2018-11-06, 19:05
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Men om vi vänder på steken då. Vilka framgångar hade DU förväntat dig? Och hur skulle du vilja se att NMR hanterar etablissemanget?
Troligtvis mer än vad snittet blir för de aktiva i SMR (vilket är minus).

Vad blir kostnaden per röst om man räknar 50sek/timme i arbetskostnad plus kultens övriga utgifter?
Citera
2018-11-06, 19:20
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
För mig är det endast några enkla sakfrågor.
Nej. Du är inte saklig när du påstår att Nordiska motståndsrörelsen beter sig som en kontrollerad opposition utan att presentera några argument för din uppfattning. Du verkar vara en dement svammelpelle.
Citat:
Du menar ytterligare en oupplyst oseende okunnig dåre tillsammans med övriga 99.97 % som fortfarande inte insett och förstått vilka braksuccéer och totala segrar som vunnits?
Motståndsrörelsen växer och går framåt och har gjort en massa lyckade saker. Om din enda kritik mot Motståndsrörelsen är att organisationen enligt dig retoriskt överdriver en del framgångar så är det inte mycket du har att kritisera. Det är en kosmetisk, PR-detalj som ingen ideologiskt närstående och välmenande människa skulle haka upp sig på och skriva sida upp och sida ner med gnäll om.
Citat:
Att anonymiteten skulle utgöra ett hinder och rött skynke här blir till trams. Att påklistra etiketter i former av invektiv blir bara till än mer trams och illa dolda försök att marginalisera sakfrågornas kärna.
Har du autism eller andra mentala funktionsnedsättningar? Jag gav dig en tillbaka-kaka för skitsnacket om kontrollerad opposition, jag är inte genuint intresserad av att argumentera för att du är en fientlig påverkansoperation - det räcker att konstatera att du beter dig på det viset och det faktum att du yrar om "sakfrågor" utan att kunna nämna nått annat än att du ogillar ordet "braksuccé". Det är nått fel med dig och ditt beteende, exakt vad felet är kan vara ointressant.
Citat:
Här finnes en hel ocean med stolligheter att ösa ur. Men helt utan poäng är du inte då du efterfrågar mer konkretisering. Jag får återkomma med dessa pikanta detaljer.
Har du inget viktigt att säga kan du ju hålla käft, och har du nått viktigt att säga så kan du väl säga det rakt ut istället för att bara svamla en massa. Hur svårt ska det vara?

Att du återkommer är jag övertygad om, men att det blir nått annat än mer svammel tvivlar jag starkt på...
Citat:
Att spekulera, ett av Flashbacks grundfundament (enligt mig åtminstone) vilar på just detta, att sedan mina texter här emellanåt inte alls faller dig särskilt väl på läppen bryr jag mig mindre om.
Flashback är ett diskussionsforum. Diskussion bygger på att man presenterar tydliga påståenden som alla andra förstår och därmed kan förhålla sig till och presentera sina egna åsikter om. Du har inga konkreta påståenden som går att bemöta utan bara flummigt svammel som inte går att ta på. Det du gör är inte att diskutera, det är att ordbajsa och slösa folks tid.
Citera
2018-11-06, 19:27
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Rörde sig pengarna genom nästets konto eller genom en privatpersons konto? Att ingen ens funderat över att denna situationen kan uppstå visar väl om något på hur inkompetenta personerna är att driva någonting.
Att det aldrig varit ett problem under Motståndsrörelsens 20+ år långa historia visar att det är nytt fifflande från systemet.
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Hur mycket moral har man om man ställer sig led i led med kvinnomisshandlare? Handen på hjärtat.
Fråga AFA:
https://www.nordfront.se/en-av-de-atalade-motdemonstranterna-goteborg-ar-valdtaktsman.smr
Citera
2018-11-06, 19:39
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Men om vi vänder på steken då. Vilka framgångar hade DU förväntat dig?
Har inte haft några förväntningar alls utöver min lilla förvåning över det blygsamma resultatet i kommunerna. Att Nordiska motståndsrörelsen numera är "helt och totalt normaliserat" i Ludvika & Kungälv har jag givetvis här bortsett ifrån. Inte helt osannolikt detta valresultat manipulerats, utesluter iaf inte den möjligheten heller.

Citat:
Och hur skulle du vilja se att NMR hanterar etablissemanget?

Citat:
Att högljudda skrik, gråt och tandagnisslan förekommer ingår i konceptet av att vara oppositionell. Utan att mer än just hastigt nämna och föra etablissemanget på tal landar mycket min kritik av hur man förhåller sig till denna etablissemangshelhet samt hur man kommunicerar det. Svenssons ska inte övertygas om motståndsrörelsens absoluta övertygelser om att de innehar absoluta sanningar - de ska övertygas och få känslan av ett trovärdigt och bättre fungerande alternativ mot dagens djupt arbetarfientliga misantropiska system.

Mellan dessa rader av förståelse finns det mycket att utgå ifrån. Hur framställer man sig själv? Vad eftersöker man? Vilka målbilder och resultat står i vägen för vad när parlamentarisk gren möter utomparlamentarisk?

Det finns många nyttiga frågeställningar, ovan bara några exempel på hur strategi - taktik - propaganda inte helt utan vidare kan implementeras och tro utfallet ska bli precis så man tänkt sig, men vinnare kan inte allting, vinnare lär sig anpassar sig och övervinner.
Citera
2018-11-06, 19:54
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Har inte haft några förväntningar alls utöver min lilla förvåning över det blygsamma resultatet i kommunerna. Att Nordiska motståndsrörelsen numera är "helt och totalt normaliserat" i Ludvika & Kungälv har jag givetvis här bortsett ifrån. Inte helt osannolikt detta valresultat manipulerats, utesluter iaf inte den möjligheten heller.

Mellan dessa rader av förståelse finns det mycket att utgå ifrån. Hur framställer man sig själv? Vad eftersöker man? Vilka målbilder och resultat står i vägen för vad när parlamentarisk gren möter utomparlamentarisk?

Det finns många nyttiga frågeställningar, ovan bara några exempel på hur strategi - taktik - propaganda inte helt utan vidare kan implementeras och tro utfallet ska bli precis så man tänkt sig, men vinnare kan inte allting, vinnare lär sig anpassar sig och övervinner.

Right. Du hade inga förväntningar på NMR? Då menade jag förstås mer generellt och inte snävt valet. Som givetvis var riggat förövrigt.

Det är fortfarande väldigt lös och oklar kritik du kommer med. Istället för att svara på hur du vill att NMR ska hantera etablissemanget så ställer du egna halvflummiga frågor. Nog måste du ha några konkreta synpunkter? Ska NMR vara hårdare eller snällare i sin retorik mot etablissemanget? Borde NMR ställa upp på intervjuer i MSM?
Citera
2018-11-06, 20:00
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Motståndsrörelsen växer och går framåt och har gjort en massa lyckade saker. Om din enda kritik mot Motståndsrörelsen är att organisationen enligt dig retoriskt överdriver en del framgångar så är det inte mycket du har att kritisera. Det är en kosmetisk, PR-detalj som ingen ideologiskt närstående och välmenande människa skulle haka upp sig på och skriva sida upp och sida ner med gnäll om.
Jag efterfrågade alls inte märket på kosmetikan. Jag frågade vart dessa totala segrar och braksuccéer står att finna?

Citat:
Har du inget viktigt att säga kan du ju hålla käft, och har du nått viktigt att säga så kan du väl säga det rakt ut istället för att bara svamla en massa. Hur svårt ska det vara?
Vad som bedöms vara viktigt och postansvärt bedöms numera efter flashbacks nya standard och regelverk dikterat av Julius? Då vet vi.

Citat:
Flashback är ett diskussionsforum. Diskussion bygger på att man presenterar tydliga påståenden som alla andra förstår och därmed kan förhålla sig till och presentera sina egna åsikter om. Du har inga konkreta påståenden som går att bemöta utan bara flummigt svammel som inte går att ta på. Det du gör är inte att diskutera, det är att ordbajsa och slösa folks tid.
Se svar ovan.
Citera
2018-11-06, 20:17
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Jag efterfrågade alls inte märket på kosmetikan. Jag frågade vart dessa totala segrar och braksuccéer står att finna?
Angående "totala segrar" så är det ju ingen som påstått att vi uppnått total seger, det säger ju sig självt och du fular dig bara som tjatar om det uttrycket. Om uttrycket använts så är det väl i samband med någon lyckad demonstration som i sig då var en seger. Alltså inget konstigt, om man förstår sammanhanget.

Samma sak med "braksuccé", det begreppet har väl också förekommit i samband med demonstrationer?

Fixeringen vid de här orden talar för min teori om att du är någon sorts autist. För alla som inte är autistiska måste ju förstå att orden använts i ett sammanhang och alltså refererar till något konkret. Det är alltså inte jag som ska behöva lägga tid på att leta reda på "braksuccéer" eller liknande, det är du som får gräva fram de gånger ett visst begrepp faktiskt använts så kan vi därefter diskutera om det var befogat eller inte att använda ett visst ord i de sammanhang orden faktiskt användes.

För Motståndsrörelsen använder inte de där orden allmänt om organisationen i sig, så du kan inte kritisera användningen av orden från en sådan falsk utgångspunkt.

När var det fel av Motståndsrörelsen att kalla något för en "braksuccé" eller "total seger"?
Citera
2018-11-06, 20:23
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Bor du i Ludvika eller vad vet du om hur saker är på den orten? Att Motståndsrörelsen är en normaliserad del av gatubilden i Ludvika är fakta. De flesta som bor i Ludvika känner till organisationen, folk blir inte förvånade när de ser aktivister på stan osv. Organisationen är normaliserad i Ludvika. Att vara normaliserad är inte samma sak som att vara universellt omtyckt eller att vara alla medborgares första val i kommunvalet, och där har organisationen uppenbarligen mer arbete kvar att göra till nästa val. Men man kom en bra bit på vägen i det här valet och med samma normaliserande arbete som bedrivits de senaste åren i Ludvika kan man inte annat än utgå från att väljarstödet kommer fortsätta öka till nästa val.

Alltså: Normalisering har skett, men man måste vinna fler människors förtroende för vår politik.
Citera
2018-11-06, 20:50
Medlem
adolf512s avatar
Ni hade inte haft nämnvärda problem med systemet om ni inte hade betett er som idioter. Om systemet vore så intolerant mot oppositionella som ni ger sken av så hade Gustav Kasselstrand suttit i finkan redan (AfS utgör större hot).

En upptaxering på 75K är ganska milt, finns många hederliga småföretagare som råkar betydligt värre ut.

Om skatteverket har jävlat med er medvetet så är det pga att de avskyr er (med rätta), men nu verkar det som att ni faktiskt har fifflat för att smita från skatten och nu åker på straffskatt istället.

Kan asen åka på ännu högre upötaxering pga att de överklagade?
Senast redigerad av adolf512 2018-11-06 kl. 20:53.
Citera
2018-11-06, 21:13
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Angående "totala segrar" så är det ju ingen som påstått att vi uppnått total seger, det säger ju sig självt och du fular dig bara som tjatar om det uttrycket. Om uttrycket använts så är det väl i samband med någon lyckad demonstration som i sig då var en seger. Alltså inget konstigt, om man förstår sammanhanget.

Samma sak med "braksuccé", det begreppet har väl också förekommit i samband med demonstrationer?

Fixeringen vid de här orden talar för min teori om att du är någon sorts autist. För alla som inte är autistiska måste ju förstå att orden använts i ett sammanhang och alltså refererar till något konkret. Det är alltså inte jag som ska behöva lägga tid på att leta reda på "braksuccéer" eller liknande, det är du som får gräva fram de gånger ett visst begrepp faktiskt använts så kan vi därefter diskutera om det var befogat eller inte att använda ett visst ord i de sammanhang orden faktiskt användes.

För Motståndsrörelsen använder inte de där orden allmänt om organisationen i sig, så du kan inte kritisera användningen av orden från en sådan falsk utgångspunkt.

När var det fel av Motståndsrörelsen att kalla något för en "braksuccé" eller "total seger"?
Hela denna text kan från början till slut användas som skolboksexempel hur det kan se ut när en text glider, vars avslutande oneliner till sist landar i att du bemöter din egenskapade halmgubbe.

Jag har endast efterfrågat vart dessa totala segrar och braksuccéer står att finna. Uppenbarligen har du inget svar på denna fråga, bättre du försöker släppa den och gå vidare.

Jo, din text innehåller flera halmgubbar - en paradgren?
Citera
2018-11-06, 23:08
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Men om vi vänder på steken då. Vilka framgångar hade DU förväntat dig? Och hur skulle du vilja se att NMR hanterar etablissemanget?

Allmänna tankegångar.

Svenssons ska inte övervinnas för att bli några renläriga ideologer eller ens fås att bekänna sig till motståndsrörelsens egna absoluta övertygelser om att de innehar de absoluta sanningarna - de ska övertygas och få känslan av att Nordiska motståndsrörelsen är ett trovärdigt och ett mycket bättre fungerande alternativ som företrädare av deras talan och intresse satt mot dagens djupt arbetarfientliga individualistiska materialistiska misantropiska system.

sympatisörer - organisationsstruktur - konstellationer

En del (den största) kommer att lägga sin lapp i lådan vart fjärde men där slutar hans engagemang och övriga politiska bryderier, han är helt tillfreds så länge burkölen är på kylning och paradise hotel går i repris.

En del kommer drivas av en mer intellektuell ideologisk vilja till kamp och opinionsbildning han företräder den parlamentariska grenen.

En annan del kommer också att drivas av en mer ideologiskt inriktad kamp och precis som gruppen ovan förstår han också att den parlamentariska grenen har sina begränsningar och ansluter till det som ligger hans intresse närmast. Den utomparlamentariska väpnade grenen.

Det stora misstaget som här gjorts som jag ser det, är den minst sagt oklara separationen mellan den parlamentariska grenen och den utomparlamentariska. Visst det är barnsjukdomar som till en viss del kan duga som orsaksförklaring.

Vad som tydligt sägs och eftersöks är en mer slipad och polerad bataljon av opinionsbildare, taktiskt och propagandistiskt drillade.

Har man ambitioner att framöver bli en spelare att räkna med bör man skyndsamt inse och förstå vissa fundamentala algoritmer i politisk spelteori. Någon bättre skickad här än Klas Lund själv till att förstå dessa principer och slutledningar har jag svårt att se.

Den väpnade grenens främsta uppgift här är att vara funktionell, ingenting annat. Flyga under radarn så länge det är möjligt, verka men inte synas bör någonstans vara ett ledord, utan att för den skull göra avkall på säkerheten hos opinionsbildande bataljon. Som signalvärde kan det emellanåt äga sin propagandistiska riktighet "visa" upp sig. Men tids nog kommer även dessa motståndsmän få pröva sina möjligheter på markplan att vara funktionell.

Att bedriva opinionsbildning utifrån ett retoriskt högt uppskruvat tonläge där exempelvis braksuccéer och totala segrar haglar tätt om vartannat, det blir bara helt jävla obegripligt för den utomstående. Inte fan ska det behövas högskolepoäng i kremlologi för att avkoda kommunicerande politiska budskap och riktningar? Har man inte förstått en del av detta ovanstående alldeles essentiella grundläggande. Ja, då kommer Nordiska motståndsrörelsen inom snar framtid också peaka som rörelse.

Om ingen taktisk/strategisk kursomläggning görs angående gamla hjulspår kommer NMR även fortsättningsvis få vandra mellan två ICA butiker fortfarande undrandes vad fan det var som hände frånsett mer än att det viktigaste uppnåddes, det som ledarna proklamerar....trumvirvel....
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2018-11-07 kl. 00:03.
Citera
2018-11-06, 23:21
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Hela denna text kan från början till slut användas som skolboksexempel hur det kan se ut när en text glider, vars avslutande oneliner till sist landar i att du bemöter din egenskapade halmgubbe.

Jag har endast efterfrågat vart dessa totala segrar och braksuccéer står att finna. Uppenbarligen har du inget svar på denna fråga, bättre du försöker släppa den och gå vidare.

Jo, din text innehåller flera halmgubbar - en paradgren?

Varför citerar du ett inlägg där svaren du söker (först i ditt ursprungliga inlägg och sedan i det här inlägget) besvaras?

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in