2018-11-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no16
Okej, så JG och SM.
Men inte SF eller TJ.

Men OS, EA, AJ, DM, DG och RÅ då?
Har jag missat någon?

Tror inte de ser ganska så komplett ut
Citera
2018-11-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Läste rån-FUP:en där gänget rånade Michelle och där framgår det att TJ misshandlar offret med en hammare. Så särskilt nallebjörn verkar han ju inte vara.

Abbsolut och de va det sista han gjorde med dom nu går han runt som en ner knarkad pundare och håller sig i från sina gammla boys
Citera
2018-11-06, 11:06
Medlem
PushIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
En av de svenska skitungarna har väl en morsa som jobbar på kommunen. En av de mer tykna skitungarna men inte säker om han tillhör Simon å de andra i 435-dagiset.

Landvetter ungar bland andra
Hänger LA-ungar med 435-gänget?

Jag betvivlar inte vad du säger, men för 10-15 år sedan kunde man ju inte åka på en enda fest i Mölnlycke utan att det blev bråk för att man var från Landvetter.
Citera
2018-11-06, 11:08
Medlem
kungarolfs avatar
Någon som vet hur många av "gangstrarna" i 435 som sitter anhållna?
Hur många är ute på gatan i detta nu?
Citera
2018-11-06, 11:11
Medlem
Känns lite som om postnummerligan fått lite scarface-vibbar.

Ser framför mig hur dom trycker näsan i en snödriva, slår sig för bröstet, hetsar varandra, river åt sig några puffror och rusar mot knuttekåken.

Får nästan lite bilder av den där lönnfete sossen som fick kåtslag på sossekonferensen och med brallorna nere drog runt i en hotellkorridor bankande på dörrar skrikande ”KNULLA FÖRFAN! KNULLA FÖRFAN”!

Den här mardrömmen med 2-3 skadeskjutna HA-medlemmar är lite värre fail att vakna upp till
Senast redigerad av Spritsson 2018-11-06 kl. 11:17.
Citera
2018-11-06, 11:25
Medlem
Fascinerande mängd tangentbordskrigare här som är jävligt stora i orden, när man snackar massa skit tycker jag man ska ha bollar att presentera sig också. Men det är klart att det är lätt att vara tuff bakom ett anonymt alias.
Citera
2018-11-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PushIt
Hänger LA-ungar med 435-gänget?

Jag betvivlar inte vad du säger, men för 10-15 år sedan kunde man ju inte åka på en enda fest i Mölnlycke utan att det blev bråk för att man var från Landvetter.

Yes det är lite annorlunda nu några av dom så kallade 435 e från LA
Citera
2018-11-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRinghals
Abbsolut och de va det sista han gjorde med dom nu går han runt som en ner knarkad pundare och håller sig i från sina gammla boys

Det är han nog glad över idag isf. Han hoppade av i rätt tid om man säger så.
Citera
2018-11-06, 11:35
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det var lättare för när man kallade alla kriminella/halv kriminella fila bärande förortsungar för kickers.

Ett kickers gäng mot en MC klubb, alla visste vad en kicker var och hudfärg spelade i det läget mindre roll för endera var dom White trash eller Brown trash
Läge att dela ut jeans med revärer till alla kriminella så att vi var vi har dem.
Citera
2018-11-06, 11:35
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Herregud vad är det som händer! Detta är en av de största skottdåden och knappt ett ord i massmedia Tror också att det kan vara så att typ 2 personer från 435 flippat ut och gjort detta utan att tänka. MEN det är ju inte bara 2 som gjort detta hastigt direkt i och med att 2 från Rödvita också blev misshandlade. 6 personer skottskadade och 2 misshandlade inklusive knivskärning talar ju för att alla i 435 varit med på detta

Som jag har förstått det från pressen så kom 435 dit, det uppstod en dispyt och ett par ur 435 blev misshandlade. 435 åkte hem och hämtade vapen, kom tillbaka och började då skjuta omkring sig. HA blev skottskadade främst i ben, och då blev ev. även någon ur 435 knivskuren.
Citera
2018-11-06, 11:36
Medlem
En frågeställning.

Vad tror ni händer nu med de inblandade från postnummerligan?

Får personer skyddad identitet? Ny identitet? Skyddade adresser? Polisen måste vara fullt medvetna om det våldskapital HA besitter.

Döms någon till fängelse? Frivillig isolering? Hur fan ska dom klara det här?

Och om myndigheterna skyddar postnummerligan, hur går det då för anhöriga? Kommer dom under press för att de skyldiga ska hittas av HA eller dess svans?

Böter? Skadestånd? Vill HA figurera i en rättegång där postnummerligan är anklagade för skjutning mot dom? Eller håller dom käften och löser det själva?
Senast redigerad av Spritsson 2018-11-06 kl. 11:40.
Citera
2018-11-06, 11:39
Avslutad
Jag har också fått uppfattningen att någon av dessa 435 skall ha en moder som arbetar inom kommunen. Kanske därför det inte gjorts några insatser för att stoppa dem. Nu verkar det ju dock bli slut på den här historien. Känns som de kommer rullas in i gunnebostängsel och sänkas i nån sjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in