Citat:
Ursprungligen postat av
EyeShakingKing
Det blev Skenäs, trots att straffet var 3 år (någon skrev att det var osannolikt att jag skulle hamna på öppen). Så då återstår förberedelserna inför dess, någon som kan ge några bra råd på hur man skall packa inför resan? Jag skall självklart höra mig för med anstalten om vad som är tillåtet och ej, men det är säkerligen saker som kan vara bra att ta med som jag inte ens tänker på...
Jag har gått på laro-programmet nästan ett år nu, men eftersom dem tydligen sällan tillåter det på "längre" straff så håller jag på och trappar ut sub vilket känns ok, har två-tre veckor kvar. Jag får även Elvanse sedan en tid tillbaka och det skulle vara lugnt att ha kvar. Däremot brukar jag ha mycket problem med sömnen, muskelspänningar etc, varför jag brukar fuska med benso eller lyrica när jag kan. Detta är något jag inte ens tagit upp med vården dock eftersom jag inte har några större förhoppningar på den fronten, och jag är lite orolig över om detta kommer bli ett problem på anstalten. Så precis som någon ovan så undrar jag lite hur det är med läkemedel/läkare efter man inställt sig.
Saker du borde ta med dig är.
Pengar
Böcker/tidningar
CD skivor (original bara)
CD freestyle
Gammalt PlayStation med några spel om du vill det. (funkar även så ni kan lyssna på musik)
Kalsonger. (ingen skön känsla att använda kalsonger som ett antal 100 fångar gjort allt möjligt med) man vill helst inte tänka på vilka människor som användt kalsongerna tidigare!!
Benso kommer du inte få utskrivet på anstalt. Be om nozinan/nosinan. Det kommer du däcka av.
Läkarna är oftast mycket dåliga, Och det krävs extremt mycket smärta innan dom agerar. Halvt döende nästan.
Hälsa på grabbarna när du kommer in och sköt hygienen. Ha en sjyst stil, (inte kaxig) så kommer tiden gå snabbare och snabbare.
Ha en trevlig semester.