Citat:
Ursprungligen postat av
SGDF
Barn och barn, lite som klassens ordningsvakt, bara. Självklart förekommer knarkspan, det är 1980talets Stockholm. Den här veckan, och veckan före, och veckan före det, på norrmalm, på söder och i gamla stan.
En man med krulligt hår på Norra Latins parkering klockan 20.30 är ett dåligt konspirationsbevis. Det är intressant, men inte en naken kejsare.
Jag har inte kollat upp det, men jag är rätt säker på att du för några år sedan menade att det var en slump att SE råkade komma ut från Skandia precis till mordet, medan jag då såg det som ett tecken på samordning/konspiration.
Du drar åt ensam gärningsman och vill fånga andras uppmärksamhet och förringa slutsatserna om en konspiration och skapa ett moment av sisyfosarbete bland pusselläggarna. Och det är inte bara dåligt, men en och annan här är nog ointresserad av att år efter år - om och om igen - checka sin bild av konspirationen.
Det finns behov av att få bilden av en konspiration bekräftad och behov av att få bilden av den ensamma mördaren bekräftad. Så är det, men det går inte att komma ifrån att vi som ska pussla ihop en konspiration har ett mer konstruktivt och givande arbete än ni som ska skära bort så mycket som möjligt som tyder på samordning och skulptera fram en mer eller mindre genial galning. Och nu står ert hopp till Filters kommersiella satsning.
Jag tackar dock Lars Larsson och Filter för alla pusselbitar till mitt samtidshistoriska sökande.