2018-11-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyax
Var ett stort flyttlass för ett par månader sedan, en familj ut, och dessa nya in. Står en svart tvbänk utanför sedan en dryg vecka, då stod även en lampa på den. Denna lampa som sedermera låg krossad i trappen i torsdags. Finns nog skäl till att det inte finns namn utanför dörren
Då har de nog bara flyttat till andra sidan gården. Om jag minns rätt så bodde de på andra sidan gården, mot cykelvägen, Lidl osv.
Jo precis, dem har nog sina skäl till att inte ha namn på dörren. Men å andra sidan, är du helt säker att det är just den dörren, den lägenheten som de var i häromdagen? Är du helt säker att just den lägenheten är 1204?
Citera
2018-11-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Då har de nog bara flyttat till andra sidan gården. Om jag minns rätt så bodde de på andra sidan gården, mot cykelvägen, Lidl osv.
Jo precis, dem har nog sina skäl till att inte ha namn på dörren. Men å andra sidan, är du helt säker att det är just den dörren, den lägenheten som de var i häromdagen? Är du helt säker att just den lägenheten är 1204?

Ja. Jag bor (som inneboende) i lägenheten mittemot och såg tillslaget genom nyckelhålet. (Nu vet hela flashback vart jag bor)
Citera
2018-11-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ok då förstår jag.
Jadu hehe, lol. Tror inte det är nån fara. Prata får alla göra.

Är inte räddhågsen utav mig, har mitt riktiga namn på twitter tex. Uppväxt först i ghettot i Haninge, sedermera Gottsunda.
Citera
2018-11-05, 13:14
Medlem
Citat:
Ja. Jag bor (som inneboende) i lägenheten mittemot och såg tillslaget genom nyckelhålet. (Nu vet hela flashback vart jag bor)
Men sen så vet vi ju inte heller om denna gripna 17 åringen faktiskt bor i lägenheten. Jag kan inte tro det då bröderna inte är i den åldern nån utav de. Troligtvis har dem väl ”skyddat” denna 17åring eller så har han bara stannat i lägenheten hos de.
Citera
2018-11-05, 13:16
Medlem
Citat:
Men sen så vet vi ju inte heller om denna gripna 17 åringen faktiskt bor i lägenheten. Jag kan inte tro det då bröderna inte är i den åldern nån utav de. Troligtvis har dem väl ”skyddat” denna 17åring eller så har han bara stannat i lägenheten hos de.

Med största sannolikhet så är han en polare till dem, som gömt sig där efter skjutningen. Det var ett rejält bråk i torsdags när lampan flög, så skulle tippa på att det var där allting startade
Citera
2018-11-05, 13:43
Medlem
Nu händer något här igen, riktning Lidl. Stora pikétbussen kom (den som har sirener som låter som en brandbil). Stängde av sirenerna direkt efter korsningen
Citera
2018-11-05, 13:46
Medlem
Den är vid Laban nu, ser genom fönstret... ska gå och kolla
Citera
2018-11-05, 13:47
Medlem
HairlessWombats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Med tanke på den döde var 30 år gammal är jag tveksam till att detta handlar om en uppgörelse i kriminella kretsar.

Kan tyvärr, med säkerhet, säga att du har fel denna gång.
Citera
2018-11-05, 13:55
Medlem
Citat:
Den är vid Laban nu, ser genom fönstret... ska gå och kolla
Nått barn som säkert hittat något... uppdatera oss när du ser/vet mer!
Citera
2018-11-05, 14:08
Medlem
Citat:
Nått barn som säkert hittat något... uppdatera oss när du ser/vet mer!

Hade fel, var en vanlig van vid Laban. (svårt att se genom fönstret härifrån) så vet inte vart piketen tog vägen. Men någonstans i närheten är den, polis stänger alltid av sirener (inte blåljus) direkt efter korsningen om det är i närheten. Men någonting "stort" är det, dom skickar inte just den piketen i vanliga fall (sirener som låter som brandbilens)
Citera
2018-11-05, 14:16
Medlem
Citat:
Hade fel, var en vanlig van vid Laban. (svårt att se genom fönstret härifrån) så vet inte vart piketen tog vägen. Men någonstans i närheten är den, polis stänger alltid av sirener (inte blåljus) direkt efter korsningen om det är i närheten. Men någonting "stort" är det, dom skickar inte just den piketen i vanliga fall (sirener som låter som brandbilens)
Intressant!!
Citera
2018-11-05, 14:28
Medlem
Går runt rykten att det finns ett par filmer där man filmat BO liggandes på marken samt modern som skriker gråtandes ”Vem sköt dig *****, säg mig vem” något i den stilen. Samt en annan där han ligger snett i ambulansbåren. Som sagt rykten men vet ej om det stämmer, hojta till om flera hört det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in