2018-10-31, 11:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag undrar på riktigt... vet inte om Du kan svara vilka 15 minuter hen syftade på... men det var ett ord jag inte kunde översätta.

Felstavat ord tror jag.
- vast majority = stora majoriteten.
- 15minuter, kanske avser den kvart man brukar få på kvartssamtal. Sen "over and out"?
Citera
2018-10-31, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är svårt att veta vem av de två användare som påstår sig arbeta på HDs arbetsplats talar sanning/inte talar sanning med det vi fått veta i denna tråd. Kanske är del sant, en del inte.

Inget går att bevisa eller motbevisa egentligen (mer än de hårdfakta vi kan googla fram). Personerna kan ha kännedom om HD genom att de känner henne på annat sätt än via arbetsplatsen. Kanske känner de inte alls HD utan har fått info genom rykten. Om de båda två mot förmodan skulle arbeta på samma arbetsplats som HD, kan de ha olika positioner och arbeta i olika team och därigenom ha olika uppgifter, vilket jag dock inte tror på .

Jag vet inte allt om vad vissa arbetskamrater på min arbetsplats har berättat för andra. Inte heller berättar jag saker om mig själv till alla utan kanske bara till en eller några få. Det innebär alltså att alla vet inte exakt samma saker om alla på en arbetsplats.

Någon kan mycket väl sett HD gråta, medan andra inte vet om det osv. Självklart blir det snack bakom HDs rygg om vad hon sagt eller gjort eftersom hon är i den position som hon är i. Så i hennes fall kommer nog att fler på samma arbetsplats vet mer om hur hon beter sig och vad hon har sagt än normalt. Och snacket går nog utanför avdelningens väggar... Långt, långt...

Vad gäller larmen behöver det nödvändigtvis inte vara pga av hot från SD, utan att personerna uppfattat att SD s kontakt med dom som obehaglig och därför känt att han har haft ett underliggande syfte att påverka vittnen. Detta kan ha lett till att polisen lämnat ett nummer som går direkt till dem som man kan ringa om han tar kontakt igen.

Vi får väl se vad av det som de två olika användarna har sagt här i tråden som stämmer när FUP kommer.
Nu var det inte till mig... men

Mycket klokt funderat, kan bara tänka mig hur mycket snack det är på USÖ bland alla arbetskamrater oavsett om dom jobbar nära HD eller ej (eller inte alls jobbar där). Och att alla har mer eller mindre upplysningar direkt från HD.
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-31 kl. 11:34.
Citera
2018-10-31, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Felstavat ord tror jag.
- vast majority = stora majoriteten.
- 15minuter, kanske avser den kvart man brukar få på kvartssamtal. Sen "over and out"?
Tack för svar...
Fick en utförlig förklaring från Rosamund tidigare i tråden.
Citera
2018-10-31, 11:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan Du vara snäll och översätta ovanstående... wast.. vad är det?
Vadå... vilka 15 minuter?

"15 minutes of fame". Typiskt amerikanskt uttryck. Undrar om Google Translate bjuder på passande uttryck med....?
Citera
2018-10-31, 11:30
Medlem
Handlrs avatar
Word2Vec är ju väl förbjudet på flashback ?
Eller kommer väl bli det..
Men det kan vara ett verktyg för polisen att identifiera personer beroendes på hur dom skriver.
Kanske onödig kommentar men det kändes relevant.
Citera
2018-10-31, 11:34
Medlem
Zisselas avatar
Ok. I resign. Clearly the wast majority is not intrested in the truth. So go ahead TiMi, spread your lies. We who know Hanna and work with her knows you'r all wrong. Your 15 minutes becomes a lot more.

Sorry Hanna if you read here. We're behind you and with you

Blir i google översätt:
Ok. Jag säger upp mig. Det är uppenbart att den vanliga majoriteten inte är intresserad av sanningen. Så fortsätt TiMi, sprida dina lögner. Vi som känner Hanna och jobbar med henne vet att du är fel. Dina 15 minuter blir mycket mer.

Ledsen Hanna om du läser här. Vi är bakom dig och med dig

I den engelskspråkiga texten finns både stavfel och grammatiska fel. Fel som GÖ inte gör om man skrivit begriplig svenska från början. Det här är inte googleöversatt korrekt svenska. Det är skrivet på engelska av nån för att försöka göra det mer anonymt. Samtidigt påstår vederbörande att hen är är den som är närmast HD på jobbet. Det är alltså inte för HD eller hennes närmaste som vederbörande vill vara anonym.
Citera
2018-10-31, 11:35
Medlem
EGT gjorde idag en sammanställning i tråden om Åklagarens misstankar för Sannolika och menar att det Extra var patetiskt, inte seriöst och att advokaten inte behövde orda något i försvar.
EGT verkar ha fått en direkt beskrivning av någon som var med vid förhandlingen?

Som slutkläm skrev hen sen att några i huset tror på en annan GM, men de som trodde det jobbade inte på Grova brott.

Min bok säger att EGT ska nog inte lita på källorna som tror på annan GM när de inte har insyn i utredningen. Det verkar som att EGT vill tro att SD är oskyldig, men tänk om hens vän är mördaren? Skulle EGT bli besviken, rädd eller arg, tro?
Citera
2018-10-31, 11:37
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Väldigt märkligt tycker jag att Stefan som MGM inte verkar bry sig. De flesta som blivit misstänkta för ett så grov brott och är oskyldiga skulle vara väldigt måna om att hjälpa polis och på annat sätt göra allt för att mordet skulle bli uppklarat. Förstår inte heller att han inte vill skydda sin familj utan lägger ut bilder och skriver om barnen.

Hade Stefan varit en riktig karl hade han inte fortsatt att spela pajas utan låtit bli att dyka upp som gubben i lådan på olika event och glatt lagt ut bilder och text som att han är totalt oberörd.

Stefan borde komma in här och skriva utan att gömma sig bakom anonymt nick. Naturligtvis utan att gå in på sådant som kan förstöra utredningen utan bara för att kortfattat få slut på trams och dumheter från hans vänner som gör mera skada än nytta när de kommer in här och ska försvara honom.

Jag har tänker såhär; vet vi att SD inte har mördat fler kvinnor? Vad skulle stoppa honom och vad lockar honom, event med massor av kvinnor som lätt kan bli ett byte. Ingen som vet förutom SD själv. ...Liksom Upåtsbyggaren i Danmark, KW var knappast hans första..
Citera
2018-10-31, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu har du gått över gränsen för sista gången. Det finns ingenting "spännande" med att bli hotad av en misstänkt mördare.
Om man inte är MGM själv då...
Jag kommenterar inte huruvida hot är riktade mot mig eller andra, eller om det är anmält, en sak är iaf säker.
Hädanefter kommer jag INTE svara på något av dina inlägg, och jag hoppas verkligen andra inte heller gör det.
Du hör verkligen ihop med SD och JG. Vidriga.

Äntligen rätt beslut, hoppas du håller vad du lovar.

EGT är ond människa som skriver illa om Lena W. men bra om SD, fy vad äckligt!

Tror som många andra SD är skyldig till mord på Lena W.
Citera
2018-10-31, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
MGM är nog här och fiskar i flera olika skepnader - både som för och emot...

Den "imagen" har många redan.
Citera
2018-10-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Äntligen rätt beslut, hoppas du håller vad du lovar.

EGT är ond människa som skriver illa om Lena W. men bra om SD, fy vad äckligt!

Tror som många andra SD är skyldig till mord på Lena W.
Var kan du eller någon annan hitta en rad där jag skriver illa om LW?!

Skriver bra om SD? Skrivit hur jag upplever honom.

Men att kalla mig ond är nog att gå över gränsen.
Citera
2018-10-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Var kan du eller någon annan hitta en rad där jag skriver illa om LW?!

Skriver bra om SD? Skrivit hur jag upplever honom.

Men att kalla mig ond är nog att gå över gränsen.

EGT, du hade någon information som inte var positivt för SD. Har du informerat det till polisen? Undanhållande av bevis är inte okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in