2018-10-27, 21:00
Medlem
Supplex-Iuss avatar
Dan är väldigt skånsk. Kan knappast kallas västmanlänning av någon?
Citera
2018-10-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supplex-Ius
Dan är väldigt skånsk. Kan knappast kallas västmanlänning av någon?

Har jag missförstått något men brottsligheten ska väl ha ägt rum i Mellansverige? Har det framkommit att den misstänkte verkligen är bosatt i Mellansverige?
Citera
2018-10-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Har jag missförstått något men brottsligheten ska väl ha ägt rum i Mellansverige? Har det framkommit att den misstänkte verkligen är bosatt i Mellansverige?

Jag lanserade ju D*n Ol*fsson tidigt i tråden som ren spekulation och ett intressant namn, men trodde jag hade fel när jag läste på SVT att "De anhållna ska vara från Västmanland".

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/fyra-anhallna-for-grova-jaktbrott
Citera
2018-10-27, 21:29
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Sitter förmodligen INGEN kula i kadavret, varg skjuter man med helmantlat...
Nej det gör man inte
Citera
2018-10-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Jag lanserade ju D*n Ol*fsson tidigt i tråden som ren spekulation och ett intressant namn, men trodde jag hade fel när jag läste på SVT att "De anhållna ska vara från Västmanland".

Uppenbarligen borde då D.O räknas bort.
Citera
2018-10-27, 21:34
Medlem
-Andreas-s avatar
Ok.
Minimum eller maximum 4 år fängelse för, vad jag antar är om man skjuter statens vilt, grovt jaktbrott?
Försvar ingen tusen-miljonär, men brott på vilda djur är i praktiken mer bestraffas än många olika typer av hemska brott mot människor.
Så, imo;
Idioten kan för en symbolisk summa på.. några miljoner kr.. till traktens viltvårdsförening, kanske, få slippa fängelse för att ha påverkat populationen av djur i lokalbornas viltvårdområde?
Citera
2018-10-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Nej det gör man inte
Jo vid icke licensjakt iaf,om någon får för sig att göra det. Trots att det är olagligt,väljer dom oftast och med fördel en helmantlat kula som skadar tex buken, men går rakt igenom och lämnar inga spår. En plågsam död för viltet, och så klart inte ok.
Citera
2018-10-27, 21:42
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Jo vid icke licensjakt iaf,om någon får för sig att göra det. Trots att det är olagligt,väljer dom oftast och med fördel en helmantlat kula som skadar tex buken, men går rakt igenom och lämnar inga spår. En plågsam död för viltet, och så klart inte ok.
Jo.
Sen aspekten att en mantlad kula kan fara iväg, ändra riktning o träffa något eller, någon annan, än vad tjuvjägaren skjuter på.
Citera
2018-10-27, 21:46
Medlem
Om detta ens går till rätten skall det bli att återigen bevisas olikheten inför lagen.
Citera
2018-10-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Får vibbar av Samer, Sapmi, Lappland. Företaget känns då som LKAB, Kiruna, Gällevari, Svappavaara etc. Kanske Sveaskog.

Utrotningsjaga rovdjur är såååå jävla samiskt.

Du verkar ha tullat för hårt på spriten.
Glöm både samerna och Perssons. Även fusklapparna
kan du glömma, vore självmord för en åklagare att
ens påstå att en same eller dylik tjuvjagat och vad
beträffar Persson vet jag att de alla är "stora" och
hängivna naturvänner så till den milda grad !
Citera
2018-10-27, 21:55
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Om detta ens går till rätten skall det bli att återigen bevisas olikheten inför lagen.
Ja, ska bli intressant att se om adelshedrad miljardär och company får ngt mellan 6mån till 4 år fängelse för att ha skjutit - havsörn, varg, skyddat vilt - när vanligt folk/jägare/bönder dömts till liknande straff för att ha anv 5-skottsmagasin i jaktsituation på småfåglar typ kråkjakt, där de eg skulle anv 2-skottsmagasin...
Citera
2018-10-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man

Bor Karl Hedin i Västmanland ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in