2018-10-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Flashbackfollower:

Avd 92 is called Strokeenheten. Think you can guess...

Är det Strokevården som ni är mest kända för i övriga Sverige? Varför då? Jag känner som sagt till er klinik och flera som jobbar där.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-10-30 kl. 22:26.
Citera
2018-10-30, 22:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Står inget i regelverket här vilka inlägg man får svara på eller inte. .Fröken Sverige bla har förklarat man är inte tvingad att svara på alla inlägg.
Vi tar inget stöd av några inlägg svarar på det vi känner vi kan svara på.
I vår bok står det klart att du har dömt BO du kan inte döda BO mer hon är död. BO barn äro också dömda.!
Du i din historik nämner BO har olika telefoner för olika relationer. Källa.?
Gud kastar inga stenar Amen.!

Nej, man behöver verkligen inte lägga en massa tid på de som bara tjafsar, de som är allmänt otrevliga eller de som sitter här och försöker lägga skulden på en mördad kvinna! Man väljer givetvis vilka inlägg man vill svara på.

De flesta av oss har heller inte obegränsat med tid, så att man kan sitta här och chatta och gräla dygnet runt. Jag är intresserad av att fallet löses, inte av de delar av deras privatliv som inte verkar ha ett dugg med fallet att göra ska ältas och ventileras om i oändlighet. Stackars ALLA inblandade barn!

Tack för fina svar av många av er. Ska svara på dem i veckan. Ni och de andra i tråden som jag håller kontakt med per DM/PM, är kloka och sansade människor. Någon frågade om dessa 15 handlingar - inte hunnit läsa ikapp, så jag undrar om de finns tillgängliga nu? Jag kan maila dem om ni skickar er mail, annars kan jag lägga upp dem på torsdag.

Kämpa på ni som verkligen hoppas att LW och hennes barn ska få någon slags upprättelse och att hennes GM ska åka dit snarast! Resten i tråden här kan i alla fall jag leva utan. Och jag tänker varken gräla eller tjafsa med er. Och till Polisen och dylika personer: Jag önskar er lycka till och hoppas ni lyckas få ditt den som mördade LW!

Mvh
/FS
Citera
2018-10-30, 22:29
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Yes, only our boss Maria has been in interrogation, I'm pretty sure. We who work closest to Hanna have not been in interrogation anyway. And we have not received SMS. And when we heard about seized phones a couple of weeks ago, everyone was surprised. Nobody had theitr phones taken.

Verkar konstigt att Google translate inte kan stava till "their" ...
Citera
2018-10-30, 22:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jackan kan ses på foton tagna på Geocachingevents. Cykeln står parkerad utanför hennes radhus så det är inte rocket science att ta reda på sådan fakta precis.

Du har så rätt.
Cykeln syns även på google maps.
Svårt att se på mobilen nu, men jag har lagt märke till att bilderna är nya från juni i år.

https://www.google.com/maps/place/Färdemansgatan+45,+703+60+Örebro/@59.2902789,15.1844266,3a,75y,207.71h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sCgg9OVdOgvYe4v6QJc4zUw!2e0!4m2 !3m1!1s0x465c1531dfcc5319:0x2eb8ac1c70b9803f
Citera
2018-10-30, 22:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jaja. Då lider väl både jag, polisen och åklagaren av blodtörst. Och du tycks lämpligt nog glömma att Stefan fortfarande står kvar som misstänkt och att de hittills inte hittat något som pekar mot nåt annat håll.
Du gör det avgjort , poliser Nyqvist och & samt Åsa Hiding har jag för lite personkännedom om för att avgöra blodtörsten.
Du glömde skäligen om du nu trodde jag glömt han alls var misstänkt.
Citera
2018-10-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, man behöver verkligen inte lägga en massa tid på de som bara tjafsar, de som är allmänt otrevliga eller de som sitter här och försöker lägga skulden på en mördad kvinna! Man väljer givetvis vilka inlägg man vill svara på.

De flesta av oss har heller inte obegränsat med tid, så att man kan sitta här och chatta och gräla dygnet runt. Jag är intresserad av att fallet löses, inte av de delar av deras privatliv som inte verkar ha ett dugg med fallet att göra ska ältas och ventileras om i oändlighet. Stackars ALLA inblandade barn!

Tack för fina svar av många av er. Ska svara på dem i veckan. Ni och de andra i tråden som jag håller kontakt med per DM/PM, är kloka och sansade människor. Någon frågade om dessa 15 handlingar - inte hunnit läsa ikapp, så jag undrar om de finns tillgängliga nu? Jag kan maila dem om ni skickar er mail, annars kan jag lägga upp dem på torsdag.

Kämpa på ni som verkligen hoppas att LW och hennes barn ska få någon slags upprättelse och att hennes GM ska åka dit snarast! Resten i tråden här kan i alla fall jag leva utan. Och jag tänker varken gräla eller tjafsa med er. Och till Polisen och dylika personer: Jag önskar er lycka till och hoppas ni lyckas få ditt den som mördade LW!

Mvh
/FS

Är det dokumenten från tingsrätten du avser? Mail känns lite väl privat, men jag tar gärna emot dem via PM även om jag hittills inte varit en av de utvalda ”kloka och sansade”
Citera
2018-10-30, 22:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här sättet att resonera påminner om en troende som menar att det är skeptikerns uppgift att motbevisa religiösa dogmer. Det är naturligtvis den som påstår att visst sakförhållande råder (i det här fallet att SD skulle vara GM) som har att lägga fram vad han/hon grundar sin tro på.

Frågan är egentligen inte så konstig eftersom det rör en polisutredning. Det är ju precis den frågan som både en åklagare och en försvarsadvokat ställer sig själva. Varför är den frågan fel att ställa här?
Citera
2018-10-30, 22:44
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ok. I resign. Clearly the wast majority is not intrested in the truth. So go ahead TiMi, spread your lies. We who know Hanna and work with her knows you'r all wrong. Your 15 minutes becomes a lot more.

Sorry Hanna if you read here. We're behind you and with you.

Jag tycker du ska stanna kvar. Vet att tonen är hård, men för vad det är värt uppfattar jag dig som trovärdig.
Jag kan givetvis ha fel, och må vara isf, men jag ser faktiskt inget kontroversiellt här; du attackerar ingen, är inte spydig eller otrevlig, sprider inte rykten om offret eller andra inblandade, och lobbar varken för eller emot mgm. Din enda agenda tycks vara att stå upp för Hanna. Och helt ärligt förstår jag det.
Citera
2018-10-30, 22:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Frågan är egentligen inte så konstig eftersom det rör en polisutredning. Det är ju precis den frågan som både en åklagare och en försvarsadvokat ställer sig själva. Varför är den frågan fel att ställa här?
Så länge vi inte känner till något som talar för att SD skulle vara gärningsmannen så kan det väl tyckas vara mindre angeläget för oss i tråden att efterforska uppgifter som talar emot att han skulle vara gärningsmannen.
Citera
2018-10-30, 22:50
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Verkar konstigt att Google translate inte kan stava till "their" ...

Ja tänka sig vilket ”fel” google gjort. 😉

Tror snarare att det är någon som slinter lite med fingrarna på tangenbordet. 😂
Citera
2018-10-30, 22:51
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Jag tycker du ska stanna kvar. Vet att tonen är hård, men för vad det är värt uppfattar jag dig som trovärdig.
Jag kan givetvis ha fel, och må vara isf, men jag ser faktiskt inget kontroversiellt här; du attackerar ingen, är inte spydig eller otrevlig, sprider inte rykten om offret eller andra inblandade, och lobbar varken för eller emot mgm. Din enda agenda tycks vara att stå upp för Hanna. Och helt ärligt förstår jag det.

Fast att lägga ut hennes arbetsschema och beskriva cykel och jacka känns inte helt sjyst.
Citera
2018-10-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ulanna: She worked accoring to schedule. That is almost exactly every second weekend.

May 10: 14-22
May 14: 14-22
May 15:7-16
Vilket datum var resan till USA inbokad från början? Den blev ju sedan framflyttad någon dag pga att SD blev intagen på förhör..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in