2018-11-01, 08:01
Medlem
Hedin har sannolikt haft en hund som dödats av vargen. Där ryms mycket av hatet till vargen. Älgens påstådda minskning kommer i andra hand. En jägare mister en kär vän och jakthund som blivit hans bästa kompis i jakten och kanske i sällskapslivet. Det sitter i, vargen måste elimineras. Tack f-n att vargen dödar hunden som med ståndskall hotar honom eller hans flock när jägaren kan lokalisera. Det måste väl jägaren räkna med. Kan inte jägare jaga utan hund är de inte mycket till jägare. En varg tillhör floran som människan och har rätt till sitt habitat som människan till sitt. En hund är ett sällskap till människan. Förbjud jakt med hund annars är det inte mycket till jakt.
Citera
2018-11-01, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Hedin har sannolikt haft en hund som dödats av vargen. Där ryms mycket av hatet till vargen. Älgens påstådda minskning kommer i andra hand. En jägare mister en kär vän och jakthund som blivit hans bästa kompis i jakten och kanske i sällskapslivet. Det sitter i, vargen måste elimineras. Tack f-n att vargen dödar hunden som med ståndskall hotar honom eller hans flock när jägaren kan lokalisera. Det måste väl jägaren räkna med. Kan inte jägare jaga utan hund är de inte mycket till jägare. En varg tillhör floran som människan och har rätt till sitt habitat som människan till sitt. En hund är ett sällskap till människan. Förbjud jakt med hund annars är det inte mycket till jakt.

Typiskt okunnigt av någon som inte har koll på jakt och den den kulturen överhuvudtaget. Jag försvarar inte olagligt dödande av varg men har förståelse för varghatet. Många jaktformer går inte att bedriva effektivt utan hund. Knip käft om du inte har någon som helst koll.
Citera
2018-11-01, 08:08
Medlem
Hela operationen leds av artskyddsbrott- och kulturarvsbrottsgruppen vid polisens nationella operativa avdelning i Stockholm. 15 poliser arbetar med utredningen.

Ingen lokal polis från Dalarna eller Västmanland har ingått i spaningarna utan har kopplats in först i samband med razziorna i fredags. Enligt vad Expressen erfar beror hemlighetsmakeriet på rädsla för att något skulle kunna läcka ut under den pågående spaningsoperationen.

Fräna grupper som tydligen finns inom polisen. Ingen resursbrist här inte.
Citera
2018-11-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JippoKungeN
Så om han har eldat upp vargar i sågverksugn på företaget tycker du det är ett normalt beteende?

det är i mitt tyckte både svinigt gjort och det ger mig psykopatvibbar

Om du följer rapporteringen så förnekar KH alla brott som han anklagas för. Att ett av de bolag som han äger eventuellt har använts för kremering av varg är en annan historia. Jag upprepar. KH är varken åtalad eller dömd för något.
Citera
2018-11-01, 08:28
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Jag skulle tro att han avser risken för att få sina hundar dödade av vargar.

Jag tror det med. Och att han tar ansvar för allas hundar, lite working class Hero.
Som sagt det är väldigt få hundar som tas av varg. Dessa vargjägare är ju hårdingar så de som får sina hundar tagna oftast i vargrevir torde komma över det. Lägga gift i skogen där rovfåglar och andra rovdjur som äter av detta och får en plågsam död är mycket mycket värre.
Citera
2018-11-01, 08:44
Medlem
MeMajks avatar
om blaskan har rätt så fanns det alltså en död varg när de greps?
och nu har antalet vargar krympt från 8 till två
antar att denna 50 åring skulle vara CF och att han förvarat carbofuran gömt någonstans, är det förbjudet att inneha ?
denna hemliga källa torde alltså ha deltagit själv i någon form av jakt där man jagat med lappar, och har angett att man har sofistikerade kikarsikten när man jagar varg. vad menas med det?
https://www.expressen.se/dinapengar/hemliga-kallan-bakom-tillslaget-mot-miljardaren/
Senast redigerad av MeMajk 2018-11-01 kl. 08:47.
Citera
2018-11-01, 08:46
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Hela operationen leds av artskyddsbrott- och kulturarvsbrottsgruppen vid polisens nationella operativa avdelning i Stockholm. 15 poliser arbetar med utredningen.

Ingen lokal polis från Dalarna eller Västmanland har ingått i spaningarna utan har kopplats in först i samband med razziorna i fredags. Enligt vad Expressen erfar beror hemlighetsmakeriet på rädsla för att något skulle kunna läcka ut under den pågående spaningsoperationen.

Fräna grupper som tydligen finns inom polisen. Ingen resursbrist här inte.
Helt sjukt med dessa resurser för misstänkt jaktbrott! Övriga grova våldsbrott utförda av kriminella kaozblattar läggs regelbundet ner direkt då det ”saknas spår”
Sverige är verkligen på väg ner i källaren.....
Citera
2018-11-01, 08:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Jag skulle tro att han avser risken för att få sina hundar dödade av vargar.

Visst. det är säkert obehagligt se sin hund bli uppäten av vargen. Å andra sidan behöver han ju inte skicka ut dem i skogen för jaga vilt, och i samband med det jaga varg. Att vargen tar djur ligger i dess DNA så det är ju inte en nyhet. Att KH inte gillar vargar kan man begripa men skjuta av dem i eget intresse krockar med riksintresset att ha en levande fauna, oavsett om vargen tar andra djur av daga.

Själv hade jag gärna sett diverse mörkermän och våldsverkare bli villebråd i skogen. Men, tyvärr hade det blivit 16 år bakom galler ifall man gjort verklighet av sina önskningar. Å andra sidan så får man ju bra käk, kan träna och läsa goda böcker. Kanske en idé när man är runt 80?
Citera
2018-11-01, 08:49
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
om blaskan har rätt så fanns det alltså en död varg när de greps?
och nu har antalet vargar krympt från 8 till två
antar att denna 50 åring skulle vara CF och att han förvarat carbofuran gömt någonstans, är det förbjudet att inneha ?
denna hemliga källa torde alltså ha deltagit själv i någon form av jakt där man jagat med lappar, och har angett att man har sofistikerade kikarsikten när man jagar varg. vad menas med det?
Jag ser inte att nån död varg påträffats. Bara för att nån har gift hemma till att döma någon till att ha förgiftat varg, lär det vara rejäl uppförsbacke för en åklagare...
Citera
2018-11-01, 08:53
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Du verkar ju vara en riktig idiot som inte vet ett piss om jakt!
Om KH haft en hund som dödats av varg hade det garanterat varit känt.
Citera
2018-11-01, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Jag ser inte att nån död varg påträffats. Bara för att nån har gift hemma till att döma någon till att ha förgiftat varg, lär det vara rejäl uppförsbacke för en åklagare...

Det låter logiskt. Medias hantering som toppnyhet med namnpublicering och smaskiga bilder på misstänkta i häkteskläder och handfängsel skapar dock en bild av Akilovklass på brottet.

15 specialpoliser som inte vågar jobba med lokala polisen i Bergslagen på grund av att dessa kan läcka!?

Skjutningar i förorten är vardag.

Något känns väldigt märkligt i samhället just nu.
Citera
2018-11-01, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Om du följer rapporteringen så förnekar KH alla brott som han anklagas för. Att ett av de bolag som han äger eventuellt har använts för kremering av varg är en annan historia. Jag upprepar. KH är varken åtalad eller dömd för något.
Hur är det "en annan historia"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in