Jag tror ni övertolkar det här med att det skulle vara någon hämnd för mordet på SC. Givetvis så tror man ju rent logiskt att BO måste ha gjort något hemskt för att förtjäna något sånthär. Men enligt SC tråden så körde ju SC upp saker i rumpan på folk titt som tätt utan större anledning (hammare, lampor). Kan ju lika gärna vara nån struntsak även här.
26 åringen (Emil?) är ju även åtalad för ett annat grovt brott
En av de åtalade männen ska vid ett tillfälle i somras ha rånat en man i Timrå kommun på en klocka värd 20 000 kronor och två mobiltelefoner genom att tvinga honom att svälja ett antal okända tabletter. Han ska även ha slagit honom upprepade gånger med en yxa och machete i huvudet samtidigt som han skjutit flera skott med en kolsyrepistol som träffade mannen på kroppen.
så undrar man vad i helvete gjorde att den dåren inte satt bakom galler? Något är fundamentalt fel när ett sådan fullblodsidiot kan befinna sig i frihet 6 månader senare.
[quote=Fredrik|65752466]Jag tror ni övertolkar det här med att det skulle vara någon hämnd för mordet på SC. Givetvis så tror man ju rent logiskt att BO måste ha gjort något hemskt för att förtjäna något sånthär. Men enligt SC tråden så körde ju SC upp saker i rumpan på folk titt som tätt utan större anledning (hammare, lampor). Kan ju lika gärna vara nån struntsak även här.
Ok. Jag vet inte om det handlar om. Kan bara beklaga hur illa ställt det är med vissa "mänskliga" avarter. De som gjorde detta är störda oavsett motiv. Gjorde tolkningen om hämnd eftersom nån hade en teori om detta.
Ok. Jag vet inte om det handlar om. Kan bara beklaga hur illa ställt det är med vissa "mänskliga" avarter. De som gjorde detta är störda oavsett motiv. Gjorde tolkningen om hämnd eftersom nån hade en teori om detta.
Han är sedan tidigare känd av polis sedan han dömts för våldsbrott. I ett förhör om annan misstänkt brottslighet beskrivs mannen av en person som varit kontakt med honom: "NN älskar våld."
Man kan verkligen undra vad som hänt i deras barndom för att få en sådan förkärlek till våld mot andra människor. Lite vet vi ju redan, men det är nog bara på ytan
Man kan verkligen undra vad som hänt i deras barndom för att få en sådan förkärlek till våld mot andra människor. Lite vet vi ju redan, men det är nog bara på ytan
Det handlar om familjen Carlssons uppväxt. Antar att 16åringen i artiklarna är MGM i detta fall. Om han inte har någon bror som ligger väldigt nära i åldern.
Det handlar om familjen Carlssons uppväxt. Antar att 16åringen i artiklarna är MGM i detta fall. Om han inte har någon bror som ligger väldigt nära i åldern.