Om du tror att man får göra som man vill bara för att man har bråttom så får du tänka om.
Antar när du skriver så att du tycker det är ok att byta fil och sen ligga och sega förbi med mindre än 10 km/h hastighetsskillnad - även fast du ser redan innan filbytet att snabbare närmar sig bakifrån.
Då spelar det inte så stor roll här om du direkt bryter mot lagen eller inte egentligen - ditt beteende skapar frustration bland många andra förare och det borde väl va skäl nog att ge fan i det eller? Det är samma sak som om jag skulle gå över vägen på ett övergångsställe och sen "maskar" och går riktigt långsamt, så bilarna som kommer får stanna och vänta en halv minut.
Det är inte heller olagligt (det finns ingen lag som reglerar hur pass snabbt man ska gå över på ett övergångsställe), men likväl ett beteende som retar upp folk.
Men du kanske är en sån som tycker det är kul att jävlas med andra trafikanter, "leka polis" och försöka få andra att köra lagligt.
Räkna med att bli rövknullad stenhårt samt omkörd på höger sida (eller t o m i vägrenen i vissa fall om den är tillräckligt bred), ifall jag hamnar bakom.