2018-11-05, 11:02
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Initialerna är TP och CJ. Så fruktansvärt tragiskt.
Då går barnet på sätilaskolan då?
Citera
2018-11-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Ort? Namn?
Mark, men det har väl stått i tidningarna. Av respekt av de anhöriga så skriver jag inga namn. De behöver få sörja denna tragedi i lugn och ro.
Citera
2018-11-05, 11:24
Medlem
Inga namn tack, av respekt för barnet och anhöriga
Citera
2018-11-05, 11:24
Medlem
Finurlig34s avatar
Då visade det sig att det var bekanta till familjen däckexplosion är orsaken. Vila i frid.
Citera
2018-11-05, 11:26
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Inga namn tack, av respekt för barnet och anhöriga
Absolut håller med, tänker inte gå ut med namn. Så tragisk olycka
Citera
2018-11-05, 11:41
Medlem
Labanoss avatar
Det kanske vore bra att radera inläggen med initialerna på de omkomna som skrevs tidigare i tråden? Jag (som helt utomstående boende i en helt annan del av landet) lyckades nämligen relativt snabbt på 10 minuter söka fram vilka det handlar om, endast med hjälp av initialerna, deras ålder, och ortens namn, via vanliga personuppgiftssajter. Bara en välmenande tanke.

För övrigt, mycket tragisk olycka, hoppas haveriutredningen utförs korrekt och kan ge något svar på orsaken/orsakerna.
Citera
2018-11-05, 11:58
Medlem
Gråter inombords för barnets vägnar. Kör förbi där varje dag då jag pendlar Borås-Gbg.

Må barnet överöses med kärleken resten av dess liv och få all den hjälp den behöver.

Finns så många OM i denna historian att det är ofattbart vilken otur vissa har.

Vila i frid föräldrar och må barnet repa sig med tiden, det kommer alltid finnas en ny dag att vakna till oavsett hur jävligt och eländigt livet är ibland.
Citera
2018-11-05, 16:27
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Maximal otur att frontalkrocka på en mötesfri väg. Att lastbilen har plöjt genom mitträcket får mig att tänka att det ena framhjulet möjligen kan ha exploderat.

GP och GT skriver att personbilen har blivit överkörd av lastbilen. Enligt vittnesuppgifter ligger personbilen under lastbilens släp.

Polisen vill ännu inte gå ut med hur många som färdades i personbilen. Det här låter inte bra.

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/personbil-överkörd-av-mötande-lastbil-1.10346317
https://www.expressen.se/gt/lastbil-har-fatt-sladd-personbil-overkord/

I artikel från Borås Tidning ser man bilder från olycksplatsen. Lastbilen, den senaste generationens Volvo FH, har ställt sig som en fällkniv i diket.

http://www.bt.se/bollebygd/r40-lastbil-fick-sladd-ligger-over-bada-korfalten/
Ett mitträcke eller ett vanligt vägräcke är inte konstruerat för att tåla en lastbil.
Citera
2018-11-05, 17:50
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Då visade det sig att det var bekanta till familjen däckexplosion är orsaken. Vila i frid.

Efter vad jag lärt mig så ska en däckexplosion fram på en långtradare (eller som i detta fallet dragbil + trailer) inte påverka så kraftigt utan bilen skall normalt bara vilja gå rakt framåt i en sådan situation. Det finns förmodligen fler orsaker till olyckan.
Citera
2018-11-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Initialerna är TP och CJ. Så fruktansvärt tragiskt.

Har de fler barn? släktingar, far eller morföräldrar i närheten?
Citera
2018-11-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Vad menar du. Var det inte föräldrarna i bilen?
Citera
2018-11-05, 19:00
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Efter vad jag lärt mig så ska en däckexplosion fram på en långtradare (eller som i detta fallet dragbil + trailer) inte påverka så kraftigt utan bilen skall normalt bara vilja gå rakt framåt i en sådan situation. Det finns förmodligen fler orsaker till olyckan.
Ja men låser sig tex. vänster framhjul sig helt vid en punktering och man kör i höger kör riktning. Inte ovanligt att man som lastbilschaufför kör om just på den sträckan och då brukar max hastigheten vara ca 80-90km/h, sen så är det ju inte omöjligt att det drar ner lastbilen emot vajer räcket eller att hela ekipaget som är tungt lastat viker sig. För när det väl viker sig så är det bara att åka tills det tar stop inte så mycket man kan göra åt saken mer än att försöka bromsa.

Sen tycker jag det kan vara värt att undersöka ifall tex. mitt räcket har förstört däcket redan efter själva olyckan eller misstaget har hänt. Då beror det kanske på en chaufför som brister genom att somna eller hålla uppmärksamheten någon annan stans.

Har det kommit uppgifter på vilket åkeri det var samt om det var utländsk chaufför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in