2018-11-05, 09:18
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Olsson är avstängd. Adu bör vara avstängd också då han fick direkt rött kort i förra matchen vilket väl alltid brukar rendera i minst 2 matchers avstängning. Både Seb Larsson och greken utgick skadade, oklart om det var något som gör att de inte kommer kunna vara med eller inte.
Olssons avstängning känns hård, där borde reglerna göras om, klart bittert att inte få fira guldet genom att spela sista matchen.
2018-11-05, 09:36
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Olssons avstängning känns hård, där borde reglerna göras om, klart bittert att inte få fira guldet genom att spela sista matchen.
Verkligen.
Antingen borde varningar nollas under sommaruppehållet eller, ännu bättre, så borde en varning förfalla efter t.ex. 10 matcher. Så avstängning då bara kan ske om man får 3 varningar inom 10 matcher.
2018-11-05, 09:51
Medlem
kostymnisses avatar
Tobbe blev hyllad som sig bör, mycket fint.
Det var sista sekunderna man såg av honom med, det blir inget spel i Örebro alls, det sista av knäna gick mot BP tydligen så en plastmatch till lär inte ske.
Det var där fokuset låg igår helt klart.

Fin hyllning av Kennedy med, det förtjänade han verkligen! Spelare som Tobbe och Kennedy görs inte mer, Klubbikoner i dess rätta bemärkelse.

Matchen då? Tja, första 45 var nog det bästa vi gjort denna säsong, surt att vi inte fick in en boll bara. Om nu MFF:s straff var straff var det ju lika mycket straff när Giorgi var fri.
Nåväl, det var en väntad torsk, Rosenberg är seriens största ärkesvin och Rieks fick höra vad folk tyckte om honom.

Nu återstår bara 90 minuter i Örebro (av alla j-a ställen) sedan får är det dags för alla "nästa år då jävlar..."-tankar.

Det må vara illa att ett plastlag vinner allsvenskan, men det vore roligt om Peking gick om AIK i sista rundan, men det är ju föga troligt.
2018-11-05, 09:57
Medlem
simonvps avatar
Mitt i alla Kennedyhyllningar: vilket avsked för Sjölund och Ante!

Vilken jävla bra säsong Peking gjort i övrigt! Hur många gånger har man inte rest sig på 9 och varit totalt uträknade?

Nu kommer ju aik såklart lösa minst ett kryss på söndag ändå, men fatta liksom att det skiljde 10 (!) poäng mellan aik och Peking efter att Linnér räddade straffen mot ösk.
2018-11-05, 09:57
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Verkligen.
Antingen borde varningar nollas under sommaruppehållet eller, ännu bättre, så borde en varning förfalla efter t.ex. 10 matcher. Så avstängning då bara kan ske om man får 3 varningar inom 10 matcher.
25 matcher känns rimligt, en spelare ska inte riskera att få avstå ett guldfirande på detta sätt.

Var det här verkligen offside förresten?

https://i.redd.it/8x9idf0d5ew11.png
Senast redigerad av eternussermo 2018-11-05 kl. 10:02.
2018-11-05, 10:04
Medlem
Shuyins avatar
Brutal gårdag. Norrköpings 3-2 mål är ju overkligt flyt egentligen. Och vi själva hade noll flyt. För visst är det Moros som "spelar fram" till Goitom efter några minuter? Skulle vi få hål på dem då hade vi vunnit är jag rätt säker på. Sundsvall var bara bra på att hålla i bollen annars inget imponerande spel direkt.

Fortsatt drömläge dock. Alla till Kalmar...
2018-11-05, 10:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Verkligen.

Kan väl hålla med kanske, men tycker kritiken från Olsson och övriga är löjlig. Regeln har varit så här länge och det är lika för alla. Han har vetat redan från sin andra varning att en varning till så är han avstängd. Det är löjligt att gnälla i efterhand när han fått varning nummer tre. Tycker man borde hört den här kritiken innan för att kritiken i efterhand ska kännas korrekt och inte en efterhandskonstruktion.
2018-11-05, 10:11
Medlem
MputoMbambas avatar
Är gnagare och förstår Olssons frustration, men ärligt talat kunde han tagit ett medvetet gult tidigare så han kunde stå över typ bp hemma och börjat om på noll.

Kalmar borta.
2018-11-05, 10:12
Medlem
Dom där tappade poängen mot Trelleborg gnager fortfarande

Sen tycker jag inte Peking förtjänar guldet med tanke på hur mycket poäng vi har tappat mot lag som vi bara ska vinna mot.
Senast redigerad av Assdefender 2018-11-05 kl. 10:16.
2018-11-05, 10:27
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Mitt i alla Kennedyhyllningar: vilket avsked för Sjölund och Ante!

Vilken jävla bra säsong Peking gjort i övrigt! Hur många gånger har man inte rest sig på 9 och varit totalt uträknade?

Nu kommer ju aik såklart lösa minst ett kryss på söndag ändå, men fatta liksom att det skiljde 10 (!) poäng mellan aik och Peking efter att Linnér räddade straffen mot ösk.

Skillnad ändå i hur stora Sjölund och Andreas Johansson kan tyckas vara för Peking kontra hur Kennedy var för Bajen eller Tobbe här. Varken Sjölund eller Johansson är ju supportrar till klubben ifråga, eller har varit där så länge. men vann en gång och det spelade givetvis roll.
Johansson fortsätter ju dessutom spela på elitnivå.

Det vore ju lite intressant att se reaktionerna på Guldfågeln om Peking gör ett par snabba baljor på Bravida på söndag...
2018-11-05, 10:33
Medlem
Nu gäller det att hitta en passande roll för Tobias i organisationen, det slog mig verkligen vilken klasskillnad det är på han och Rosenberg igår, och då menar jag inte fotbollsmässigt, för jag tycker Armbågskungen är riktigt bra fotbollsspelare, utan karaktären på spelaren, uppförandekoden på plan, ja, människan.

Matchen slutade väl ungefär som väntat, den där straffen var ju dock ren jävla humor dock, fy fan, man mår illa när man ser sådant. Kan Paka börja hålla den nivån han höll i första halvlek kommer han bli den spelare jag förväntar mig att han kommer bli, vi skulle gjort minst ett mål på hans framspelningar, tänker framförallt på Erling Jrs miss.
2018-11-05, 11:14
Medlem
Bäst i år, sett över hela säsongen enligt mig är Georgi och SebO. En spelare som jag tycker fått oförtjänt mycket skit är Werner, han har haft det tufft i vissa matcher, framförallt mot Aiesh men i det stora hela är han ändå rätt så ok, och jag tror han kan bli bättre. Ett par spelare som man inte riktigt vet var man har är Sakor och Calisir, den sistnämnde inledde i mitt tyckte väldigt bra, och när han får stå och mata långbollar är ju hans högerdojja stundtals magisk, tappade sedan, så är lite osäker på han. Paka hade en ok comeback efter sitt extraordinära skadehelvete och jag tror och hoppas han kommer bli en viktig spelare för oss(om han får vara hel).

Vi behöver nog en bättre målvakt inför nästa säsong, Dahlin är ganska så medioker, Amos kändes i princip minst lika säker i mål som Dahlin.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-11-05 kl. 11:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in